België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par izentrop » 14/06/16, 21:54

Als de naam Séralini een belletje doet rinkelen, is dat geen toeval: de voorzitter van het wetenschappelijk comité van CRIIGEN zit achter een andere studie die in 2012 op zijn naam werd gepubliceerd, waarin hij GM-maïs en de RoundUp die tijdens de kweek van laatstgenoemde wordt gebruikt, beschuldigt van het veroorzaken van het verschijnen van gigantische tumoren in laboratorium ratten. Deze studie, gepubliceerd onder omstandigheden die op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk zijn in de wetenschap, had een grote impact in de media in Frankrijk en daarbuiten.

De wetenschappelijke nauwkeurigheid ervan werd echter al snel in twijfel getrokken, terwijl ook werd ontdekt dat de auteurs waarschijnlijk te maken hadden met aanzienlijke belangenconflicten. Ten slotte maakte de niet-reproduceerbare aard van de resultaten en de onthulde methodologische zwakheden de conclusies van het team van professor Séralini ongeldig, en werd het artikel door de experts en de rest van de wetenschappelijke gemeenschap als onbruikbaar beschouwd.


https://latheierecosmique.wordpress.com ... u-roundup/
http://www.sciencesetavenir.fr/sante/20 ... ssion.html

aanvankelijk gepubliceerd in september 2012 *, leidde tot gewelddadige controverse voordat het in november 2013 eenzijdig werd ingetrokken door het tijdschrift Food and Chemical Toxicology.


http://www.sciencesetavenir.fr/decrypta ... ublie.html
http://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/2910

Het is bekend dat ratten die voor het experiment zijn uitgekozen vaak tumoren ontwikkelen http://www.cancer-environnement.fr/350- ... rs.ce.aspx

Dat zou genoeg moeten zijn, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par Christophe » 14/06/16, 21:59

Oké, er is geen risico, dus drink ze allebei... en dat is genoeg voor mij :)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par izentrop » 14/06/16, 22:05

Je hebt zo snel geantwoord dat je de bronnen die ik heb gepost niet hebt geraadpleegd?

Ik gebruik geen glyfosaat of enig ander pesticide, zelfs niet natuurlijk, maar ik moet mijn ogen sluiten om het gebrek aan ernst in de onderzoeken van Séralini niet te zien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par Christophe » 14/06/16, 22:36

Ah omdat je echt gelooft dat het voorgestelde Europese verbod slechts gebaseerd is op één enkele studie (misschien controversieel... ik kan het moeilijk beoordelen omdat biochemie niet mijn vakgebied is...)?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par izentrop » 15/06/16, 00:05

Er waren er nog honderden. Niemand vermeldde een dergelijke toxiciteit.

Het probleem is de vermenging met andere pesticiden. Cocktail die de toxiciteit vermenigvuldigt. Het is veel verraderlijker.
Ik had aan mijn buurman, die altijd zijn grenzen schoon moet hebben, gevraagd wat hij gebruikte.

Nou, het is onschadelijk, het reageert op de lieve naam "fertiligene". In feite is het de combinatie van 2 producten, waarvan het tweede het meest giftig is
Goedgekeurde naam: HERBATAK 2 PLUS - AMM N° 2050145 - Scotts France SAS (69). 125 g/l (14,25%) glyfosaat (isopropylaminezout), 20 g/l (2,28%) diflufenicanil. N- Gevaarlijk: respecteer de voorzorgsmaatregelen bij gebruik
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par Christophe » 15/06/16, 10:49

Het is de dosis die ervoor zorgt dat het gif...

izentrop schreef:Nou, het is onschadelijk (...)

Gevaarlijk, respecteer de voorzorgsmaatregelen


: Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par izentrop » 15/06/16, 11:37

Het was ironisch om de spekkant te laten zien. Gevaarlijk ... de cocktail meer dan elk afzonderlijk.
Het probleem is dat we het aan particulieren verkopen als een kilo aardappelen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par Christophe » 15/06/16, 11:44

Niet erg logisch jouw redenering: ironie heeft geen invloed op de gezondheid van mensen, sorry...onschadelijk, gevaarlijk, vrij verkrijgbaar probleem...

Dus je zegt zelf dat er een probleem is... kortom, ik denk dat we hier omheen draaien...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: België verkiest Round'up boven rijsttaart! Multinationals tot ambachtslieden!




par Christophe » 21/06/16, 09:53

ANSES heeft sinds gisteren de verkoop van roundup en gelijkwaardig verboden: tuinieren/roundup-monsanto-interdit-a-la-vente-en-france-une-baffe-t14086-50.html#p305931
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten