De economie en geopolitiek door middel van energie - Nicolas Meilhan -

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Economie en geopolitiek door energie - Nicolas Meilhan -




par Ahmed » 09/12/17, 14:00

Aangezien we het hebben over efficiëntie, neem ik nota van de opmerkingen van de eerste spreker, Olivier Delamarche, (minder opgetogen dan normaal!) waarin uitvoerig wordt uitgelegd dat de ontwikkelde landen alleen kunnen functioneren met enorme schulden en dit, met een hefboom negatief*. Het is daarom het systeem als geheel dat inefficiënt wordt in de zelfreproductie van abstracte waarde; zonder deze massale geldinjectie zou het nog erger zijn: de productie van echte goederen en diensten zou onmogelijk worden zonder deze permanente instroom van de financiële sector... Ik vraag me af of velen begrijpen waar we staan? : Roll:

* Bijvoorbeeld drie schuldpunten voor één punt van het bbp.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten