Verwarmingsadvies voor de conversie van garage naar woning

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 12/03/16, 21:02

Oeps, ik ben het, of jouw plannen passen niet in het (bestaande) kader. In het bijzonder zien we niet in uw foto's de uitsparing van de garage en / of het zwembad ... Evenzo geen fotofront of de tegenoverliggende vleugel.

Andere punten (Ik zal een beetje overlopen : Mrgreen: omdat een ITE zich bezighoudt met wat stroomopwaarts en stroomafwaarts is ...)
1) Er ontbreken afbeeldingen van de dak- / wandaansluitingen.

2) Hoe zijn de fundamenten? Zijn ze leeggemaakt?
Zorg voor een goede afvoer om toekomstige problemen te voorkomen. Dit gebouw was oorspronkelijk niet gepland om bewoond te worden, het kan een rol spelen (de grond, de muren zijn ze nat, is er een spoor van vocht, bevindt het zich in een overstromingsgebied? er zijn al overstromingen in het gebied geweest, zie de overstromingsgeschiedenis met de betrokken diensten). Dit zijn punten om te regelen, omdat de ITE die gevraagd wordt, niet langer kan ingrijpen.

3) Alleen het dak is van metaal, het isoleert erg goed. Anders is het winderige muren blokkeren (het lijkt mij) perfect voor een ITE met gipsafwerking (geen probleem hier, deze muren zijn ook erg goed.)

4) De belangrijkste uitdaging bij de isolatie, zal zijn om het bestaande natuurlijke licht op het dak te behouden en er dakramen / dakramen van te maken (geen behoefte aan "ramen / dakramen" overal, alleen een ondoorzichtig systeem om door te laten licht, zoals golfplaten in dubbellaags glasvezel (met lucht ingesloten tussen de twee lagen) of zoiets, want het zou zonde zijn om ons dit licht gratis te onthouden zolang de constructie ermee is ontworpen. Temeer daar er boven ramen zijn en beneden niet.

5) Zolang je geen raam op de zijwanden van 2 hebt, is dat niet de plek om het thuistheater, de garage, het zwembad ... de badkamers en kleedkamer en kamers (om te slapen geen raam nodig alleen ventilatie) en andere cagibis. En in de eerste kamers om te leven met veel licht, keuken, woonkamer, kantoor, ....

6) Gezien het feit dat de indeling niet lijkt te zijn gedaan is er voldoende rekening gehouden met de bestaande ramen / glasnaden op de 1e verdieping (inclusief binnendringen van licht door het dak). En aangezien het zowel een technische moeilijkheid is in ITE (niet onoverkomelijk) als een zegen op hetzelfde moment, met zo'n helder genoeg ruimte, vraag ik me af of je project al in de laatste fase is gestopt of niet. Waarom zou u anders niet iets volledig doen "hype"om het beter te coördineren met de bestaande lichtopeningen: als je een idee hebt voor een zwembad, waarom zou je dan niet de eerste in vogelvlucht bekijken op wat een decoratieve watermassa zou zijn in het midden van een binnen / overdekt terras in" U " "(het zwembad in het midden van deze" binnenplaats "met zijn fontein in het midden, omzoomd door palm / tropische planten ... en een mooie trap ...) Alles zou komen - zowel op de eerste als op de begane grond - om verbinding te maken met deze ruimte door een doorgang op de eerste (gelegen tussen 2 verlichtingsoverspanningen door het dak, ook een "U" -vormige doorgang, waaronder je omhulsels en kabels in een goot met een verwijderbare zijwand kon voeren om de verdeling naar behoefte te veranderen ... .) en meer praktische kamers "om te wonen" op de begane grond, die allemaal samenkomen op dit "mini dorpsplein" ...! Waar je evengoed kon ontspannen met LED-schermen en ligstoelen wat te eten daar met een hoek "bistro", zelfs een hoek loft / kantoor / werkplaats leergieriger maar ontspannen. heb daar "feestjes / verjaardagen" enz., de ruimte voor de gelegenheid even herschikken. Voor de grap, ik zou zelfs het "straatgedeelte" daar achterlaten met geparkeerde auto's die al zijn realisme en charme aan het geheel zouden geven! (Maar met de zorg om een ​​geïsoleerde garagedeur te hebben met een drempel, zodat die niet "gratis" mag zijn, dring ik er niet op aan ...) dat is trouwens een gek idee ..

Wat ik zeg, ik zei niets, het kostte me zo door het zien van de foto's en plannen ^^, en sinds ik REEDS een embryo van terras (woonkamer) zie, heb ik het net gemaakt het idee een beetje verder ... tot het einde ...?

7) Want dan kom ik hierop terug:
neonavy schreef:De "ramen" van de garage zijn eenvoudigere ruiten die gemaakt zijn om te voorkomen dat er lucht doorheen stroomt dan een echt raam in de zin waarin het wordt begrepen.

We zijn het erover eens dat je in een concept van geïsoleerd huistype ITE echte deuren en ramen geïsoleerd moet hebben!

8} Het geheel zou van de grond een goed deel maken van het licht dat van het dak komt! En natuurlijk het hele ding tegenover deze kant tegenover blootstelling aan de zon. Het zwembad kan worden verwarmd door zonnepanelen (op het dak geplaatst) die de warmte overdag herstellen om de temperatuur van het water te verhogen (en in de dagcyclus om te dienen als thermische opslag door middel van faseverschuiving).

9) Nog een punt, de vloer zal bijna zonder ramen / vensters zijn? Nog een ding om te graven, om te zien of je extra vensters 2V-argon plaatst. In dit geval maakt een ITE het u gemakkelijker vergeleken met een ITI, aangezien u zich in de ontwerpfase bevindt. Dus je kunt alles veroorloven en er is GEEN reden om jezelf tot een ITI te dwingen (maar dan geen) en ik denk dat je laatste gedachte ons vertelt dat het begrepen is! Op het einde, als je geen extra raam op de grond hebt gepland, kan het idee van de patio in (6) dat verhelpen!

10) Moed, en nu aan het werk! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 12/03/16, 21:41

PS: een andere baan met een zwembad zou een fontein in het midden hebben en onder de fontein een tank 2 / 3 begraven in de grond, zoals de Jenni huizen, hier: verwarming isolatie / verwarming op zonne-house-with-buffer-thermische-en-Swiss-t11285.html
Dus de opslag van energie opgevangen in het dak, zou afwisselend dienen: ofwel om het zwembad te verwarmen als het weer gunstig is, of om de habitat de rest van de tijd te verwarmen!

http://www.rts.ch/play/tv/12h45/video/o ... id=2997571
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Christophe » 12/03/16, 23:42

Obamot schreef:Oeps, ik ben het, of jouw plannen passen niet in het (bestaande) kader. In het bijzonder zien we niet in uw foto's de uitsparing van de garage en / of het zwembad ... Evenzo geen fotofront of de tegenoverliggende vleugel.


Ik maakte dezelfde opmerking bij mezelf, maar we kunnen altijd boekdelen toevoegen (nu sprak hij van een beperkt budget ... en de plannen zijn nogal "stijlvol" ...) ...

Wat ik vreemd vind, is de schaal, want als het zwembad 7 lang is ... en ik kijk naar de foto's ... Ik heb de indruk dat er een schaalfout is van 2 (tenminste) ... behalve dat de plannen allemaal het gebouw innemen en niet alleen het gedeelte garage en zelfs daarmee lijkt het mij niet consistent te zijn ... ???

:? :? :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Christophe » 12/03/16, 23:43

Obamot schreef:om een ​​fontein in het midden te hebben


Tot ziens, Obamotus! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 13/03/16, 08:12

Ah, Imothep, moriturn! Beeld




PS: we kunnen de fontein vervangen door een piramide : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
neonavy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/08/13, 12:38

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par neonavy » 14/03/16, 10:20

Deze isolatieverhalen hebben mijn vraag niet beantwoord:
Wat is de meest efficiënte / kosteneffectieve verwarming?
Macht? kristalsuiker? Gas? Warmtepomp?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Christophe » 14/03/16, 10:40

Het is ongetwijfeld het meest "winstgevende" hout dat de overhand heeft: en houtblokken zijn minder duur dan pellets ... maar het is restrictiever (en houtblokken restrictiever dan pellets ...) ... naast centrale verwarming wordt daarom vaak een pelletkachel gebruikt.

Heb je stadsgas? Propaangas dat je kunt vergeten :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 14/03/16, 16:02

neonavy schreef:Deze isolatieverhalen hebben mijn vraag niet beantwoord:
Wat is de meest efficiënte / kosteneffectieve verwarming?
Macht? kristalsuiker? Gas? Warmtepomp?

Deze vraag is niet beantwoord omdat de ITE prioriteit heeft en totdat de ITE is voltooid, is het moeilijk om de verwarmingsbehoefte in te schatten. Het hangt in het bijzonder af van de dikte van de "laag" van de isolatiematerialen die worden gebruikt in de VS-gevel onder dak, van de isolatie van de grond. Toussa, hoestte ...
Omdat het beter is om te wachten tot het einde van het werk om de installatie op maat te maken.
Voor comfort lijkt iedereen te klagen over pellets om me heen. Niet zo betrouwbare programmeerbare kachels ...
Ik had onlangs een advertentie over econologie op gecomprimeerde houtblokken gezien die tot 8h00 tot ontbranding zou kunnen standhouden (uit het geheugen ...)

Het ideaal zou een hybride massakachel zijn, hout / gas (of andere), maar die heb ik niet gevonden. In dit geval kan de verwarming meerdere dagen van tevoren worden geprogrammeerd. Net als wanneer u terugkomt van vakantie, start u de verwarming 24 uur van tevoren, zodat alles op temperatuur is als u aankomt. Een hele kleine brander / gaspijp zou voldoende zijn, alleen om de verbranding van het hout automatisch op gang te brengen (idem tijdens de week, je hoeft niet te veel te stoken als je er niet bent, je hoeft alleen maar 00 uur voor aankomst te kunnen verwarmen. , ideaal met een app op je smartphone)! Het zou dan voldoende zijn om de blokken neer te leggen voor een uitbraak, de brander zou de verbranding van het hout op het juiste moment starten ... (het zou vanzelf stoppen door de thermostaat, er wordt in totaal heel weinig gas verbrand ...!) Het zou voldoende zijn om alleen compleet met "duurzame" boomstammen om de avond en de nacht door te brengen ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Ahmed » 14/03/16, 19:34

Obamot, Ik ben het uiteraard eens met de prioriteit die gegeven moet worden aan isolatie, een van de weinige echt veilige investeringen ...
Ik ben meer gereserveerd voor een gasontsteker, want als dit weinig technische problemen oplevert, is het al kwetsbaarder in termen van veiligheid, vooral bij zelfconstructie.

Over de gecomprimeerde logboeken, twee opmerkingen:
- Als u een relatief automatisch apparaat wilt, is het beter om op een pelletkachel te gaan; de prijs van de brandstof ten opzichte van de calorie moet dichtbij zijn en de oplossingen bestaan.
- de brandduur van gecomprimeerde (of verdichte) houtblokken varieert met het volume en de samenstelling: veel houtblokken zijn rond (continu geëxtrudeerd), andere zijn (min of meer!) calissonvormig en groter (geperst afwisselend); boomstammen die zijn ontworpen om lang mee te gaan, of "nachtblokken" zijn gemaakt van schors en branden langzaam, zonder veel warmte te produceren ...

Voor de duidelijkheid, ik probeerde verdichte log raapzaadmeel: een geur infecteert behoorlijk!

Voor de lol: er zijn zuiveringsstations die hun slib uitdrogen en dan granuleren voordat ze worden verspreid. Mij ​​is verteld dat deze pellets een hoge calorische waarde hebben en ik zal proberen een zak te krijgen om te testen. Het moet de beste zijn om van de stront te worden! :P

Waarschuwing: voor degenen die het logboek verdicht zou gebruiken voor de eerste keer, wees gewaarschuwd: het betekent een belangrijke uitbreiding in de lengterichting tijdens de verbranding en als het huis is te strak, kan het apparaat beschadigen! :onheil:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Verwarmingsuiteinden voor garage-tot-huis-conversie




par Obamot » 14/03/16, 21:13

Ahmed schreef:Waarschuwing: voor degenen die het logboek verdicht zou gebruiken voor de eerste keer, wees gewaarschuwd: het betekent een belangrijke uitbreiding in de lengterichting tijdens de verbranding en als het huis is te strak, kan het apparaat beschadigen! :onheil:

GOED OM TE WETEN!
Vooral omdat de haarden van massakachels geen grote open haard hebben (50cm)

Ahmed schreef:Obamot, Ik ben het uiteraard eens met de prioriteit die gegeven moet worden aan isolatie, een van de weinige echt veilige investeringen ...
Ik ben meer gereserveerd voor een gasontsteker, want als dit weinig technische problemen oplevert, is het al kwetsbaarder in termen van veiligheid, vooral bij zelfconstructie.

Inderdaad, wat ik schreef, is geanimeerd door mijn eigen gedachten / vragen over het onderwerp (delen, zo gaat het). En ja, het is ook de optimalisatie van het verwarmingssysteem waar ik naar op zoek ben en wat de sleutel is.

Zo komen we regelmatig de oplossing "massakachel" tegen, die zelf in 1 week gebouwd kan worden, met een materiaalkost van ongeveer € 2 tot € 500. Des te interessanter als je niet ver weg een "aanbetaling" hout hebt ...

Vanaf hier zijn enkele vragen / reflecties tegengekomen bij het ontwikkelen van ideeën:
1) De programmering van een V. 2.0 massakachel bestaat nog niet ... : Cheesy: Ik heb onlangs deelgenomen aan een seminar in La Chavanne, niet ver van Chambery (Ik heb veel van video, maar het is tijdrovend, vereist bijzondere stakeholders vervagen gezichten als we willen om het te publiceren op het web .. .bref) er was geen oplossing die de ontsteking kwam automatiseren ... En zoals je zegt, werpt dit beveiligingsproblemen op. Wat als we ze willen oplossen andere problemen en manieren oplevert om de portefeuille te bemachtigen voor duurdere oplossingen.

2) Zeker is dat een hybride oplossing de toekomst is, maar het ontbreekt op het paneel: zoals op afstand kunnen starten met de verbranding via je gsm, zoals voorgesteld door Viessmann en 4 of 5 andere leveranciers (Ik ben in het stadium van informatieprospectie en ik ben niet van plan om zo "gemakkelijk" een ‘economische’ oplossing te vinden, we zullen zien ...). Een simpele elektrische weerstand die zijn energie haalt uit een batterij (voor de veiligheid) kan brand veroorzaken, en dat is gemakkelijk programmeerbaar ... (Maar het apparaat moet worden beschermd tegen de hitte van de centrale haard, om niet vernietigd worden door hoge verbrandingstemperaturen!)

Of het zou nodig zijn een beroep te doen op een Indiaan, in staat om een ​​brandstapel aan te steken door bezweringen tijdens het vuurvuurwerk rond de haard : Cheesy:

3) Een ander beveiligingsprobleem is toegevoegd aan de beveiliging van de automatisering. Volgens de wet kan iedereen zijn eigen massakachel thuis zelf construeren. Maar om te kunnen worden gevalideerd, moet u ofwel het deel van een stage met gekwalificeerde en gecertificeerde medewerkers maken (die zouden moeten certificeren onder de haard en gebouwd) of je moet tien jaar wachten zonder incidenten voor de verzekeringsmaatschappijen komen overeen om een ​​claim te dekken (indien van toepassing). https://fr.wikipedia.org/wiki/Po%C3%AAle_de_masse#Autoconstruction
Hoewel ik met mijn bagageprof gemakkelijk zo'n massakachel kon bouwen - met alle zorg in verhouding tot de vereiste beveiliging - zie ik mezelf niet tien jaar hoeven wachten voordat het gecertificeerd is, :schok: Ik moet daarom een ​​"gecertificeerde stageplaats" vinden die de installatie van de inbegrepen open haard zal certificeren (en dit is geen gemakkelijke taak, degenen op het seminarie hadden geen recht om te certificeren!)

Kortom, als je om veiligheidsredenen moet automatiseren, vind ik het niet erg, maar ik ben niet van plan zo snel op te geven. : Lol: Dit is vooral omdat, nadat een massakachel was gecertificeerd, de installatie van een mini-brander door een gekwalificeerde verwarmingsingenieur mij slechts een formaliteit leek, en tegelijkertijd een belofte van veiligheid! Hoewel na reflectie, heeft een elektrische weerstand niet het nadeel van de risico's die verband houden met de aanwezigheid van het gas. De weerstand kan uiteindelijk branden, maar in het geval van een storing zou de nevenschade daar stoppen.

Ahmed schreef:Over de gecomprimeerde logboeken, twee opmerkingen:
- Als u een relatief automatisch apparaat wilt, is het beter om op een pelletkachel te gaan; de prijs van de brandstof ten opzichte van de calorie moet dichtbij zijn en de oplossingen bestaan.

Ik wil het. Maar als je pellets in een grote koekenpan kunt doen, heb ik geen pelletkachels gezien die als massakachel werden gebruikt!

Ahmed schreef:- de brandduur van gecomprimeerde (of verdichte) houtblokken varieert met het volume en de samenstelling: veel houtblokken zijn rond (continu geëxtrudeerd), andere zijn (min of meer!) calissonvormig en groter (geperst afwisselend); boomstammen die zijn ontworpen om lang mee te gaan, of "nachtblokken" zijn gemaakt van schors en branden langzaam, zonder veel warmte te produceren ...

Ja, dat dacht ik al, er zijn twee soorten. Merkt op dat 's nachts wanneer we slapen, we minder warmte nodig hebben ...

De massakachel is des te meer in mijn "doel" aangezien ik tel dankzij een thermosifon, om een ​​vrij groot volume aan DHW (gastenverblijf) te creëren en in het geval van deze draad zou Neonavy mogelijk kunnen gebruiken het idee (?) om uw zwembad te verwarmen.

Ahmed schreef:Voor de lol: er zijn zuiveringsstations die hun slib uitdrogen en dan granuleren voordat ze worden verspreid. Mij ​​is verteld dat deze pellets een hoge calorische waarde hebben en ik zal proberen een zak te krijgen om te testen. Het moet de beste zijn om van de stront te worden! :P

: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 345 gasten