Geventileerd luchtmes in stenen huis

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
basjulouti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/03/16, 19:36

Geventileerd luchtmes in stenen huis




par basjulouti » 10/03/16, 19:40

Bonjour à tous,

Nou, ik ben een beetje nieuw in het renoveren en ik heb advies nodig

Ik heb een stenen huis op drie niveaus, de muren zijn behoorlijk vochtig, ik wil graag aan de binnenkant isoleren met glaswol gevolgd door een dampscherm en vervolgens placo.
Ik wilde een luchtspleet laten tussen de stenen muur en de glaswol om lucht van buiten te laten circuleren door een gat te boren en een pijpje door de onderkant van mijn scheidingswanden te schuiven. Van boven dacht ik aan een omhulsel met een diameter van 25 of 40 mm dat ik regelmatig zou doorboren. Deze schede zou nog steeds op de bovenkant van de muur tussen de stenen muur en de isolatie worden bevestigd en vervolgens worden verbonden met een VMC.
De VMC zou niet continu werken.
Ik dacht dat ik dit zou doen om overmatig vocht uit de muur te verwijderen, veroorzaakt door thermische bruggen.
De stenen muren zijn 50 cm dik

Bedankt voor uw kritiek en advies.

(Ik geef aan dat ik om financiële redenen geen beroep kan doen op professionals, ik heb vier kinderen en heel weinig inkomen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 10/03/16, 19:47

Goedenavond en welkom,