De ECB verlaagt voor het eerst zijn rente naar 0%.

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De ECB verlaagt haar tarief voor het eerst tot 0%.




par Ahmed » 13/03/16, 16:58

Ernstige fout, ernstige fout! Als je gaat! Er is geen fout tenzij de interpretatie van de journalist niet overeenkomt met de "redactionele lijn" (sic!) van de media. :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De ECB verlaagt haar tarief voor het eerst tot 0%.




par Remundo » 13/03/16, 17:06

hoe dan ook, dit zeer technische onderwerp is taboe: het is niet normaal dat particuliere banken toestemming krijgen om X% rente te innen op de duizenden miljarden euro's die zijn gecreëerd krassen, en dit vooral als het gaat om staten met schulden.
1 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De ECB verlaagt haar tarief voor het eerst tot 0%.




par Ahmed » 13/03/16, 17:36

Niet als we bedenken dat degenen die aan het hoofd van de staten staan, voor de economische oligarchie werken en tegen degenen die hen onbedoeld hebben gekozen: simpele fictie die mogelijk wordt gemaakt door het vervalsende concept van 'democratie'.
3 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De ECB verlaagt haar tarief voor het eerst tot 0%.




par Christophe » 13/03/16, 19:49

Ahmed schreef:Niet als we bedenken dat degenen die aan het hoofd van de staten staan, voor de economische oligarchie werken en tegen degenen die hen onbedoeld hebben gekozen: simpele fictie die mogelijk wordt gemaakt door het vervalsende concept van 'democratie'.


Heel goed punt: zou je het niet willen twitteren en er een virale buzz van maken?

Ah nee, het is te slim en "anti"-democratisch om door de filters van twitter...en facebook...en consors...te gaan. :onheil:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De ECB verlaagt haar tarief voor het eerst tot 0%.




par Ahmed » 13/03/16, 20:34

Stop! Je gaat me doen blozen! : Oops:
Er wordt vaak een verband gehouden tussen democratie en markteconomie, maar het is geen noodzaak en de markt past zich heel goed aan een dictatuur aan. Maar democratische fictie (= ik heb het recht om tussen hetzelfde te kiezen) is eenvoudiger te bedienen dan autoritaire vormen; in het verleden ontleenden monarchen hun legitimiteit aan God (het was brutaal, als ik het zo mag zeggen!), moeilijk om God te betwisten... Een tiran moet vertrouwen op een enorm controleapparaat, dat willekeurig is op de lange termijn en thermodynamisch inefficiënt. De meest sluwe oplossing is om de mensen de bron te maken van de macht die over hen wordt uitgeoefend: het is onmogelijk om zichzelf te verloochenen! Dit sofisme, dat het werk had kunnen zijn vanexnihiloest als hij op tijd was geboren, is uitgebreid becommentarieerd door de meest briljante en lucide analist van dit democratische concept: de (maar) zeer royalistische Alexis de Tocqueville.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten