Verwarmingsadvies voor de conversie van garage naar woning

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 14/03/16, 21:38

Het idee van een massakachel komt in mijn gedachten overeen met het gedurende een vrij korte tijd verwarmen over grote hitte (dus in goede verbrandingscondities), waarbij de traagheid van het samenstel de afvlakking van de warmteafgifte waarborgt op een vrij lange duur (minstens een dag). Hierdoor lijkt het idee van automatisering van het apparaat mij niet zo onmisbaar als dat.
Mijn commentaar op de pelletkachel is dat we uitgaan van een systeem zonder traagheid, maar met een regeling die zich aanpast aan de behoeften: het concept is heel anders dan het vorige, maar beantwoordt dezelfde problematiek.
Wat mij zou interesseren is de aanpassing van een "raketkachel" (die al bestaat), naar een massakachel, onder andere om onconventionele houtbronnen te gebruiken (conventioneel = klassieke houtblokken).

Jij schrijft
Een eenvoudige elektrische weerstand die zijn energie uit een batterij haalt (voor de veiligheid) kan een brand veroorzaken, en dat het gemakkelijk programmeerbaar is ... (Maar het is noodzakelijk dat het apparaat wordt beschermd tegen de hitte van de centrale haard, voor niet worden vernietigd door hoge verbrandingstemperaturen!)

De voeding van de weerstand gekoppeld aan een elektromagneet moet in staat zijn het ontstekingselement mechanisch in contact te brengen en het vervolgens terug te trekken (actie van de zwaartekracht of van een teruggaande veer) na ontstekingsdetectie (of eenvoudig timing empirisch bepaald)?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 14/03/16, 22:06

Ahmed schreef:Het idee van een massakachel komt in mijn gedachten overeen met het gedurende een vrij korte tijd verwarmen over grote hitte (dus in goede verbrandingscondities), waarbij de traagheid van het samenstel de afvlakking van de warmteafgifte waarborgt op een vrij lange duur (minstens een dag). Hierdoor lijkt het idee van automatisering van het apparaat mij niet zo onmisbaar als dat.
Mijn commentaar op de pelletkachel is dat we uitgaan van een systeem zonder traagheid, maar met een regeling die zich aanpast aan de behoeften: het concept is heel anders dan het vorige, maar beantwoordt dezelfde problematiek.
Wat mij zou interesseren is de aanpassing van een "raketkachel" (die al bestaat), naar een massakachel, onder andere om onconventionele houtbronnen te gebruiken (conventioneel = klassieke houtblokken).

Ik ben dol op de "raketkachel", vooral omdat het gemakkelijk moet zijn om er een pot / vat op te zetten met paraffine (idee herinnerd door Dedeleco) die een drie keer grotere warmteopslagcapaciteit zou hebben met vuurvaste baksteen en zijn kolfsarcofaag ...
Het is ook flexibel om aan te passen aan alle soorten hybridisaties! En we zullen binnenkort moeten praten over mijn postsolderen ( : Mrgreen: )

Hoe zit het met de veiligheid van een raketkachel, zou je dat niet onbeheerd moeten laten? Want eigenlijk is een haard die zichzelf beheert het belang van de massakachel, toch?

Ahmed schreef:Jij schrijft
Een eenvoudige elektrische weerstand die zijn energie uit een batterij haalt (voor de veiligheid) kan een brand veroorzaken, en dat het gemakkelijk programmeerbaar is ... (Maar het is noodzakelijk dat het apparaat wordt beschermd tegen de hitte van de centrale haard, voor niet worden vernietigd door hoge verbrandingstemperaturen!)

De voeding van de weerstand gekoppeld aan een elektromagneet moet in staat zijn het ontstekingselement mechanisch in contact te brengen en het vervolgens terug te trekken (actie van de zwaartekracht of van een teruggaande veer) na ontstekingsdetectie (of eenvoudig timing empirisch bepaald)?

Goede ideeën ... Ik zal erover nadenken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 14/03/16, 22:34

Hoe zit het met de veiligheid van een raketkachel, zou je dat niet onbeheerd moeten laten? Want eigenlijk is een haard die zichzelf beheert het belang van de massakachel, toch?

Het feit dat de verbranding in de tijd beperkt is, beperkt ook de monitoring; bovendien is het mogelijk (ik heb nog niet de nodige ervaring om te oordelen) om dit aspect te optimaliseren door een passend ontwerp.

En we zullen binnenkort moeten praten over mijn paalsolderen

Heel goed! Het is een van mijn ondeugden!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 15/03/16, 11:54

Voor de veiligheid denk ik dat het een goed idee zou zijn om het onderwerp van diep brandende kachels te kennen (ongeacht het type open haard, raket of niet). Te beoordelen sterke en zwakke punten (ik heb het over kritieke kwesties zoals afmetingen / ontwerp van geïsoleerde schoorsteenpijpen, schoorsteenvegers, enz.)

Daarvoor zou het goed zijn om een ​​overvloed aan plannen van verschillende typen te hebben, en theoretische verklaringen die de verschillen tussen typen verklaren.
En natuurlijk een goed boek gemaakt door professionals en / of cursusmateriaal.
Met een hoofdstuk over elementaire beveiligingskwesties. Wat maakt (of niet) een kachel veilig (of niet). Welke kachels zijn veiliger dan andere en waarom. Dit is het moment om te streven naar "nul defecten".

Dan na een goede reden, om deel te nemen aan een stage en al technische vragen te hebben onthouden. Om de juiste vragen te stellen wanneer ze ingrijpen in de timing van de bouw!

Wat mij de meeste vraag stelt, is om een ​​spreadsheet te hebben waarmee de installatie kan worden gedimensioneerd, met een identificatie van de "kritieke" elementen die moeten worden aangepakt, om zeker te zijn van het resultaat en de totale veiligheid van de installatie. geïmplementeerd.

Er kan geen "eerste poging" zijn, of het huis kan gewoon afbranden! Tijdens het seminarie onthulde David ons dat zijn eerste massakachel het huis had afgebrand! : Mrgreen: :schok: :schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 15/03/16, 14:25

PS: en als er geen schroeven zijn, is er altijd een verborgen schroef : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 15/03/16, 16:10

Een verborgen schroef is gemeen: het ruïneert je leven als niets! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 15/03/16, 20:15

Het eindeloze ondeugdseffect, geen twijfel? Beeld



Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 15/03/16, 21:03

Ja, het is een heel goed misbruik ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
neonavy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/08/13, 12:38

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par neonavy » 16/03/16, 00:07

Hallo,
Om te beginnen, sorry voor de vertraging van mijn antwoord, maar toen ik de lengte van de berichten zag, moest ik mezelf een voldoende plek vinden om tijd te hebben om te lezen en te antwoorden : Cheesy:

Obamot schreef:Oeps, ik ben het, of jouw plannen passen niet in het (bestaande) kader. In het bijzonder zien we niet in uw foto's de uitsparing van de garage en / of het zwembad ... Evenzo geen fotofront of de tegenoverliggende vleugel.

Mijn plannen komen overeen met mijn project, het bestaande gebouw is al het andere zonder de uitbreiding van het zwembad en technische ruimte voor het zwembad.
Je hebt de foto's van 3-gezichten (Oost, Zuid en West), het is moeilijker om een ​​foto van de noordgevel te maken omdat ik naar de buurman moest gaan om het goed te doen ...

Andere punten (Ik zal een beetje overlopen : Mrgreen: omdat een ITE zich bezighoudt met wat stroomopwaarts en stroomafwaarts is ...)
1) Er ontbreken afbeeldingen van de dak- / wandaansluitingen.
[/ Quote]
Ik ben er niet om nieuwe foto's te maken (ik zal er in april zijn), maar wat betreft de kruispunten: het is gewoon een metalen frame waarop we muren hebben gemonteerd tussen elke IPN om de gaten te dichten ".

Obamot schreef:2) Hoe zijn de fundamenten? Zijn ze leeggemaakt?
Zorg voor een goede afvoer om toekomstige problemen te voorkomen. Dit gebouw was oorspronkelijk niet gepland om bewoond te worden, het kan een rol spelen (de grond, de muren zijn ze nat, is er een spoor van vocht, bevindt het zich in een overstromingsgebied? er zijn al overstromingen in het gebied geweest, zie de overstromingsgeschiedenis met de betrokken diensten). Dit zijn punten om te regelen, omdat de ITE die gevraagd wordt, niet langer kan ingrijpen.

Ik weet niet of de funderingen zijn gedraineerd, maar ze zijn al minstens 35 jaar op hun plaats en de enige 'overstroming' die er in het gebied is geweest, is een stijging van de grondwaterspiegel die de put (toekomstige kelder ) uit de garage, maar het is al minstens 30 jaar niet meer. Merk op dat het land iets verhoogd is. Aan de andere kant is er niet echt een geldige geschiedenis, want hoewel de sector "de holte van de ligplaatsen" werd genoemd (een oud moerassig gebied), is alles veranderd sinds de aanleg van de snelweg (50 meter van de garage). ).

Obamot schreef:3) Alleen het dak is van metaal, het isoleert erg goed. Anders is het winderige muren blokkeren (het lijkt mij) perfect voor een ITE met gipsafwerking (geen probleem hier, deze muren zijn ook erg goed.)

Voor het dak, hoewel er al "sandwish panelen" zijn, lijkt het me te weinig en ik was van plan dit te plaatsen http://www.castorama.fr/store/Rouleau-laine-de-roche-RoulRock-kraft-ep200mm-prod11550050.html?isSearchResult=true&navAction=jump bovendien.
Voor de muren zijn het briesblokken maar ze zijn geen dragers, ze zijn IPN (allemaal 5m) die het dak dragen.

Obamot schreef:4) De belangrijkste uitdaging bij de isolatie, zal zijn om het bestaande natuurlijke licht op het dak te behouden en er dakramen / dakramen van te maken (geen behoefte aan "ramen / dakramen" overal, alleen een ondoorzichtig systeem om door te laten licht, zoals golfplaten in dubbellaags glasvezel (met lucht ingesloten tussen de twee lagen) of zoiets, want het zou zonde zijn om ons dit licht gratis te onthouden zolang de constructie ermee is ontworpen. Temeer daar er boven ramen zijn en beneden niet.

Ik ben niet van plan om de natuurlijke verlichting van het dak te behouden (te veel warmteverlies denk ik), daarvoor plaats ik een grote erker op de 1e verdieping aan de zuidkant. Ik ben van plan om het licht te "prikken" door een Velux voor de badkamer op de 1e verdieping en door een dakraam voor de badkamer op de begane grond ... en misschien een dakraam voor de slaapkamer in de Noordhoek. Waar is.
Door nadelen, voor een Velux denk ik dat het moet bestaan ​​in driedubbele beglazing, maar hoe is de isolatie voor een dakraam?

Obamot schreef:5) Zolang je geen raam op de zijwanden van 2 hebt, is dat niet de plek om het thuistheater, de garage, het zwembad ... de badkamers en kleedkamer en kamers (om te slapen geen raam nodig alleen ventilatie) en andere cagibis. En in de eerste kamers om te leven met veel licht, keuken, woonkamer, kantoor, ....

De "thuisbioscoop" is boven. Daarnaast is er op de begane grond een raam aan de westgevel (in de keuken). De belangrijkste woonkamer is de woonkamer die geen gebrek zal hebben aan licht (een glazen deur op de begane grond + een erker van 5 meter boven). De keuken profiteert ook van het licht vanuit de woonkamer omdat ik van plan ben een grote opening in de muur te maken die ze van elkaar scheidt.

Obamot schreef:6) Gezien het feit dat de indeling niet lijkt te zijn gedaan is er voldoende rekening gehouden met de bestaande ramen / glasnaden op de 1e verdieping (inclusief binnendringen van licht door het dak). En aangezien het zowel een technische moeilijkheid is in ITE (niet onoverkomelijk) als een zegen op hetzelfde moment, met zo'n helder genoeg ruimte, vraag ik me af of je project al in de laatste fase is gestopt of niet. Waarom zou u anders niet iets volledig doen "hype"om het beter te coördineren met de bestaande lichtopeningen: als je een idee hebt voor een zwembad, waarom zou je dan niet de eerste in vogelvlucht bekijken op wat een decoratieve watermassa zou zijn in het midden van een binnen / overdekt terras in" U " "(het zwembad in het midden van deze" binnenplaats "met zijn fontein in het midden, omzoomd door palm / tropische planten ... en een mooie trap ...) Alles zou komen - zowel op de eerste als op de begane grond - om verbinding te maken met deze ruimte door een doorgang op de eerste (gelegen tussen 2 verlichtingsoverspanningen door het dak, ook een "U" -vormige doorgang, waaronder je omhulsels en kabels in een goot met een verwijderbare zijwand kon voeren om de verdeling naar behoefte te veranderen ... .) en meer praktische kamers "om te wonen" op de begane grond, die allemaal samenkomen op dit "mini dorpsplein" ...! Waar je evengoed kon ontspannen met LED-schermen en ligstoelen wat te eten daar met een hoek "bistro", zelfs een hoek loft / kantoor / werkplaats leergieriger maar ontspannen. heb daar "feestjes / verjaardagen" enz., de ruimte voor de gelegenheid even herschikken. Voor de grap, ik zou zelfs het "straatgedeelte" daar achterlaten met geparkeerde auto's die al zijn realisme en charme aan het geheel zouden geven! (Maar met de zorg om een ​​geïsoleerde garagedeur te hebben met een drempel, zodat die niet "gratis" mag zijn, dring ik er niet op aan ...) dat is trouwens een gek idee ..
Wat ik zeg, ik zei niets, het kostte me zo door het zien van de foto's en plannen ^^, en sinds ik REEDS een embryo van terras (woonkamer) zie, heb ik het net gemaakt het idee een beetje verder ... tot het einde ...?

Mijn project is niet echt definitief, maar de keuze van de positie van de onderdelen gebeurde ook op een "strategische" manier => volgens de doorgang van het geheel naar het riool (Noordelijke provincie onder de garage) onder andere en voor m 'vermijd te veel trappen om te beklimmen "op mijn oude dag".
Wat betreft het zwembad had ik een "hard" dak gepland (geen luifel), één kant vanwege de hagel en het oppervlak en aan de andere kant vanwege de isolatie. Daarnaast plan ik een verwijderbaar terras zodat hij dit oppervlak kan gebruiken als ik het zwembad niet gebruik, dus er zal niet veel van bovenaf te zien zijn.
Ik heb wat moeite om me voor te stellen wat je me vertelt, maar de positie van het zwembad is ook 'strategisch' gekozen: ik had een hoek nodig die het uitzicht op de tuin vanuit de woonkamer niet bederft (terwijl blijven aan het huis vastgelijmd om het te kunnen verwarmen en er gemakkelijk heen te gaan, ongeacht het weer) en waardoor ik de fundering niet kan aanraken.

Obamot schreef:8) Het geheel zou van de grond een goed deel maken van het licht dat van het dak komt! En natuurlijk het hele ding tegenover deze kant tegenover blootstelling aan de zon. Het zwembad kan worden verwarmd door zonnepanelen (op het dak geplaatst) die de warmte overdag herstellen om de temperatuur van het water te verhogen (en in de dagcyclus om te dienen als thermische opslag door middel van faseverschuiving).

Het probleem met thermische panelen is dat je de zon nodig hebt! buiten mijn huis hangt er 's ochtends in de winter veel mist en als het alleen in de zomer gebruikt wordt, is dat gewoon voldoende ... Voor het verwarmen van het zwembad heb ik al wat ideeën: een warmtepomp , 'zomer'-zonnepanelen (goedkope dingen die rondrollen en die ik in de winter afzet) en een' vuurpot '(een vat van 200 liter waar ik kleine koperen leidingen omheen laat lopen terwijl ik maak een grote flambeer in het midden).

Obamot schreef:9) Nog een punt, de vloer zal bijna zonder ramen / vensters zijn? Nog een ding om te graven, om te zien of je extra vensters 2V-argon plaatst. In dit geval maakt een ITE het u gemakkelijker vergeleken met een ITI, aangezien u zich in de ontwerpfase bevindt. Dus je kunt alles veroorloven en er is GEEN reden om jezelf tot een ITI te dwingen (maar dan geen) en ik denk dat je laatste gedachte ons vertelt dat het begrepen is! Op het einde, als je geen extra raam op de grond hebt gepland, kan het idee van de patio in (6) dat verhelpen!

op de begane grond bevindt zich een glazen deur in de woonkamer (die ook boven een erker van 5x2m heeft), een raam in de kamer en een raam in de keuken.

Obamot schreef:PS: een andere baan met een zwembad zou een fontein in het midden hebben en onder de fontein een tank 2 / 3 begraven in de grond, zoals de Jenni huizen, hier: verwarming isolatie / verwarming op zonne-house-with-buffer-thermische-en-Swiss-t11285.html
Dus de opslag van energie opgevangen in het dak, zou afwisselend dienen: ofwel om het zwembad te verwarmen als het weer gunstig is, of om de habitat de rest van de tijd te verwarmen!

Het "probleem" met dit idee (naast de diepte om te graven) is dat de tank in kwestie waarschijnlijk in de grondwaterspiegel zal weken ...

Christophe schreef:
Obamot schreef:Oeps, ik ben het, of jouw plannen passen niet in het (bestaande) kader. In het bijzonder zien we niet in uw foto's de uitsparing van de garage en / of het zwembad ... Evenzo geen fotofront of de tegenoverliggende vleugel.

Ik maakte dezelfde opmerking bij mezelf, maar we kunnen altijd boekdelen toevoegen (nu sprak hij van een beperkt budget ... en de plannen zijn nogal "stijlvol" ...) ...
Wat ik vreemd vind, is de schaal, want als het zwembad 7 lang is ... en ik kijk naar de foto's ... Ik heb de indruk dat er een schaalfout is van 2 (tenminste) ... behalve dat de plannen allemaal het gebouw innemen en niet alleen het gedeelte garage en zelfs daarmee lijkt het mij niet consistent te zijn ... ???

Dit is het voordeel dat je geen land hoeft te kopen en de meeste grote klussen al hebt gedaan: voor de prijs van een "normaal" huis (150 of 200K euro) kun je een huis betalen " klas"! ;-)
Als ik spreek over een beperkt budget, hoor ik dat het zwembad over 50K-euro's gaat eten, voor de rest is het aan mij om het te regelen.
Zoals ik hierboven al zei: het zwembad en de technische ruimte verschijnen niet op de foto's omdat het niet bestaat en het object van uitbreiding van de garage zal zijn (evenals de garage aan de noordkant van het voertuig).

Christophe schreef:Het is ongetwijfeld het meest "winstgevende" hout dat de overhand heeft: en houtblokken zijn minder duur dan pellets ... maar het is restrictiever (en houtblokken restrictiever dan pellets ...) ... naast centrale verwarming wordt daarom vaak een pelletkachel gebruikt.
Heb je stadsgas? Propaangas dat je kunt vergeten :)

Ja, ik ben verbonden met stadsgas, maar waarom zeg je dat hout winstgevender is ?!
Ik kan zonder problemen grote hoeveelheden houtblokken opslaan, maar ik geloof niet dat er een "houtketel" is, en zelfs als die al bestond, gezien de aard van de houtblokken (ZEER onregelmatig), weet ik niet zeker of dat zo is. zou goed en moeilijk werken om de wandeling 's nachts op te laden ...
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat de "pellets" duurder zijn omdat het (normaal gesproken) gewoon houtafval is ... En op het calorische niveau wat het meest efficiënt is: het houtblok (dat genereert sintels) of pellets (die vlammen genereren)?

Obamot schreef:
neonavy schreef:Deze isolatieverhalen hebben mijn vraag niet beantwoord:
Wat is de meest efficiënte / kosteneffectieve verwarming?
Macht? kristalsuiker? Gas? Warmtepomp?

Deze vraag is niet beantwoord omdat de ITE prioriteit heeft en totdat de ITE is voltooid, is het moeilijk om de verwarmingsbehoefte in te schatten. Het hangt in het bijzonder af van de dikte van de "laag" van de isolatiematerialen die worden gebruikt in de VS-gevel onder dak, van de isolatie van de grond. Toussa, hoestte ...
Omdat het beter is om te wachten tot het einde van het werk om de installatie op maat te maken.

Laten we aannemen dat ik de ITE ga doen met 20cm steenwol voor de muren en onder het dak, en voor de vloer dacht ik erover na: http://www.synersol.fr/
Maar op de limiet, ongeacht de isolatie, vertelt het me niet welk verwarmingssysteem de goedkoopste is en / of de beste prestaties ?! Stel je het best geïsoleerde huis voor dat je kunt en stel je ditzelfde huis voor met verschillende soorten verwarming (gas, warmtepomp, beuk, pellets, enz ...), op het einde welk type verwarming je de goedkoopste zou kosten om dit te verwarmen huis?!

Ahmed schreef:...
Over de gecomprimeerde logboeken, twee opmerkingen:
- Als u een relatief automatisch apparaat wilt, is het beter om op een pelletkachel te gaan; de prijs van de brandstof ten opzichte van de calorie moet dichtbij zijn en de oplossingen bestaan.
- de brandduur van gecomprimeerde (of verdichte) houtblokken varieert met het volume en de samenstelling: veel houtblokken zijn rond (continu geëxtrudeerd), andere zijn (min of meer!) calissonvormig en groter (geperst afwisselend); boomstammen die zijn ontworpen om lang mee te gaan, of "nachtblokken" zijn gemaakt van schors en branden langzaam, zonder veel warmte te produceren ...
...

Ik denk ook dat de pelletkachel aanzienlijke voordelen biedt op het gebied van automatisering, valt nog te bezien of deze voordelen niet "aan een hoge prijs" worden betaald (door om meer verbruik te vragen)?!


Obamot schreef:...
Zo komen we regelmatig de oplossing "massakachel" tegen, die zelf in 1 week gebouwd kan worden, met een materiaalkost van ongeveer € 2 tot € 500. Des te interessanter als je niet ver weg een "aanbetaling" hout hebt ...

Wat u een "massakachel" noemt (gezien uw argument over de "houtafzetting") is de "normale" houtkachel ?! Deze kachels zijn (voor zover ik weet) klein van formaat, wat betekent dat je regelmatig moet herladen en houtblokken in lucifers moet veranderen ... niet geweldig ...

Obamot schreef:...
2) Zeker is dat een hybride oplossing de toekomst is, maar het ontbreekt op het paneel: zoals op afstand kunnen starten met de verbranding via je gsm, zoals voorgesteld door Viessmann en 4 of 5 andere leveranciers (Ik ben in het stadium van informatieprospectie en ik ben niet van plan om zo "gemakkelijk" een ‘economische’ oplossing te vinden, we zullen zien ...). Een simpele elektrische weerstand die zijn energie haalt uit een batterij (voor de veiligheid) kan brand veroorzaken, en dat is gemakkelijk programmeerbaar ... (Maar het apparaat moet worden beschermd tegen de hitte van de centrale haard, om niet vernietigd worden door hoge verbrandingstemperaturen!)

Ik heb een vriend die al een kachel heeft die op zichzelf begint (aangesloten op 230V-weerstand schiet pellets af op het gewenste tijdstip).
Aan de andere kant zou de "hybride" oplossing zijn om de kachel te koppelen aan een warmtepomp die het zou overnemen als de kachel zou stoppen (en die dus gemakkelijk te programmeren zou zijn).

Obamot schreef:De massakachel is des te meer in mijn "doel" aangezien ik tel dankzij een thermosifon, om een ​​vrij groot volume aan DHW (gastenverblijf) te creëren en in het geval van deze draad zou Neonavy mogelijk kunnen gebruiken het idee (?) om uw zwembad te verwarmen.

MDR
U gaat ervan uit dat iedereen uw afkortingen en uw jargon kent! ... ik weet niet wat u bedoelt met "thermosiphon", noch wat ECS betekent !!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 16/03/16, 10:45

Néonavy, Je schrijft:
Ik denk ook dat de pelletkachel aanzienlijke voordelen biedt op het gebied van automatisering, valt nog te bezien of deze voordelen niet "aan een hoge prijs" worden betaald (door om meer verbruik te vragen)?!

Nee, niet in termen van consumptie, maar in termen van prijs in verhouding tot calorie ...

verder:
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat de "pellets" duurder zijn omdat het (normaal gesproken) gewoon houtafval is ... En op het calorische niveau wat het meest efficiënt is: het houtblok (dat genereert sintels) of pellets (die vlammen genereren)?

Het is dat je verbeelding mist!
Olie, kolen, gas, uranium zijn ook afval! De stammen worden weinig bewerkt, wat bij pellets niet het geval is, maar de basis voor de prijs is er niet, het is vooral een kwestie van commerciële overwegingen; de verkoper stelt zichzelf eenvoudig deze vraag: gezien de voordelen van de pellet, hoeveel is een klant bereid te betalen met betrekking tot andere energieën met vergelijkbare faciliteiten, wetende dat hij geen gemakkelijke vergelijking kan maken, aangezien ik de mogelijkheid hebben om de wateren te vertroebelen door andere aanvullende overwegingen (van de "ecologische" brandstofstijl, goed voor de planeet of andere dwaasheden ...).
Er moet ook rekening worden gehouden met het feit dat er veel minder pelletproducenten zijn dan producenten van logboeken ...

Ik zal enkele van je vragen beantwoorden om verder te gaan Obamot:
Een tegelkachel werkt heel anders gebruikelijke fornuis: hoge warmte met een brandstof die weinig sintels maakt, stop de verbranding en geleidelijke afgifte van warmte door de traagheid van de massa (minimum 1,5T).
Thermosiphon: systeem dat is ontworpen om de verticale circulatie (ten minste gedeeltelijk) van de warmteoverdrachtsvloeistof van de ketel naar de radiatoren mogelijk te maken door het eenvoudige verschil in temperatuur dat een verschil in dichtheid genereert.
Warm water: sanitair warm water (een van de twee mogelijke functies van een ketel, vandaar het onderscheid).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten