Geventileerd luchtmes in stenen huis

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 10/04/16, 20:11

Correctie op punt 5:
Aan de kant van de sauna zouden verticale Douglas-klampen alleen aan de boven- en onderkant worden bevestigd, op twee horizontale rails, vastgeklonken aan het plafond en aan de vloer van de sauna (die 65 cm hoger is, boven een kruipruimte: zie plattegronden). De coaming is dus niet nodig
0 x
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 11/04/16, 13:10

Hallo,
U vertelde me dat er een lekkende waterleiding in de buurt zou kunnen zijn en dat het nodig was om dit samen met de waterdienst te onderzoeken. Ik heb het gedaan. Niets te melden. Bovendien passeert dit openbare netwerk meer dan 20 m van de betreffende muur en op een lager niveau (niet "in het onderste deel" van de muur).

Er zijn geen andere lekkages, aangezien er geen waterverdeelleidingen op deze muur zijn aangesloten. Ook niet met de buren. Er moeten twee regenwaterafvoerroutes worden gecontroleerd. Die staat gepland voor aanstaande donderdag.

Wat betreft de leidingen die het zwembad zullen bevoorraden, die bestaan ​​nog niet en hun toekomstige beginpunt is zelf erg ver weg. Ik heb dus niet gekeken of een virtuele osmose de oorzaak zou kunnen zijn van de huidige luchtvochtigheid.

Het lijkt mij dat het probleem als volgt is:
Is er een manier om de muren aan te kleden (isolatie en afwerking)
waardoor het mogelijk is om niet te wachten tot ze droog zijn na het omhullen,
het drogen dan langzaam naar buiten toe moet gebeuren?

Hier zijn de plannen, schematische diagrammen en foto's (inclusief die van de binnenplaats):
https://www.flickr.com/photos/7249747@N ... 6437886795

Hier is de oplossing die ik ter overweging voorleg:
Binnen :
1) Injectie van hydrofobe hars (voor poreuze stenen muren) op een hoogte van 1,60 m
+ doorlopend met verticale injecties op de zijwanden, 50 cm vanaf de hoek
+ continu met injecties op 12 cm van de grond aan de voet van de andere muren.
2) Omkasting van de vochtige wand over de gehele hoogte en omkasting van de zijwanden over deze 50 cm.
3) Aangezien het niet mogelijk is om langer dan een maand te wachten tot de behuizing droog is, moet dit drogen worden versneld, wetende dat de kamer, die nog geen raam heeft, zich in de open lucht bevindt:
− door muurafvoeren aan de buitenzijde te plaatsen ("SPI®" atmosferische sifons uitgerust met interne 5 volt ventilatoren)?
− door gedurende deze 15 dagen de ruimte te verwarmen met een heater?
>> Raden jullie andere droogmethodes aan?
4) Aangezien de kozijnpleister nog moet kunnen ademen, zou de beste isolatie misschien Poratec zijn, in 5 cm, rechtstreeks erop gelijmd (zonder pluggen om de kozijn niet te doorboren), omdat de Poratec (verlicht cellenbeton) deze lucht laat ademen (waardoor het beetje bij beetje zou uitdrogen, de ventilatie helpt).
5) Aan de kant van de sauna zouden verticale Douglas-schoenplaatjes alleen aan de boven- en onderkant worden bevestigd, op twee horizontale rails, vastgeklonken aan het plafond en aan de vloer van de sauna (die 65 cm verhoogd is).
6) De abachi lambrisering zou (in horizontale installatie) op deze verticale klampen worden bevestigd, waarbij de ventilatie van beneden naar boven wordt geïnduceerd (luchtinlaat onder de plint en luchtuitlaat onder het plafond).
7) VMI Helios (door insufflatie) in plaats van VMC, omdat de lucht dan tot in de kleinste hoekjes wordt geroerd en bovendien kan worden verwarmd (gedroogd).

Buiten:
− Maak het ingegraven deel waterdicht (2 gekruiste kalklagen)
− Waterdicht maken van het ingegraven deel (bitumineus membraan verlijmd)
− Strip het zichtbare deel van de muur en vervang het door kalkzandpleister (NHL 2)
− Voeg (met kalk + zand) de kasseien en de tegels op de vloer van de binnenplaats weer samen
− Muurafvoeren aan de buitenzijde plaatsen (SPI® uitgerust met interne ventilatoren)

PS:
Ik overweeg om voor Poratec te kiezen, omdat mij verteld is dat de isolatie absoluut in contact moet zijn met het metselwerk, een dubbele scheidingswand met een luchtspleet kan twee ernstige problemen veroorzaken:
1) Als de muur koud is en de circulerende lucht heet en vochtig is, zou er condensatie zijn, waardoor de vochtigheid van de muur wordt geaccentueerd in plaats van deze uit te drogen.
2) Dit zou de ontwikkeling van schimmels bevorderen, waaronder droogrot (vernietigende schimmel).

De luchtdichtheid van het pand zou worden verzekerd door Poratec rechtstreeks op de omkasting te verlijmen. De lucht die tussen de houten lambrisering en de Poratec zou circuleren, zou als enige doel hebben om schimmel op de achterkant van het hout te voorkomen, zoals bij de installatie van elke houten lambrisering.

Wat mijn mentale toestand ook is, dat is niet de vraag.
Als mensen me bellen met een computerprobleem, zou ik er niet aan denken om ze zo ironisch te behandelen. Zelfs als ze aannames deden die hun onbekwaamheid in de zaak aangaven.

>> Vertel me alsjeblieft waar je een bug ziet, want ik zie hem niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 12/04/16, 19:58

Bushka schrijft:Er moeten twee regenwaterafvoerroutes worden gecontroleerd. Die staat gepland voor aanstaande donderdag.

U bevindt zich op V.10 (van uw project/of in uitvoering?) en de "oorzaken" zijn nog steeds niet volledig geïdentificeerd / geëlimineerd!

Meer kan ik er niet over zeggen.
0 x
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 14/04/16, 13:29

De twee hemelwaterafvoerroutes zijn in perfecte staat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 14/04/16, 13:57

Ok, dus we zouden 2 oorzaken geëlimineerd hebben... (aankomst(en) en waterevacuatie...)

De fundering is essentieel in een huis, deze gevallen van waterinfiltratie zijn altijd zeer belangrijke gevallen. Hetzelfde geldt voor de veiligheid van de bewoners van het huis!

Wat lijkt me dit allemaal vreemd, wat ik zou doen als dit mijn huis was: ik zou graven tot aan de fundamenten (buiten en binnen), kijken hoe erg ze geleden hebben (of inderdaad... of niet). Ik zou ook een densitometermeting doen om de verzakking met een bepaalde belasting te zien, wat me een indicatie zou geven van de draagbaarheid van het terrein en een mogelijkheid zou uitsluiten zoals een huis zien verzwelgen (het is al gezien)

Wel verplicht om te graven om bloot te leggen, toch...!?
En zo zou het vocht weggaan.

Daarna zou het zijn volgens wat we onderaan ontdekken.
Dat is wat ik in zo'n geval zou doen en niets anders.

Want behandelen heeft geen zin zonder te willen zien wat er onder het maaiveld gebeurt, punt uit! ^^
Al het andere is pure speculatie (en amha) omdat je dan vocht naar binnen "laadt".
Aangezien je een GEZONDE basis MOET hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 14/04/16, 14:36

Wat gebeurt er als de normen niet worden gehaald:
https://www.youtube.com/watch?v=4PzRB-Ia_KE&feature=youtu.be&t=3m41s
0 x
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 15/04/16, 08:16

Heel erg bedankt.
Ik begrijp niet wat het betekent om te "laden" met vocht binnenin.
0 x
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 25/04/16, 12:16

Hallo,
Aangezien de oorzaak lijkt te liggen in de massale impregnatie van de vloer van de binnenplaats door regenwater, is mij zojuist voorgesteld om de binnenplaats af te sluiten door middel van een polycarbonaat overkapping, geplaatst op 3 m hoogte.
Klinkt het idee goed voor je?
Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Obamot » 25/04/16, 15:27

Oh ja, goed idee als de hele tuin overdekt is natuurlijk! (En als er geen ander onvoorzien fenomeen uit het niets opduikt) ^^
0 x
Bushka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 17/01/10, 15:23

Re: geventileerd luchtmes in stenen huis




par Bushka » 30/04/16, 19:25

Dankjewel. Ik zal je op de hoogte houden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 394-gasten