Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!




par chatelot16 » 20/06/16, 14:11

Christophe schreef:b) Het zijn niet alleen bedrijven die rijkdom creëren, mijn beste chatelot!!


om geld te verdienen moet je zaken doen... het zijn niet alleen grote bedrijven... de huidige belasting belast alle manieren van zakendoen en zelfs de kleine zelfs zwaarder dan de grote (omdat de grote weten hoe ze moeten optimaliseren )

Daarom blijf ik volhouden dat het verklaren van de werkloosheid aan de hand van overproductie hetzelfde is als het verdrinken van de vis

Ik denk dat er een mensenrechtenprobleem is! het recht op werk moet duidelijk zijn... de complexiteit van het opzetten van een bedrijf is een mensenrechtenprobleem dat erger is dan de vrijheid van meningsuiting of andere vrijheden die nutteloos zijn als we het voornaamste recht niet hebben! dat van geld verdienen!

Natuurlijk hoef je voor goede creativiteit geen zelfvertrouwen te hebben: dit is de reden waarom ik kritiek heb op de Franse fiscale (of sociale) hel die catastrofale druk uitoefent op kleine ambachtslieden en handelaars (RSI) en hen verplicht bijna een boef te worden om te overleven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!




par Christophe » 20/06/16, 16:57

Ik had het over een andere vorm van rijkdom....

Het gaat niet alleen om rijkdom vanuit boekhoudkundig en bbp-oogpunt... als politici dit begrijpen, zal de wereld een betere plek zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!




par sen-no-sen » 20/06/16, 17:10

Christophe schreef:
sen-no-sen schreef:Opgemerkt zal worden dat de werkloosheid blijkt uit de periode na de oliecrisis van 1973.
De beroemde wet Pompidou Giscard(januari 1973) Het toestaan ​​van Frankrijk om schulden te maken bij de financiële markten was bedoeld om de groei nieuw leven in te blazen (exponentieel economisme),Vanaf deze cruciale datum begon de overproductiecrisis.
Het was niet meer of minder dan a dopingfase waarvan wij tegenwoordig steeds meer het slachtoffer zijn.
Het blijkt dus erg verdacht dat de grondoorzaken van het kwaad (onze steeds toenemende verspilling van energie) niet worden bestreden ten gunste van aantrekkelijke maatregelen... maar van ondergeschikte maatregelen.


Zeer goede correlatie, bedankt voor het opmerken!

Wilt u in deze zin een artikel op de site schrijven? https://www.econologie.com/publier-econologie/


Bedankt!
Maar ik ben te verlegen! : Oops:

Hoe dan ook, ik zou nog steeds "een paar" onderwerpen hebben om voor te stellen.... :)
Dernière édition par sen-no-sen de 20 / 06 / 16, 17: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!




par Christophe » 20/06/16, 17:17

Roooooh maar nee :) Dit is op dezelfde manier geschreven als een goed, uitgebreid bericht op een forum...Did67 dacht hetzelfde, maar hij slaagde erin om 2 geweldige artikelen te schrijven (en er komen er nog meer)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Een eerste RBI (onvoorwaardelijk basisinkomen) betaald in Zwitserland!




par Christophe » 20/06/16, 19:59

Beetje anekdotisch en niet echt een basisinkomen (eerder een eenmalige onvoorwaardelijke subsidie) maar toch interessant om te lezen:

Alles bewijst dat we iedereen gratis geld moeten geven

Vanaf de jaren zestig tot nu doen we over de hele wereld onderzoek naar experimenten met een basisinkomen, die allemaal briljant succesvol zijn geweest. In samenwerking met "Ulyces". (...)


http://tempsreel.nouvelobs.com/societe/ ... monde.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten