Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Obamot » 06/07/20, 00:15

yves35 schreef:bonsoir,

izentrop schreef:Deze notie van welvaartsgroei is interessant, maar de modaliteiten blijven te vinden in een krimpende economie. :|
. :(


coluche had gevonden:
vertel ons wat je nodig hebt, we zullen uitleggen hoe je zonder kunt (uit het geheugen ...) : Cheesy:

yves

Ze houden van Coluche op Futura Science? Ben je daarom daar?
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par yves35 » 06/07/20, 00:16

Obamot schreef:
yves35 schreef:De "echte ecologen" behouden alleen zijn niet-veroordeling van kernenergie (kies je kameradenkamp ...)

yves

Ja, maar je maakt reclame voor hem en de pro-nucleaire lobby die hem betaalt ... vreemd ...


nee nee niets raars, het is voor mijn kleine envelop ... : Cheesy:

yves
1 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Remundo » 06/07/20, 00:18

Ik bel hem ook Janco, dat weerhoudt me er niet van om kritisch te zijn.

Als "Janco" niet de gewoonte had om te veel kernenergie te verkopen en hernieuwbare energie te vertrappen, zou hij perfect zijn.

Hij zegt nog steeds veel interessante dingen.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Obamot » 06/07/20, 00:26

Ja! Ik heb geen mening over deze kwestie. Ik heb het niet over fundamenteel onderzoek, maar dat we kernenergie in onze tijd als wetenschapper volledig buiten mij kunnen ondersteunen (hij is maar een ingenieur, wat hem niet belet om als een natuurkundige te spreken)
yves35 schreef:
Obamot schreef:
yves35 schreef:De "echte ecologen" behouden alleen zijn niet-veroordeling van kernenergie (kies je kameradenkamp ...)

yves

Ja, maar je maakt reclame voor hem en de pro-nucleaire lobby die hem betaalt ... vreemd ...


nee nee niets raars, het is voor mijn kleine envelop ... : Cheesy:

yves

Het is zeker leuk ...

Maar je hebt je nooit afgevraagd of de oorzaak van de oversterfte door covid-19 niet het gevolg was van de verzwakking van onze soort als gevolg van de laaggedoseerde straling veroorzaakt door alle nucleaire ongevallen ( en effecten van eerdere kernexplosies ...)?

Ik heb er geen regel over gelezen van Jancovici, noch veel over nucleaire ongevallen, maar het is bekend dat het ernstig is.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par izentrop » 06/07/20, 00:42

Obamot schreef:Maar je hebt je nooit afgevraagd of de oorzaak van de oversterfte door covid-19 niet het gevolg was van de verzwakking van onze soort als gevolg van de laaggedoseerde straling veroorzaakt door alle nucleaire ongevallen ( en effecten van eerdere kernexplosies ...)?

Ik heb er geen regel over gelezen van Jancovici, noch veel over nucleaire ongevallen, maar het is bekend dat het ernstig is.
Misschien is hij geïnteresseerd in echte feiten en niet in complottheorieën?
Het antwoord ligt in de vraag : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Obamot » 06/07/20, 00:49

izentrop schreef:
Obamot schreef:Maar je hebt je nooit afgevraagd of de oorzaak van de oversterfte door covid-19 niet het gevolg was van de verzwakking van onze soort als gevolg van de laaggedoseerde straling veroorzaakt door alle nucleaire ongevallen ( en effecten van eerdere kernexplosies ...)?

Ik heb er geen regel over gelezen van Jancovici, noch veel over nucleaire ongevallen, maar het is bekend dat het ernstig is.
Misschien is hij geïnteresseerd in echte feiten en niet in complottheorieën?
Het antwoord ligt in de vraag : Wink:


Onder de laatste wetenschappelijke rapporten die ik ken (WHO), worden er 1 tot 2 miljoen doden gerapporteerd over 70 jaar, nadat je kunt praten over "samenzwering" om het onderwerp te sluiten en me te snuiten om te voorkomen dat ik erover praat, maar laat toe om twee woorden te zeggen voor degenen die sterven ...

En om de ongevallen in Tsjernobyl en Fukushima als een 'theorie' te zien, moet je al een comac-basis hebben!
Maar we zijn gewend aan lobbyisten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par GuyGadebois » 06/07/20, 01:05

Obamot schreef:En om de ongevallen in Tsjernobyl en Fukushima als een 'theorie' te zien, moet je al een comac-basis hebben!
Maar we zijn gewend aan lobbyisten ...

Ook nucleaire tests, van Arizona via de Stille Oceaan en de Algerijnse woestijn, het is maar roddels. En erger nog als het waar was (je weet maar nooit), nou "het is zonder gevaar". Het bewijs: we zijn niet allemaal dood.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Obamot » 06/07/20, 01:20

GuyGadebois schreef:
Obamot schreef:En om de ongevallen in Tsjernobyl en Fukushima als een 'theorie' te zien, moet je al een comac-basis hebben!
Maar we zijn gewend aan lobbyisten ...

Ook nucleaire tests, van Arizona via de Stille Oceaan en de Algerijnse woestijn, het is maar roddels. En erger nog als het waar was (je weet maar nooit), nou "het is zonder gevaar". Het bewijs: we zijn niet allemaal dood.

1,5 miljoen doden gedurende 70 jaar als gevolg van lage dosis bestraling, het kan ons niet schelen, waarom?

Welnu, er zijn 24 sterfgevallen door kanker per dag in de wereld, dat geeft ons een gemiddelde "slechts" van 500 meer doden per dag en verspreid over de hele wereld, het verdrinkt volledig in het "lawaai van statistische achtergrond ”, zelfs geen tranen gedetecteerd ... verdampt, niets

Wat echter walgelijk is, is dat het ene of het andere van deze dramatische onderwerpen door de troll-lo-lobbyisten aan de orde moet worden gesteld, of ik kan me niet herinneren dat het is gebeurd (bah nee, wezens mensen - behalve hun kleine persoon - maar wat kan het hen schelen?)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Christophe » 16/09/20, 12:59

AH ah ah Janco sloeg weer toe waar we hem niet verwachtten:

1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Remundo » 25/09/20, 11:49

Onze nationale Janco heeft zojuist een heilige conferentie in Genève gehouden.

Het duurt 2 uur, maar geen echte downtime, erg compact, synthetisch en geïllustreerd, met de gebruikelijke panache van de spreker.



niets nieuws voor degenen die het al kennen. Maar ik luisterde met plezier. In deze laatste conf probeert Janco financiële besluitvormers te beïnvloeden. Hij heeft zijn strategie al uiteengezet om politieke, economische en financiële actoren te willen beïnvloeden, tenminste om hen bewust te maken van klimaatverandering.

PS: hij deed niet teveel "atoombom VRP"behalve bij vragen om> 2u00 :P
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten