Probleem met magneetventielregeling op oliebrander

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
kelder
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/03/16, 20:05

Probleem met magneetventielregeling op oliebrander




par kelder » 28/03/16, 20:58

Hallo,

Ik heb een probleem met een unijet 2004 oliebrander, het magneetventiel wordt niet geregeld, aan de andere kant als we het buiten de regeleenheid leveren en we de brander starten is de mist klaar (de regeleenheid is negen ). Ik heb een lamp toegevoegd om de activering van de spoel te visualiseren, er gebeurt niets, maar als ik de brander na een bepaalde tijd uitschakel en dat ik onmiddellijk aan ga, gaat de lamp branden en daarom EV-spoel werkt en ik heb de olienevel. Tot op heden heb ik de schakelkast, de elektroden (de vonk is zichtbaar) en een snoer van een elektrode veranderd. Alles lijkt te geloven dat het de controle-eenheid is die in kwestie is, maar een nieuwe eenheid is het onwaarschijnlijk? vooral omdat hetzelfde defect identiek is aan het oude geval.
Als je me zou kunnen helpen deze vergelijking op te lossen. Ik wilde de cel vergeten. Ik heb een schakelaar gezet om te simuleren, maar als ik het goed begrijp wordt er rekening mee gehouden dat ik na een bepaalde tijd anders niet meer kan starten. Bedankt voor je hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: probleem met de regeling van de magneetklep op de oliebrander




par Macro » 30/03/16, 16:08

Als uw brander niet op een gesloten ketel is gemonteerd .. Dit is normaal ... Uw optische sonde ziet licht en voorkomt brandstofinspuiting (branderbeveiliging open) U kunt de optische sonde niet shunt met een schakelaar (de doos herkent een weerstand) en wees voorzichtig dat er verschillende waarden van de genoemde weerstanden zijn, afhankelijk van de doos (blauwe of normale vlam).

Kortom, het is noodzakelijk om een ​​aangepaste fotocel terug te plaatsen voordat u ergens anders gaat zoeken.
Tijdens de opstartfase (turbine plus vonk) moet de fotocel zwart zien en vervolgens zwart zien, stuurt de doos de magneetklep (na ongeveer 5 seconden) met behoud van turbine plus vonk binnen een vertraging (vanaf 10 seconden denk ik) de cel zou licht moeten zien als gevolg van de ontsteking van de gespoten stookolie (let op sommige dozen, hij ziet niet het licht van bepaalde lampen die afwisselend op dezelfde frequentie worden aangedreven als de brander) wanneer de doos zal zien in het licht zullen de vonken worden vastgehouden en na enkele seconden worden de turbine en de magneetklep afgesloten. In het geval van het doven van de vlam begint de doos opnieuw een cyclus ... Als hij na een paar seconden van openen van de magneetklep geen licht ziet, gaat hij in veiligheid ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten