De niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par sicetaitsimple » 18/10/19, 21:03

Janic schreef:Het klinkt als een les die goed uit het hoofd is geleerd en herhaald als je wilt.


Als je van jou komt, is "herhalen naar believen" logisch!

Dat gezegd hebbende, als je de wereldkaart van emissies van de elektriciteitssector bekijkt die ik hierboven heb gepost, begrijpen we normaal gesproken (als we nog enkele neuronen hebben die nog werken) dat de inzet zeker niet in Frankrijk is wind of zon is het meest effectief.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Remundo » 19/10/19, 07:55

voor informatie is de juiste spelling: herhaal naar believen

ZONDER "e" aan het einde : Twisted:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 19/10/19, 10:24

chafoin zijn schreef:
Did67 schreef:(dus ik streef niet naar ... autonomie! In overeenstemming met mijn algemene filosofie: onafhankelijkheid, veel aandacht voor beoordelingen / cycli, maar niet voor autonomie)
Hoe noem je "onafhankelijkheid"?


Er is een klein onderscheid tussen onafhankelijkheid en autonomie.

Autonomie is: je produceert; je bent helemaal alleen en daarom zelfvoorzienend in je eentje ".

Onafhankelijkheid gaat over niet afhankelijk zijn - een evenwichtige uitwisseling, wanneer je het vermogen om te doen behoudt, is een vorm van onafhankelijkheid.

x: je doet dit goed (knoflook kweken), beter dan ik, maar dat doe je niet (peterselie), wat ik beter doe, ik aan mijn kant; als geen van beide, om een ​​x- of y-reden (je hebt een wapen dat je naar mij wijst!), de andere domineert, kunnen we "evenwichtige uitwisselingen" overwegen; als ik de mogelijkheid behoud om knoflook te maken als ik dat wil (ik weet hoe het moet, door minder peterselie te maken, heb ik ruimte voor knoflook), blijf ik onafhankelijk, zonder knoflook te maken op moment t ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par sicetaitsimple » 19/10/19, 10:59

Remundo schreef:voor informatie is de juiste spelling: herhaal naar believen
ZONDER "e" aan het einde : Twisted:


Dankjewel! Ik wist het niet en ik moet niet alleen zijn.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par izentrop » 19/10/19, 11:58

sicetaitsimple schreef:
Janic schreef:Het klinkt als een les die goed uit het hoofd is geleerd en herhaald als je wilt.
Als je van jou komt, is "herhalen naar believen" logisch!

Dat gezegd hebbende, als je de wereldkaart van emissies van de elektriciteitssector bekijkt die ik hierboven heb gepost, begrijpen we normaal gesproken (als we nog enkele neuronen hebben die nog werken) dat de inzet zeker niet in Frankrijk is wind of zon is het meest effectief.
In dit geval is het goed gespeld als we vertalen door de wens om te kleden wat logisch is door de te verdrinken forum tekst zonder staart of kop, zoals bij de onderwerpen waar hij charlatans prijst die verantwoordelijk zijn voor de dood van mannen door hun verkeerde informatie. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par chafoin zijn » 19/10/19, 12:21

Did67 schreef:Autonomie is: je produceert; je bent helemaal alleen en daarom zelfvoorzienend in je eentje ".

Onafhankelijkheid gaat over niet afhankelijk zijn - een evenwichtige uitwisseling, wanneer je het vermogen om te doen behoudt, is een vorm van onafhankelijkheid.
De betekenis van de woorden (etymologisch) leidt me liever het tegenovergestelde!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Janic » 19/10/19, 12:29

door de te verdrinken forum tekst zonder staart of kop, zoals bij de onderwerpen waar hij charlatans prijst die verantwoordelijk zijn voor de dood van mannen door hun verkeerde informatie.
en dat zegt hij zonder te lachen! Wanneer er de dood van de mens is, is de wet er om de auteurs van desinformatie te straffen of niet. Dus in plaats van fakenews te verspreiden, begin je je woorden en je acties te harmoniseren, anders dan door verkeerde informatie.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par Did67 » 19/10/19, 14:16

chafoin zijn schreef:
Did67 schreef:Autonomie is: je produceert; je bent helemaal alleen en daarom zelfvoorzienend in je eentje ".

Onafhankelijkheid gaat over niet afhankelijk zijn - een evenwichtige uitwisseling, wanneer je het vermogen om te doen behoudt, is een vorm van onafhankelijkheid.
De betekenis van de woorden (etymologisch) leidt me liever het tegenovergestelde!


Dus ik weet het niet !!!!

Voor voedselkwesties wordt meer het begrip "zelfvoorziening" gebruikt.

Ik heb misschien verward ...

Joker dus!

Dat bedoelde ik in elk geval.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par n.Chr. 44 » 19/10/19, 15:13

Yeah ...

Verminderen en vervolgens compenseren voor consumptie ... Het is al niet slecht, toch?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: niet-sluiting van de Fessenheim fabriek, waar is de zwendel van de onderhandelingen?




par sicetaitsimple » 19/10/19, 15:30

AD 44 schreef:Verminderen en vervolgens compenseren voor consumptie ... Het is al niet slecht, toch?


Behalve dat je met PV in de zomer compenseert voor wat je in de winter verbruikt ... Het werkt goed tot een bepaalde drempel, maar het heeft grenzeloze grenzen.

PS: Natuurlijk heb ik het over landen waar de winterconsumptie hoger is dan de zomerconsumptie, zoals Frankrijk en Europa in het algemeen. Het kan elders anders zijn, vooral in alle landen waar de behoefte aan verwarming erg laag is en waar airconditioning is. zomer, wat de piekbehoefte maakt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten