Desinformatie: duurzame energie zijn faillissement EDF?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Meszigues3 » 10/02/17, 18:16

Did67 schreef:Ik plaats de info daar, maar ik weet niet of het de juiste plaats is: een rapport van ADEME met de kosten van hernieuwbare energiebronnen, uitgebracht medio januari

http://www.ademe.fr/sites/default/files ... 2016v1.pdf
ADEME-bestand: Hernieuwbare energiekosten
Uittreksels pagina 7
"De kosten in verband met de variabiliteit van hernieuwbare energie voor het elektrische systeem worden hier niet geëvalueerd of in aanmerking genomen."
Een ongelooflijke financiële truc. Van 15 tot 26 januari leverden windenergie en PV in Duitsland soms minder dan 1 GW van de 90 GW geïnstalleerd. Wie betaalt de installatie en het onderhoud van de noodzakelijke noodmiddelen?



"Op dit moment zijn deze kosten (voornamelijk frequentieregelingskosten)"
Frequentieregeling? Wanneer duurt het dagen?

[Deze kosten] worden gedragen door consumenten in het kader van netwerkkosten en worden niet toegerekend aan de projectontwikkelaar.
Deze kosten die door de consument worden gedragen, blijven in Frankrijk onopgemerkt zolang windenergie en PV maar een klein deel van de productie leveren (5,3% in 2015).

Wel moet worden toegegeven dat als het aandeel hernieuwbare energie zou toenemen, er gascentrales zouden moeten worden gebouwd. gedragen door consumenten in het kader van netwerkkosten ". Dit zou de prijs per kWh dus aanzienlijk verhogen en dichter bij de Duitse, Deense, enz. tarieven brengen. (de groene landen). Een ENR-tarief dwingt de consument tot zuinigheid, voor het grotere goed van de planeet: lang leve de windturbines!
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par ENERC » 10/02/17, 18:37

Het moet echter worden toegegeven dat als het aandeel van hernieuwbare energie zou toenemen, het nodig zou zijn om gascentrales te bouwen "voor rekening van de consument in het kader van de netwerkkosten".


Waarom gascentrales? We zouden kunnen denken aan warmtekrachtkoppeling in grote gasketels (collectief, industrie en handel): in plaats van het gas domweg te verbranden, naar een turbine te sturen die elektriciteit produceert en de resterende 60% terug te winnen voor warmte .
In een ADEME-scenario met methanisatie of gasopslag van het type Power To Gas is dit een oplossing die het probleem oplost, aangezien in Frankrijk kou gelijk staat aan overmatig elektriciteitsverbruik.
Maar je moet gedecentraliseerd denken. En daar is het voorlopig niet gewonnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par chatelot16 » 10/02/17, 19:09

om deel te nemen aan de regulering van het netwerk heb je energiecentrales nodig die worden bestuurd door edf die in staat zijn om hun vermogen snel aan te passen in opdracht van edf

momenteel produceert de gas-warmtekrachtkoppeling de elektrische stroom die ze willen, zonder controle door edf

het zou niet moeilijk zijn om middelen te installeren om de cogeneratoren te besturen, maar het lijkt erop dat edf er de voorkeur aan geeft geld in de koppelingen te stoppen die alleen nutteloos zijn in controlesystemen van de kleine cogeneratoren

een veelheid aan kleine warmtekrachtkoppelingen zou voor EDF echter een gratis manier zijn om het netwerk te reguleren: omdat klanten eerst warmtekrachtkoppelingen zouden installeren voor verwarming... de mogelijkheid om ze op vol vermogen te zetten, zelfs als er geen warmte nodig is, maar alleen om edf te helpen zou een extra functie zijn
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par ENERC » 10/02/17, 19:25

Het is veeleer RTE die een prijs zou vaststellen op basis van de groothandelsprijs om meer warmtekrachtproductie aan te moedigen wanneer elektriciteit duur is.

Daarna is het EDF, Engie, Direct Energie of de anderen die kopen, iedereen te zien.

Het zou inderdaad een heel goed idee zijn om een ​​pilootsignaal naar de warmtekrachtkoppelingen te sturen. Naast de warmte slaat het een beetje op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par chatelot16 » 10/02/17, 20:12

de scheiding tussen edf erdf rte enedis en ik weet niet wat nog meer een probleem is! er is geen kapitein meer in de boot
0 x
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Meszigues3 » 10/02/17, 20:16

ENERC schreef:Waarom gascentrales?

In het ADEME 2050-scenario is het de bedoeling om 303 + 82 TWh te produceren door wind + zon = 385.

Als op dit moment 89 GW geïnstalleerd in Duitsland 's avonds bij windstilte minder dan één GW produceert, zal in 2050 in Frankrijk 170 GW minder dan 5 GW produceren; Er ontbreekt 75 GW om 80 GW te maken. Het is niet de warmtekrachtkoppeling die dit enorme vermogen zal leveren (er is slechts 3 GW, ja drie, aan warmtekrachtkoppeling geïnstalleerd, zie tabel 20 van het ADEME-rapport).
Methanisering en opslag zijn industrieel nog niet ontwikkeld.

Hoe dan ook, de vraag was: wie betaalt de back-up van de windenergie? Consumenten natuurlijk. De minste helderziendheid zou zijn om het toe te schrijven aan variabele bronnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par chatelot16 » 10/02/17, 20:50

het totale warmtekrachtkoppelingsvermogen is laag omdat edf niet betaalt voor de service die het zou kunnen bieden!

als er een duidelijk tarief zou zijn om diegenen te betalen die ermee instemmen warmtekrachtkoppelingen te bouwen, zouden er veel meer zijn, zouden we niet langer brandstof verbranden alleen om te verwarmen

hetzelfde voor methanisatie: elke methaniseerder heeft natuurlijk een gasopslagcapaciteit onder zijn hoede ... het zou niet veel kosten om zijn generatoren te bestellen op basis van de vraag in plaats van ze te laten produceren op constant vermogen zoals momenteel

natuurlijk, om twee keer zoveel te produceren tijdens de piekuren en niets te produceren tijdens de daluren, moet je het vermogen van de geïnstalleerde groep vergroten, maar het kost niet veel omdat de groepen winstgevend worden gemaakt met de totale energie die ze produceren voordat ze worden geproduceerd versleten of gereviseerd... installeer 2x meer vermogen gaat 2x langer mee

het vergroten van het vermogen om zich aan te passen aan de consumptie is een vrij lage investering: de groepen zijn verre van het duurste onderdeel van een methanizer... het is een investering die gemakkelijk te doen zou zijn als edf deze functie zou aanmoedigen
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par sen-no-sen » 10/02/17, 21:00

Meszigues3 schreef:
ENERC schreef: Het is niet de warmtekrachtkoppeling die dit enorme vermogen zal leveren (er is slechts 3 GW, ja drie, aan warmtekrachtkoppeling geïnstalleerd, zie tabel 20 van het ADEME-rapport).
Methanisering en opslag zijn industrieel nog niet ontwikkeld.


Het is om deze reden dat Frankrijk waarschijnlijk niet van kernenergie af zal komen.
De Duitsers compenseren hun vertrek uit kernenergie met steenkool, wat een zeer geloofwaardige mix vormt, hernieuwbare energie doping met steenkool!
Een productie uitsluitend gericht op wind- en zonne-energie zal niet erg acceptabel zijn, vooral als je weet dat er tussen de 5000 en 8000 windturbines (1 MW, 80 m hoog!) nodig zijn om een ​​kerncentrale te vervangen...
De "minst slechtste" oplossing zou een mix zijn van biomassa/zon/wind en nucleaire opwekking 4(Rubiatron) in een context van sterke achteruitgang.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Meszigues3 » 10/02/17, 21:36

chatelot16 schreef:het vergroten van het vermogen om zich aan te passen aan de consumptie is een vrij lage investering: de groepen zijn verre van het duurste onderdeel van een methanizer... het is een investering die gemakkelijk te doen zou zijn als edf deze functie zou aanmoedigen

Aangemoedigd = waarschijnlijk gesubsidieerd?
Windproductie varieerde van 34 tot 8632 MW in 2016.
We hebben dus een back-upsysteem nodig van enkele GW, enkele tientallen GW in 2050 volgens het ADEME-plan.

Wie betaalt ? De consument toch. Het is nog steeds nodig om de eerlijkheid te hebben om back-upkosten toe te schrijven aan vluchtige energieën.

Dit gaf toe (het is oké?) De hoe gaan we het doen is een andere vraag.
Gegeneraliseerde warmtekrachtkoppeling? In de stad ?
0 x
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Desinformatie: hernieuwbare energie bankroet EDF?




par Meszigues3 » 10/02/17, 21:42

sen-no-sen schreef:Het is om deze reden dat Frankrijk waarschijnlijk niet van kernenergie af zal komen.
De Duitsers compenseren hun vertrek uit kernenergie met steenkool, wat een zeer geloofwaardige mix vormt, hernieuwbare energie doping met steenkool!
Een productie uitsluitend gericht op wind- en zonne-energie zal niet erg acceptabel zijn, vooral als je weet dat er tussen de 5000 en 8000 windturbines (1 MW, 80 m hoog!) nodig zijn om een ​​kerncentrale te vervangen...
De "minst slechtste" oplossing zou een mix zijn van biomassa/zon/wind en nucleaire opwekking 4(Rubiatron) in een context van sterke achteruitgang.

Oké, behalve:
"er zijn tussen de 5000 en 8000 windturbines nodig (1 MW, 80 m hoog!) om een ​​kerncentrale te vervangen..."
Je bent de back-up vergeten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 268 gasten