EDF teller binnenlandse consumptie?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par chatelot16 » 07/03/16, 22:03

een usb-aansluiting is heel triest... als de meter ver van huis is, moet je je computer komen aansluiten!

met een echte CPL zou je je computer erop kunnen aansluiten, ongeacht de afstand ... maar helaas heeft het een speciale linky low-speed CPL die niet compatibel is met de computer-CPL

de CPL van de linky zou echter erg handig zijn voor trage domotica-gadgets, maar helaas is er niets beschikbaar tegen een redelijke prijs
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par Christophe » 08/03/16, 10:37

Uh wie kan het meeste kan het minste chatelot toch?
Nu heeft EFRO zijn CPL IT-beveiligingsverhaal zeker sterk versleuteld...

Anders zou het veel te gemakkelijk zijn om de slimme guird te doorbreken, het netwerk te laten instorten en zo het hele land lam te leggen! En overigens om zijn rekeningen te bedriegen zoals sommigen nog steeds doen met hun recordtellers (en ze zijn zeker alleen al om deze reden tegen de linky ... en dat zijn er meer dan je denkt!)

De kwestie van het eigen verbruik van de linky is interessant, zoals hierboven vermeld, het zal noodzakelijkerwijs meer verbruiken dan een oude schijf zonder verbruik... of bijna nul omdat niets nul is qua energie, een meter met schijf verbruikt misschien 1 of 2 W? Of een % van het verbruik dat door de meter gaat (ik heb nooit bij de vraag stilgestaan).

Dus de linky zal zeker te veel verbruiken en dit oververbruik zal aan wie worden gefactureerd? Ik denk dat EFRO dit in de "verliezen" van het netwerk zal stoppen... maar als dit niet op de factuur van de klant staat, zijn het noodzakelijkerwijs de klanten die "in boete" zullen betalen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par chatelot16 » 08/03/16, 10:48

het verbruik van een oude elektromechanische meter is ook niet nul, aangezien er nog een magnetisch circuit in werking is ... het is zoals bij elke transformator of motor er zijn verliezen ... en het is gemakkelijker te meten: ik moet gewoon een oude meter nemen uit mijn schroothoop... (maar er is geen link)

gezien de grootte van de wikkelingen denk ik dat het minstens 1 of 2 watt zal zijn als het leeg is, en toenemen met de stroom die stroomt, maar moeilijker te meten

het is mogelijk dat de nieuwe elektronische meter niet meer verbruikt dan de oude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par Christophe » 08/03/16, 11:04

Om ja te bespreken: misschien is het zelfs beter voor de Linky omdat ik denk, zoals alles in elektromechanica en inductiesystemen, dat het eigen verbruik van een magnetische teller varieert volgens het gemeten vermogen, dwz het neemt toe met het vermogen...er is noodzakelijkerwijs meer vermogen nodig om een ​​schijf sneller te laten draaien!

Als iemand specifieke informatie heeft over hoe magnetische tellers werken, ben ik geïnteresseerd!

Wat niet noodzakelijkerwijs het geval is met een elektronische meter van het type Linky!

Deze ("false" ik zet voorlopig een flat op false terwijl ik wacht om de zaak op te helderen) overconsumptie van de Linky-tellers zal daarom misschien worden geclassificeerd in de desinformatiecampagne die momenteel op het web circuleert over de Linky.. .
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par izentrop » 08/03/16, 11:43

Hallo,
Geen info gevonden over de kenmerken van de linky. Sagem elektronische meters:
consoCounterSagem.png
consoCompteurSagem.png (5.08 Kio) 5983 keer bekeken

Het is niet gespecificeerd of het voor of na de balie wordt genomen http://www.polier.fr/medias/files/cr13mm11.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par Christophe » 08/03/16, 12:06

Bedankt izentrop...we kunnen aannemen dat we voor de linky in hetzelfde waardenbereik zitten (waarschijnlijk iets meer vanwege het beheer van de CPL...)

Dus in het geval van Sagem: hebben we (maximaal) 1W + 15.1VA OF 1W + 17.5VA boven de 15 A aan verbruik?

Bij huishoudelijk gebruik kan VA worden gelijkgesteld met Watts door een gemiddelde cos phi van 0.8 te nemen omdat er nog relatief weinig reactief verbruik is in een woning! Goed of slecht als schatting volgens jou?

We zouden dus een verbruik hebben tussen 1 + 15.1*0.8 = 13W en 1 + 17.5*0.8 = 15W, dus 15W max.

Oké voor jou?

Nu zou dezelfde informatie moeten vinden voor een schijfteller ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par izentrop » 08/03/16, 12:27

Niet zo veel:
< 1 w zonder verbruik. Capacitieve AV's worden niet in aanmerking genomen op uw privéfactuur.
en voor 15A verbruik: 0.1 VA meer, wat niet wil zeggen dat de Watt bereikt zal worden.

Sinds 2010 legt de Europese regelgeving eindelijk een vermindering van het standby-vermogen op. De linky mag hiervan in beginsel niet afwijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par chatelot16 » 08/03/16, 20:51

als de powerline van de linky goed wordt beheerd, moet deze verwaarloosbare energie verbruiken ... het moet niet worden verward met de powerline van de computer die permanent ongeveer 5 W verbruikt om het hogesnelheidsprotocol te respecteren en verbonden te blijven

Ik vond het verwerpelijk dat de klant niet gemakkelijk via cpl verbinding kon maken met zijn meter, maar uiteindelijk is het logisch ... de cpl van de linky is geoptimaliseerd voor een lage stroom tussen meter en edf ... als de klant er verbinding mee wil maken via de internet en het telefoonnetwerk
0 x
gommearabique
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 06/03/16, 10:57

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par gommearabique » 09/03/16, 18:42

Aangezien u het geval van de cos phi bespreekt, denk ik dat de linky hiermee rekening zal houden en in onze huizen is het zeker dat het niet veel is, maar er zijn nog steeds de motoren (wasmachine, vaatwasser , circulatiepomp ... ) en fluorescentielampen.
Wat mij vreemd lijkt, en daarom vraag ik me zonder obsessie af, het is de kleine info of de ingekorte info geleverd door EDF, een voorbeeld: EDF zegt dat linky het beheer van het netwerk en de productie zal verbeteren door ogenblikkelijk te communiceren en bovendien zeggen ze linky verzamelt slechts elke 30 minuten gegevens en stuurt deze slechts één keer per dag 's nachts naar de concentrators... EDF in Tours geeft aan dat de linky in Frankrijk zal worden vervaardigd; terwijl ze in Tunesië zijn gemaakt en alleen de twee modules in Frankrijk zijn geassembleerd door dozen zoals Sagem in Dinan, een techniek die bekend staat om het weergeven van made in France!
0 x
zon_eerst
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/01/17, 00:59

Re: Verbruik interne elektriciteitsmeter?




par zon_eerst » 04/01/17, 01:11

Ik heb altijd het onmiddellijke verbruik opgemerkt van gemeenschappelijke ruimtes in een condominium waar alleen deze meters zijn gewijzigd in LINKY.
Verbruik is in VA (nu volt-ampère).

Als de verlichting in de gemeenschappelijke ruimtes aangaat, zijn de aanvullende "oude" en "nieuwe" meterstanden identiek. Bij lampen is het logisch.
Als de lampen uit zijn, meet ik vooral de VMC en wat minimaal verbruik.

Maar deze keer heb ik 100 VA meer dan voorheen (instant).

Ik ga uitzoeken waar dit verschil vandaan komt, maar ik vraag me af...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten