Geventileerd luchtmes in stenen huis

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
basjulouti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/03/16, 19:36

Geventileerd luchtmes in stenen huis




par basjulouti » 10/03/16, 19:40

Bonjour à tous,

Nou, ik ben een beetje nieuw in het renoveren en ik heb advies nodig

Ik heb een stenen huis op drie niveaus, de muren zijn behoorlijk vochtig, ik wil graag aan de binnenkant isoleren met glaswol gevolgd door een dampscherm en vervolgens placo.
Ik wilde een luchtspleet laten tussen de stenen muur en de glaswol om lucht van buiten te laten circuleren door een gat te boren en een pijpje door de onderkant van mijn scheidingswanden te schuiven. Van boven dacht ik aan een omhulsel met een diameter van 25 of 40 mm dat ik regelmatig zou doorboren. Deze schede zou nog steeds op de bovenkant van de muur tussen de stenen muur en de isolatie worden bevestigd en vervolgens worden verbonden met een VMC.
De VMC zou niet continu werken.
Ik dacht dat ik dit zou doen om overmatig vocht uit de muur te verwijderen, veroorzaakt door thermische bruggen.
De stenen muren zijn 50 cm dik

Bedankt voor uw kritiek en advies.

(Ik geef aan dat ik om financiële redenen geen beroep kan doen op professionals, ik heb vier kinderen en heel weinig inkomen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 10/03/16, 19:47

Goedenavond en welkom,

Het is beter om koste wat het kost minerale wol met vochtige muren te vermijden. Dit is wat de isolatie zeer snel desintegreert. Naast het plaatsen van een dergelijk materiaal is er een groot risico van het inhaleren van microdeeltjes van LDV. Dat zou ik niet doen.

De enige redelijke oplossing is om de isolatie buiten te plaatsen (niet binnen). Dus het lost je vochtproblemen op.
0 x
basjulouti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/03/16, 19:36

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par basjulouti » 10/03/16, 20:47

Bonsoir,
bedankt voor het antwoord, ik kan niet van buiten isoleren omdat ik aan de kant van de weg ben en het trottoir niet breed is, dus grill voor mij
bedankt voor je mening
Bonne soirée
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 10/03/16, 21:46

basjulouti schreef:Bonsoir,
bedankt voor het antwoord, ik isoleer niet van buitenaf omdat ik langs de weg ben en het trottoir niet breed is, dus grill voor mij
bedankt voor je mening
Bonne soirée

Leer goed omdat de wetgeving is veranderd en nu een gemeente zich niet langer kan verzetten tegen een ITE (ongeveer 230mm ongeveer).
We moeten controleren, maar in sommige gemeenten weet ik zeker dat het wordt geaccepteerd, ik heb gevallen gehoord.
Natuurlijk ken ik de configuratie van de plaats niet, maar een straat heeft in principe 2-trottoirs.
En het verbreden van een trottoir, het is in elk geval de taak van de gemeente om ervoor te zorgen (het zou niet uw probleem moeten zijn, in het slechtste geval zou een bewegwijzering moeten worden geïnstalleerd om voetgangers aan te moedigen om over te steken).
0 x
basjulouti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/03/16, 19:36

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par basjulouti » 10/03/16, 22:30

Het trottoir is slechts 60 cm, midden in de bocht, een zeer kleine stad, vandaar het feit dat de stad niet veel kan doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 10/03/16, 23:06

Wat telt is niet zozeer de breedte van het trottoir, maar vooral het wegdek. Ik betwijfel of het niet mogelijk is om een ​​eenvoudige rand van 20cm toe te voegen, en in dit geval zou het uw probleem oplossen. Bovendien zijn er isolatoren met een verminderde dikte maar met een isolatiecoëfficiënt vergelijkbaar met dubbele LDV. Als het echt niet mogelijk is om een ​​trottoirband te plaatsen, is het voldoende om het op 2m van top tot 100mm te plaatsen, maak dan een stap en eindig met minerale wol.

Als we op zoek zijn naar technische oplossingen, vinden we ze altijd (zolang we op tijd handelen ...)
Maar nogmaals, het trottoirprobleem is niet van jou, dit is wat je de technisch manager van de Dpt kunt voorstellen in het geval van een onmogelijkheid die tegen je wordt opgeworpen. Als de wet is veranderd, heb je rechten.

Op dit moment is een ITI bij dit type constructie met dikke muren altijd een grote bron van problemen (te allen tijde te vermijden). Omdat als u al vocht hebt, een interne thermische isolatie (ITI) moet worden vermeden, omdat dit uw probleem zal vergroten door het creëren van koudebruggen. En daarom, door de ∆º te verhogen, zal het zelfs meer vochtigheid produceren dan nu, het is onvermijdelijk (behalve door een ITE.) En hoe meer u verwarmt, hoe meer de ∆º zal toenemen en hoe meer u een toename van de vochtigheid zal hebben ... het is een vicieuze cirkel.

Hoe dan ook, u moet eerst een beoordeling doen om de huidige bron / oorzaak van dit vocht te bepalen. Terwijl we aan het werk zijn, moeten we actie ondernemen om deze oorzaak weg te nemen. Het lijkt mij absoluut noodzakelijk. Vochtige muren die te lang gaan zonder te worden ontsmet, kunnen schimmel in hun dikte zien groeien (ook een punt dat u zeker moet controleren). Anders brokkelt de mortel af en kunnen de muren vallen: als dat gebeurt, is het meer dan een ramp, want er zijn gevallen waarin het huis moet worden afgebroken. En de eigenaar kan er niets aan doen als een prefectuur besluit heeft beslist. Het kan u een hefboomeffect geven om het recht te krijgen om een ​​ITE te doen om uw huis te "redden".
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 10/03/16, 23:44

PS: U zei niet in welke hoek en op welke hoogte dit gebouw zich bevond? Hoe dan ook, een ITE in zelfbouw, kost minder dan een ITI in goede en gepaste vorm (de afwerkingen zijn veel duurder dan een coating van een gevel en een ITE vereist een kleiner isolatieoppervlak, omdat het vermijdt om de muren loodrecht op de gevel te isoleren voor ongeveer 1 meter om thermische bruggen te voorkomen. Voor de isolatie van vloer-gevelovergangen, wat niet nodig is met een ITE, behalve op de grond, maar het is veel minder kritisch.)
En natuurlijk moet de plaatsing van 2V-ramen worden gebudgetteerd. Het moet ook worden opgevat als een "investering". Omdat het geheel wordt afgeschreven in 4 of 5 verwarmingsseizoenen, vanwege de gerealiseerde brandstofbesparing.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Christophe » 11/03/16, 01:23

basjulouti schreef:Ik heb een stenen huis op drie niveaus, de muren zijn behoorlijk vochtig, ik wil graag aan de binnenkant isoleren met glaswol gevolgd door een dampscherm en vervolgens placo.


Hallo en welkom hier.

Hier is een oud onderwerp dat u zou moeten interesseren: Refit-real-work / how-isolaat-a-wall-in-stone-by-the-interior-t13414.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 11/03/16, 05:00

Een ander punt dat me verbaasde:

basjulouti schreef:Ik wilde een luchtspleet laten tussen de stenen muur en de glaswol om lucht van buiten te laten circuleren door een gat te boren en een pijpje door de onderkant van mijn scheidingswanden te schuiven.

Ik denk dat je niet helemaal hebt begrepen hoe thermische isolatie werkt.
Door een opening te maken en door lucht tussen de isolatie en de muur te circuleren, zult u:

- een zekere thermische stabilisatie van de binnenmuur voorkomen.
- verbreek het effect van de ITI, omdat het uiterst moeilijk zal zijn om luchtcirculatie te voorkomen tussen de binnenkant van de kamers en het volume circulerende lucht dat u vanuit het niets vanuit de muur en de isolatie hebt gecreëerd .
- de facto de temperatuur van de muur aan de binnenkant verlagen en zo een permanente koudebrug creëren "nog efficiënter" aangezien bij zijn laagste temperatuur, dus met de hoogst mogelijke vochtigheidsgraad, aangezien de ∆º op deze plaats extreem zal zijn ( zoals het onaangename beslagen effect op de ruiten van een auto in de winter, wanneer het passagierscompartiment verwarmd is).
- moet een luchtspleet in gang zetten, die enige isolerende eigenschappen moet hebben, moet absoluut blijven bewegingloos!

Het is een beetje alsof je een gat in de muur van een koelkast boort en denkt dat je op deze manier de luchtvochtigheid naar binnen zou laten vallen! In plaats daarvan vergroot u het fenomeen waar het niet zou moeten zijn, in de bufferzone die het meest gevoelig is voor warmtewisseling. En uw compressor zal continu werken om verliezen te compenseren!

Als u denkt aan een fles water die midden in de zomer uit de koelkast wordt gehaald, zijn het precies de luchtuitwisselingen van verschillende temperaturen die de vorming van condensatiebellen op het oppervlak van de fles veroorzaken! Dit is wat je tegen alle verwachtingen in versnelt / versterkt, omdat je doel precies het tegenovergestelde moet zijn (de luchtvochtigheid verlagen).

basjulouti schreef:Van bovenaf dacht ik aan het gebruik van een omhulsel met een diameter van 25 of 40 mm dat ik regelmatig zou doorboren. Deze schede zou nog steeds op de bovenkant van de muur tussen de stenen muur en de isolatie worden bevestigd en vervolgens worden aangesloten op een VMC.

Daar is het nog erger, aangezien je een koppeling maakt tussen 2 "systemen" die per definitie in geen geval met elkaar verbonden mogen zijn. In feite is het de klassieke situatie met een ITI, we blijven problemen creëren die voorheen niet bestonden!
Wanneer u een ITI doet ondanks (omdat u niet anders kunt en nadat u alle andere beschikbare oplossingen hebt uitgeput), moet u oppassen sluit alle luchtwegen met de buitenkant (niet maken), zoals technische kanalen met PU-schuim, elektrische kabelgoten met siliconen, pluggen plaatsen om de ventilatiekanalen te blokkeren, lateien aan de onderkant van deuren plaatsen die geen niet, de blinde dozen overmatig isoleren om opnieuw luchtcirculatie te voorkomen, enz ...

We gaan daarom geen systeem creëren dat zou kunnen concurreren met precies wat we willen vermijden: ofwel elke uitwisseling van calorieën / frigorieën tussen "systemen".

basjulouti schreef:De VMC zou niet continu werken.

VMC is alleen gerechtvaardigd wanneer een hoog isolatieniveau wordt bereikt, amha. En als u een hoog niveau bereikt met een ITI, is dit het begin van de problemen die zich voordoen en die moeten worden omschreven. Ik denk dat het verstandiger is om ze niet aan de basis te maken en daarom een ​​ITI op te geven (vooral als je de eigenaar bent en de meester van de beslissing bent).

basjulouti schreef:Ik dacht dat ik dit zou doen om overmatig vocht uit de muur te verwijderen, veroorzaakt door thermische bruggen

De enige manier om vocht te verwijderen is juist om te voorkomen dat het wordt aangemaakt / geproduceerd via thermische bruggen als gevolg van de bijwerking van een ITI. QED.
0 x
basjulouti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/03/16, 19:36

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par basjulouti » 11/03/16, 08:09

geen trottoir vooraan, het is een muur van domein, en geen mogelijkheid om de weg te verbreden, het zou nodig zijn om een ​​andere, daarom zeer hete geschiedenis te creëren.
Het huis heeft een geweldig cachet van buiten met zijn stenen en bakstenen, in de straat zijn alle huizen van hetzelfde type, het minste verzoek om aanpassing van de gevel is kennelijk ingewikkeld (raam, rolluik ...)
is er een mogelijkheid van binnenisolatie, zonder enig risico op schimmel aan deze stenen muur?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 320 gasten