Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par eclectron » 26/10/20, 10:15

izentrop schreef:Hebt u om 22 uur geluisterd naar het initiatief dat hij voorstelt om Duitsland te omzeilen? Het is interessant om ons uit de braamstruiken te halen.


Obamot schreef:De braamstruiken zijn extractivisme. Denken.
Het is niet vals!


Momenteel ben ik niet in de stemming...
Teleurstelling over de manier waarop het met de wereld gaat, weegt zwaarder dan het enthousiasme om te proberen de wereld te veranderen.
Ik word in zekere zin Ahmed... het moet gezegd worden dat ik net 1 jaar ouder ben geworden!
teveel idioten? dat zou te simplistisch zijn.
In feite beschikt de samenleving niet over de structuur (directe democratie?) om problemen kalm en gezond aan te pakken.
Niet iedereen beschikt over hetzelfde informatieniveau.
De wereld is dus een grote puinhoop waar ik op dit moment niet aan wil meedoen, ik plant liever bomen.

Claudia Kemfert is croissantist en dus extractivist, terwijl Janco dat niet is.
Janco begrijpt het Meadows-rapport aan de Club van Rome al lang.
Je hoeft geen genie te zijn om het te begrijpen: oneindige groei in een eindige wereld en wij hebben het antwoord.
Claudia Kemfert zit helemaal niet in deze logica, ze is geen realist, ze is een econoom……. : Mrgreen:
Dit is de reden waarom we de tijd moeten nemen om de massa’s en de “elites” voor te lichten over de echte kwesties, over de echte realiteit en een echt democratisch debat te voeren over het onderwerp energie (onder andere).
Met andere woorden, een missie is onmogelijk zolang je verstrikt raakt in de werking van de huidige economie (winstgevend) en haar wetenschap van entertainment (draaglijk).

Dus ja, voor de kleine rondreis door Europa die Janco al heeft voorgesteld, maar met een ander doel dan extrativisme: eenvoudig overleven met een niveau van comfort dat niet dat van het stenen tijdperk is.
Maar dat is geen erg ‘verkoopachtige’ slogan! : Lol:
3 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par thibr » 01/11/20, 21:11


Klimaatverandering en de energie-uitdaging van de 21e eeuw.
3 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par thibr » 04/11/20, 20:24

1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par thibr » 11/11/20, 14:24

een nieuwe volger : Wink:

Wie droomt er niet van om energie-onafhankelijk te zijn? Wij geloofden dat dit mogelijk zou zijn zonder onze manier van leven te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Obamot » 11/11/20, 15:09

Ik heb het gezien, maar ook al lijkt zijn benadering correct, ik ben buitengewoon teleurgesteld door zijn weglatingen.

Hij heeft het bijvoorbeeld niet over thermodynamische zonne-energie; de ​​natuurkundige Jean-Pierre Petit zegt dat dit soort energiecentrales heel goed geëxploiteerd zouden kunnen worden in woestijnen en zelfs in Frankrijk; volgens hem zou het voldoende zijn om de oppervlakte van de zonne-energie te vergroten. de afwas een beetje.

In werkelijkheid hebben we hier opnieuw een politiek probleem. Thermodynamica is de toekomst, we zullen er vroeg of laat mee te maken krijgen... Beter vroeg dan te laat...



Waterstof hetzelfde... Jancovici zegt dat het voor de productie van waterstof evenveel energie kost als wat er vervolgens vrijkomt... Dat is waar. Maar dit gaat volledig voorbij aan het feit dat zonne-energie (thermodynamisch) een onuitputtelijke, geloofwaardige en gratis bron is (afgezien van de exploitatiekosten), dus het kan ons helemaal niets schelen.”hoeveel zonne-energie is er nodig om deze waterstof te produceren...”. Energie die toch verloren gaat als we die niet gebruiken...

Hij verzuimt ook te zeggen dat kernenergie in de eerste plaats ‘militair’ is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 23/11/20, 15:26

Alles is gezegd:



Tenslotte hebben we in deze video een hele goede REDEN voor de aanhoudende COVID-crisis!
Jean-Marc spreekt zelfs van beperking van de vrijheid!

JM-PRESIDENT, JM-PRESIDENT!! : Cheesy:
2 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Obamot » 23/11/20, 16:34

We staan ​​voor een dilemma, omdat de oplossing bestaat uit thermodynamische zonne-energie, de enige zware industrie die in staat is fossiele brandstoffen te vervangen door de potentiële hoeveelheid energie die onmiddellijk beschikbaar is (op voorwaarde dat er energiecentrales worden gebouwd en vriendschap wordt gesloten met de landen uit Noord-Afrika). , Syrië, Turkije : Mrgreen: )

Alleen als we dat doen, wordt de rest van de uitputting van hulpbronnen uitgesteld tot later....
Tegelijkertijd is de covid-19-crisis slechts een voorproefje van wat ons te wachten staat als we niets doen...

Maar er is nog steeds geen politieke wil aan de horizon om iets te doen (of zo schuchter)

De menselijke soort verontrustend, niet in staat om “beter” te doen dan “beheer door crisisEn door incompetente mensen te kiezen...

Jazeker, JM PRESIDENT, of aan het hoofd van een ad hoc plan om de mensheid uit haar impasse te halen.
JM op Forum Davos Economie, om te beginnen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par sicetaitsimple » 23/11/20, 18:20

Obamot schreef:We staan ​​voor een dilemma, omdat de oplossing bestaat uit thermodynamische zonne-energie, de enige zware industrie die in staat is fossiele brandstoffen te vervangen door de potentiële hoeveelheid energie die onmiddellijk beschikbaar is (op voorwaarde dat er energiecentrales worden gebouwd en vriendschap wordt gesloten met de landen uit Noord-Afrika). , Syrië, Turkije : Mrgreen: )


Bent u als klein kind in de Desertec-pot gevallen?
Maar waarom, als het zo interessant is, zetten de potentieel betrokken landen, op enkele uitzonderingen na, niet massaal thermodynamische zonne-energiecentrales in om eerst in hun eigen behoeften te voorzien?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par ENERC » 23/11/20, 19:18

sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:We staan ​​voor een dilemma, omdat de oplossing bestaat uit thermodynamische zonne-energie, de enige zware industrie die in staat is fossiele brandstoffen te vervangen door de potentiële hoeveelheid energie die onmiddellijk beschikbaar is (op voorwaarde dat er energiecentrales worden gebouwd en vriendschap wordt gesloten met de landen uit Noord-Afrika). , Syrië, Turkije : Mrgreen: )


Bent u als klein kind in de Desertec-pot gevallen?
Maar waarom, als het zo interessant is, zetten de potentieel betrokken landen, op enkele uitzonderingen na, niet massaal thermodynamische zonne-energiecentrales in om eerst in hun eigen behoeften te voorzien?

Thermodynamische zonne-energie verkeert nu al niet in de beste positie om iets te exporteren. Fotovoltaïsche zonne-energie is beter geplaatst om H2, NH3 of CH4 te produceren.
Neem de landen van west naar oost
- Marokko: grote elektriciteitscentrale in Noor
- Algerije: olie-/gaslobby
- Tunesië: gebrek aan middelen + klein land
- Libië: olie-/gaslobby
- Egypte: dat zou kunnen, maar dat doet het niet
- Golflanden: olie-/gaslobby, afgezien van de VAE
- Türkiye: de trigger heeft niet plaatsgevonden. Zij doet er alles aan om de laatste m3 gas op zee terug te winnen.

Conclusie: het is geen overwinning (en daarom bleef Desertec in de pijplijn)
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par ABC2019 » 23/11/20, 19:24

ENERC schreef:
sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:We staan ​​voor een dilemma, omdat de oplossing bestaat uit thermodynamische zonne-energie, de enige zware industrie die in staat is fossiele brandstoffen te vervangen door de potentiële hoeveelheid energie die onmiddellijk beschikbaar is (op voorwaarde dat er energiecentrales worden gebouwd en vriendschap wordt gesloten met de landen uit Noord-Afrika). , Syrië, Turkije : Mrgreen: )


Bent u als klein kind in de Desertec-pot gevallen?
Maar waarom, als het zo interessant is, zetten de potentieel betrokken landen, op enkele uitzonderingen na, niet massaal thermodynamische zonne-energiecentrales in om eerst in hun eigen behoeften te voorzien?

Thermodynamische zonne-energie verkeert nu al niet in de beste positie om iets te exporteren. Fotovoltaïsche zonne-energie is beter geplaatst om H2, NH3 of CH4 te produceren.
Neem de landen van west naar oost
- Marokko: grote elektriciteitscentrale in Noor
- Algerije: olie-/gaslobby
- Tunesië: gebrek aan middelen + klein land
- Libië: olie-/gaslobby
- Egypte: dat zou kunnen, maar dat doet het niet
- Golflanden: olie-/gaslobby, afgezien van de VAE
- Türkiye: de trigger heeft niet plaatsgevonden. Zij doet er alles aan om de laatste m3 gas op zee terug te winnen.

Conclusie: het is geen overwinning (en daarom bleef Desertec in de pijplijn)

dat verhindert niet dat Noorwegen al zijn elektriciteit opwekt met hernieuwbare energiebronnen terwijl het zijn gas en olie exporteert, en het doet het erg goed, dus uw uitleg moet niet de juiste zijn.
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten