Zonne-energie warm water één of twee ballonnen?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
SUN34
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/05/16, 13:39

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par SUN34 » 02/05/16, 20:01

ok ... begrijp het niet, maar hier is het

35 liter per persoon SWW voor 2 personen
dus 70 liter elektrisch want weerstand halve hoogte van de ballon van 200 liter

verlies van het huis aan verwarming 3.6kWh
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par dede2002 » 02/05/16, 21:09

SUN34 schreef:ok ... begrijp het niet, maar hier is het

35 liter per persoon SWW voor 2 personen
dus 70 liter elektrisch want weerstand halve hoogte van de ballon van 200 liter

verlies van het huis aan verwarming 3.6kWh


Begrijp het ook niet...

wat betekent 3.6 kWh warmteverlies?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Obamot » 02/05/16, 21:22

Ja, dat zegt mij ook niets om de volgende redenen (maar ik geef mijn tekortkomingen op dit gebied toe):

SUN34 schreef:ok ... begrijp het niet, maar hier is het

35 liter per persoon SWW voor 2 personen
dus 70 liter elektrisch want weerstand halve hoogte van de ballon van 200 liter

verlies van het huis aan verwarming 3.6kWh

Nou, het is niet ingewikkeld, ik zeg tegen mezelf dat als de capaciteit te groot is, de MOGELIJKE optimale hoeveelheid SWW geproduceerd door de thermische zonnecollectoren, zal worden verdund in de resterende inhoud en daarom het grootste deel van de beschikbare warmte zal absorberen / verdunnen en het zal veel minder warm zijn dan gewenst / gewenst, minder efficiënt voor verwarming (verwarmingsmuur, enz.). Aan de andere kant, als de capaciteit optimaal zou worden berekend op basis van de beschikbare zonneschijn (mogelijk lagere capaciteit of groter paneeloppervlak), zou er weliswaar minder warm water beschikbaar zijn, maar het zou in ieder geval niet verwateren in de koudere balans. En zou warmer zijn voor de beschikbare hoeveelheid (altijd in barre omstandigheden en met de instellingen van de thermische kleppen die goed werken en de bypass op het juiste moment ingeschakeld...).

Daarom is een goede kennis van eXergy in barre periodes essentieel (zonneschijn en productiecapaciteitsverlies/s bij de koudste van het jaar dat VS nodig heeft), omdat het mogelijk maakt om te weten hoe efficiënt het systeem kan zijn en om de juiste dimensionering van de installatie te bepalen (koppel oppervlakte panelen versus capaciteit ketels) en daarvoor zou het goed zijn om te weten wat de sensoren kunnen produceren in de zwaarste periodes en dit daarom te berekenen in relatie tot zonneschijn. Maar ik zeg dat, ik zeg niets, ik denk dat je redenering daar al op had geanticipeerd... (Sorry als ik mezelf verkeerd heb begrepen? En heel erg bedankt, voor het corrigeren als ik het mis heb: vooral.)
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par n.Chr. 44 » 14/06/16, 10:55

Hallo,

Obamot schreef: om zonnewarmte goed te laten werken, is het beter om op hoogte te zijn (boven de stratusmantel)!


wat is dit verhaal? zonnewarmte alleen goed werkt op meer dan 800 of 1000 meter? Er zijn echter veel installaties op veel lagere hoogten die volledige voldoening geven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Christophe » 14/06/16, 11:21

Misschien spreekt hij alleen voor Zwitserland???? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Obamot » 14/06/16, 11:34

Ja Christophe, ik bevestig dat de infraroodstraling niet meer hetzelfde is zodra je de grens overgaat (lol) : Mrgreen: : Mrgreen:
► Show text

AD 44 schreef:Hallo,

Obamot schreef: om zonnewarmte goed te laten werken, is het beter om op hoogte te zijn (boven de stratusmantel)!


wat is dit verhaal? zonnewarmte alleen goed werkt op meer dan 800 of 1000 meter? Er zijn echter veel installaties op veel lagere hoogten die volledige voldoening geven.

— Als thermische zonne-energie net zo goed zou werken in Beieren als in de Sahara, zouden we Desertec dan niet nodig hebben?

- Dat heb ik niet gezegd "hieronder werkte het niet", Ik zei dat "beter boven de stratusmantel zijn" (ook wel loden dekvloer genoemd, afhankelijk van de dikte en lagen van de bewolking) nuance.

— Eindelijk hoop ik dat iedereen zal toegeven dat dit waar is, het is logisch! Niet te verwarren met sommige PV-panelen die relatief goed werken, zelfs als ze bedekt zijn. Met thermiek daalt de opbrengst, volledig stop.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par n.Chr. 44 » 14/06/16, 12:22

Obamot schreef: point bar.


Akkoord ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Christophe » 14/06/16, 12:27

Wow, dat riekt naar sofisme à la Lapalisse daar....

Ja, het is beter om boven de wolken te zijn en niet in de regen om zonne-energie beter te laten werken...en weet je wat Obamot, ik ga je iets leren: het is beter dat er wind is om een ​​windturbine te laten werken...ja! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Christophe » 14/06/16, 12:30

Obamot schreef:Niet te verwarren met sommige PV-panelen die relatief goed werken, zelfs als ze bedekt zijn. Met thermiek daalt de opbrengst, volledig stop.


Als 10% van de nominale productie "relatief goed" is, ok... het is niet slecht, maar het is verre van goed AMHA...

Nee nee nee! Om de PV "GOEDE" directe straling te laten produceren is nodig!!

ps: wat vinden jullie van de nachtwerking van de pv-panelen? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zonne heet water een of twee ballonnen?




par Obamot » 14/06/16, 12:40

daarvoor heb je de portable solar kit nodig die je onder de voorruit zet en parkeer je je auto onder een kandelaar, daar zag ik een advertentie over!

[grapmodus UIT] ja ik weet dat directe zonnestraling beter is, je moet alleen oppassen dat je niet hetzelfde type PV-panelen neemt als je onder de stratuslaag zit, VS als je erboven zit (en amha). Er zijn simulatoren die het voor je berekenen.

Vraag me niet meer, het is niet mijn specialiteit ^^
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten