Hulp nodig voor Peltier-modules

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Hulp nodig voor Peltier-modules




par izentrop » 01/05/16, 19:06

johan07 schreef:Is het de regelaar die zal dienen als mijn "belasting" en weerstand of de batterij?
Ik had nog niet geantwoord, want voordat ik nadenk over de elektrische regeling die kan worden opgelost door een aangepaste MPPT-regelaar (zoals gespecificeerd door Gaston), is het noodzakelijk om de temperatuur van het hete gezicht te regelen met een hydraulisch oliecircuit om overschrijd de maximale temperatuur die is toegestaan ​​door de modules en de koude zijde niet om een ​​lage temperatuur te behouden.
Dit kan met een watercircuit en externe radiator voor het koude gezicht.

Als het ons lukt om een ​​permanent verschil van 60 ° (90/30) te krijgen, krijgen we misschien 15 W met 10 modules, misschien niet genoeg om de 2 hydraulische pompen te voeden :(
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Hulp nodig voor Peltier-modules




par Peter » 06/12/16, 17:46

Ik heb eindelijk mijn zelfaangedreven kachelventilator door Peltier-modules voltooid:
fan_1.jpg

fan_2.jpg

Sommige van de modules zijn waarschijnlijk uitgestorven als gevolg van oververhitting, dus ik heb andere besteld, SP1848-27145 verkocht als ontworpen voor de huidige generatie.

Een gemodificeerde 80 mm ventilator blaast op het koellichaam, ik heb de originele borstelloze motor vervangen door een kleine gelijkstroommotor die start op een veel lagere spanning:
mod_ventilo_80.jpg

De hoofdventilator is gemaakt van blikjes en een 3D-geprinte hub, de motorsteun is ook 3D-geprint (gemaakt van ABS om hitte te weerstaan).

De kleine ventilator is rechtstreeks verbonden met de 4 modules die in serie zijn geschakeld, de grote ventilator is ermee verbonden via een Schottky-diode zodat de kleine ventilator het koude gedeelte kan starten en koelen, zelfs als de modules niet genoeg sap leveren om de grote te beginnen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 150 gasten