1er-vloerslaghuis in de zomer - oplossingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Warmteaccumulatie 1e verdieping huis in de zomer - oplossingen?




par LOGIC12 » 29/04/16, 20:46

Hallo, Je moet ook weten dat polystyreen weliswaar heel goed is om jezelf tegen de kou te beschermen, maar dat het veel minder goed is om jezelf tegen de hitte te beschermen.

Glas- of steenwol is iets beter. En het beste is houtvezel.

Is het gevellicht voor de warmte van de muur van kleur (bijna wit) of is het vrij sterk? dat speelt ook een rol. De muur waarop de zon schijnt zal warmer zijn en een krachtige kleur hebben.

Zeker is dat de tegels nooit heel licht zijn en dat het eronder altijd warm wordt, ook als er lucht doorheen gaat.

De oplossing zou zijn om redelijk frisse lucht in te blazen (prijs in de schaduw van het huis) en de zolder op overdruk te zetten. hierdoor zou de hete lucht worden verdreven, die zou worden vervangen door koelere lucht. En we laten hem draaien als het warm is, of zelfs 's nachts om de zolder beter te koelen.

Ik ken iemand die zoiets heeft gedaan met een terugwinningsafzuigkap, die een vrij hoog debiet heeft. (circa 300m3/uur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Warmteaccumulatie 1e verdieping huis in de zomer - oplossingen?




par Obamot » 29/04/16, 23:28

Ik heb afgelopen zomer een thermodynamisch systeem van deze orde geprobeerd tijdens de hittegolf (de heetste in 30 jaar). Alleen had ik een mobiele airco in de te koelen ruimte en een afvoerkanaal ø20 cm en ik kon de koele lucht vanuit de kelder het trappenhuis op laten gaan (gelegen in het noorden, noordoosten), om naar binnen te worden gezogen en vervolgens te worden afgevoerd door de airconditioningmachine die de warme lucht naar buiten duwde.

Hier is de temperatuur buiten op straat:

IMG_1319.JPG


Het systeem werd geregeld door de toegangsdeur naar de zolderverdieping, waar zich de te koelen ruimte bevond, een paar mm open te zetten. Wanneer de lucht voorbijging, maakte deze het karakteristieke geluid dat je je zou voorstellen als lucht circuleert in een spookhuis. : Cheesy: (deze was de facto sinds ik daar was ^^) We konden het geluid min of meer acuut maken, en hoe hoger het frequentiebereik, hoe beter de trekking, want hoe sneller de lucht circuleerde... .(het werd gespeeld op mm , deur bijna dicht) Maar we kwamen overdag nooit onder de 24°C/26°C toen alles in orde was:

IMG_1309.JPG


Dat maakte een ∆º tot 25°C binnen versus buiten (nog steeds niet zo slecht, maar ik kan niet zeggen hoeveel m3/u er in dit "systeem" circuleerde als je een idee hebt Logic12?).... en 28° C tot 32°C als de instelling verkeerd was. Vervolgens moesten we wachten tot 22 uur en soms tot 00 uur voordat we zagen dat de temperatuur aanzienlijk begon te dalen. Heel belangrijk was ook het tijdstip waarop de ramen 's ochtends gesloten zouden zijn. Omdat het absoluut noodzakelijk was om alles te sluiten om het binnen koel te houden voordat de temperatuur boven de 2°C zou stijgen. De te koelen ruimte bevindt zich echter pal op het noorden en de zon schijnt er alleen van 's middags tot zonsondergang...

's Nachts liet ik alles openstaan ​​om de temperatuur naar het laagste niveau te laten dalen door overal lucht te laten circuleren. Maar als we dat doen pakken we de oorzaken niet aan en is het resultaat ook niet gegarandeerd als we een paalwerking (koudebrug) door de gevelmuren hebben, een probleem dat ik bij mij thuis niet heb aangezien ze minimaal 2,5 meter terug staan. m dankzij een royale dakrand...! Omdat ik niet profiteerde van een IHO in dit gehuurde vakantieappartement, bevond ik me in een beetje dezelfde configuratie als het onderwerp van deze draad en voor de kamers op het zuiden zou niets hebben geholpen, ondanks een bescheiden ITI in PExtruded.. Dus het kan werk voor een kamer op het noorden, maar voor de rest zou het resultaat alleen maar cosmetisch zijn en naar mijn bescheiden mening.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Warmteaccumulatie 1e verdieping huis in de zomer - oplossingen?




par LOGIC12 » 09/11/16, 10:22

Hallo, ik stelde al de vraag: wat is de kleur van de buitenmuren? zeer duidelijk of duurzaam.

Tussen een wit of gebroken wit geschilderde muur en een antracietgrijze of baksteenkleurige muur (sterke toon) varieert de oppervlaktetemperatuur aanzienlijk. Als de muur donker is, kan het in de zomer erg heet zijn, vooral als deze in direct zonlicht staat. Dit is al een aanwijzing.
Dan kan er bij bakstenen muren piepschuim in de muren zitten, maar het kan ook glaswol zijn.

En in het zuiden is het moeilijk om aan vers voedsel te komen.

Wees voorzichtig met de lucht in de kelder, die radon kan bevatten en schimmel kan veroorzaken.

Waarschijnlijk is er de VMC die bij het aanzuigen warme lucht meebrengt.

En ook het plafond van de begane grond. is waarschijnlijk een betonplaat die een massa plaatbeton vertegenwoordigt die langzaam opwarmt en langzaam afkoelt (traagheid), terwijl er boven waarschijnlijk spanten en LV zijn.

Om de hitte tegen te gaan staan ​​er bij voorkeur loofbomen om de zon in de winter de lichte kleur van de buitenmuren niet te ontnemen. en dan de isolatie van buitenaf die de muur beschermt tegen zowel hitte als kou, maar ook hier moet je het bij lichte kleuren houden (dit is ook aan te raden bij het isoleren).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 539-gasten