Pantone project G + BMW E36 TDS: Motor M51

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
jrneco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/03/12, 13:03

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par jrneco » 18/07/16, 18:58

Hallo Flytox, hoi het bedrijf, hoi allemaal.
Het project bmw e36 325tds komt terug, eindelijk ben ik er eindelijk (eindelijk? !!!! ja ja, ik heb er een paar gehoord die mogelijk het project hebben gevolgd dat zich afvraagt ​​wat er van is geworden), maar hier, hier is de vraag misschien niet op de juiste plaats te posten, maar ik heb jullie lichtenkers (en kuikens, zo lang als jullie voor de uitdrukking argo) nodig, leg ik mezelf uit.

Ik zei of ik weet het niet, maar ik heb de mogelijkheid om aan het panton op mijn bm td te werken met een stuurman en een goede, uiteindelijk wijd ik beloof het.
het nadeel is dat wanneer ik uitleg dat het pantonensysteem theoretisch minimaal 500 ° Celsius vereist om goed te functioneren en het beroemde hydrogas produceert dat in de motor wordt geïnjecteerd (kortom) en de imbrulées, de conso, verbeteren en om de vervuiling te verminderen (dat is waar dat het waar is), legt hij uit dat bij de uitgang van de turbo hoogstens nauwelijks honderd graden maar ver verwijderd is van het hebben van de 450-500 of beter de 700 - 900-graad die men nodig zou hebben.

mijn vraag is dit, hoe kunnen de jongens onze pantone-systemen goed werken als we ver van de verwachte temperatuur zijn! ..?

Mijn vriend antwoordt dat de limiet alleen, (bijvoorbeeld) zijn super 5 GT turbo zo was, het was echt warm rood is er ja, we zouden kunnen hebben wat het nodig lijkt voor de theorie van paul pantone.

want in feite, in de staat, en het is waar, wat je krijgt is als een soort flap.

Ik heb de brug, de gereedschappen, de tig, een beetje ervaring, het weer, de jaloezie, de auto, maar zal ik eindigen met een systeem dat mijn verbeelding meer laat rennen dan een realiteit die me zou maken win een echt argument tegen Anne hidalgo de burgemeester van Parijs en zijn verdomde wet die alle auto's verbiedt vóór 97.

Of zal ik mijn bm met verlies moeten verkopen, wanneer ik 2000-ballen gewoon opnieuw moet plaatsen en mijn project op borgtocht moet gooien voor een clausule van niet-wetenschappelijke realiteit?

Chui is klaar om ermee te rijden, maar niet voor nachtclubs? snap je wat ik bedoel? ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par Flytox » 18/07/16, 22:29

Hallo jrneco

jrneco schreef:.... dat theoretisch het pantonensysteem minimum 500 ° Celcius vereist om goed te werken en het beroemde hydrogas te produceren dat in de motor wordt geïnjecteerd (kortom) en de imbruler, de conso en lager daardoor te verbeteren vervuiling (dat is waar het is geverifieerd), legt hij uit dat bij de uitgang van de turbo hoogstens nauwelijks honderd graden is, maar verre van dat de 450-500 of beter de 700 - 900 mate die men nodig zou hebben.


In "pure" Pantone helpt een zeer hoge temperatuur effectiever om de moleculen van vloeibare koolwaterstof te kraken tot lichter gas. In Gillier Pantone passen we ons aan aan minder temperatuur (in de 300 ° C cruisen met 90 km / u) en het werkt ook, maar alleen op water (niet per se gebarsten overigens). In feite ben ik er van mijn kant nooit in geslaagd om te bepalen of er een ideale / minimum of maximum temperatuur was om dit te laten werken. In feite onder, zeg maar 250 ° C, werkt het niet meer en de reactor verdrinkt heel gemakkelijk, maar ik kan niet zeggen of het alleen een probleem is van onvoldoende temperatuur of een probleem van stroming / dampdruk of zo. van hen...

Ik heb de brug, de gereedschappen, de tig, een beetje ervaring, het weer, de jaloezie, de auto, maar zal ik eindigen met een systeem dat mijn verbeelding meer laat rennen dan een realiteit die me zou maken win een echt argument tegen Anne hidalgo de burgemeester van Parijs en zijn verdomde wet die alle auto's verbiedt vóór 97.

Ook al betekent het het maken van "bizarre" wetten, jammer dat het geen equivalent is met verwarmingstoestellen? Geschiedenis van definitief ruzie met zijn kiezers? : Mrgreen:

Of zal ik mijn bm met verlies moeten verkopen, wanneer ik 2000-ballen gewoon opnieuw moet plaatsen en mijn project op borgtocht moet gooien voor een clausule van niet-wetenschappelijke realiteit?

Chui is klaar om ermee te rijden, maar niet voor nachtclubs? snap je wat ik bedoel? ....


Niet beter, ik stopte mijn R19, ze willen niet meer bij de Contrôle Techniek .... :frons:

armaturen-injectiewater / dotering aan de damp-en-water-t3270 1250.html
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jrneco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/03/12, 13:03

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par jrneco » 19/07/16, 10:31

hallo allemaal, hallo Flytox,

Kort gezegd:
1er: Ik doe het

2ème: Ik moet een sonde vinden om de temperatuur aan de uitgang van de turbo te nemen: cijfers!

3e: als ik een reactor toevoeg in de 1e uitlaatopening net na de turbo (aangezien die er is), riskeert dit interferentie met de catamaran en de computer, omdat dit "vreemde" lichaam niet voorzien is in de berekeningen initialen van de constructor, zullen twee dingen wijzigen:

- de temperatuur zal daarom worden veranderd zoals ik zei, of zelfs de uitlaat koelen en daarom waarschijnlijk interfereren met verschillende parameters ...
- De uitlaatgasstroom zal ook worden verstoord, omdat de reactor gereed is voor de uitvoer van het uitlaatspruitstuk / turbo, dit houdt in uitgebreid nieuwe parameters in.

Maar goed, je moet natuurlijk relativeren dat je niet zeker bent over F1 of wetenschappelijke of militaire vereisten.

Het voorstel van mijn monteur-vriend die we "super mysterie monteur" zullen noemen is SMM, hier is het gedaan, daarom stelt SMM mij voor om dit temperatuurverschil te compenseren met de toevoeging van een weerstand om terug te gaan naar de ideale temperaturen. ..

Alleen al het belang van het pantonsysteem (in het algemeen gieriger of niet), is het juist om thermische warmte te gebruiken (het theoretische 60%) of eerder te herstellen, tot vapokrakkerwater in hydro (en toutim) voor om het aldus in de motor te kunnen injecteren (....). Zo niet om een ​​HHO-generator te maken, wat neerkomt op een andere om elektriciteit van de dynamo te gebruiken, wat op zich is om wat meer brandstof te verbruiken (zonder in een steriele controverse te gaan en nutteloos hier ...).

Dus ik ga SMM vragen welke probe ik kan gebruiken om de temp te kennen bij de uitgang van de turbo (in het bijzonder) maar als er suggesties zijn, ben ik geïnteresseerd.
De herinnering aan het verschil tussen het pure Pantone en het Gillier Pantone (dat ik Pantone G + noem), vereist niet dezelfde temperatuurvereisten, dus u zegt dat het niet dezelfde gassen zou creëren (in een van de vergeving voor de vulgaat), ik wist niet of liever gezegd dat je lichten op aspecten zette die ik niet had overwogen ...

Over R19: gaat het over de wet van Hildago sur Paname ?! Want waarom zou je inderdaad niet liever de Euronormen (5-6 enz.) Moeten respecteren die de UTAC en de Europese harmonisatie aan het doen zijn, gevolg voor de CT (behalve dat SMM pure controller is), die precies herinneren aan al de inconsistentie van deze bureaucratische, hyprocritische en vooral oneerlijke wet: inderdaad zijn er voertuigen na 1997 die meer vervuilen dan sommige ervoor: er zijn nog steeds TD's na 97 in katalyse vervuilt meer dan sommige van vroeger (verkocht op sommige modellen na 2001 !!! En zelfs DCI's (bij WV op een Golf minder efficiënt dan sommige Renault DCI (of niet) (euronorm "duur niet wat"), terwijl voertuigen zoals mijn BM fase 1 eind 1993 is alweer en in ieder geval tegenstrijdigheden zoals die zijn er op honderden voertuigen !!!

En het wordt vooral gebruikt om normen euroX te maken, enz. Organisaties zoals de UTAC, zo niet om ze te respecteren, ook waarom geen ambtenaren, de wetgevers hebben deze feiten niet aan de burgemeester herinnerd, die weliswaar wel wilde doen (Cop21 enz.), we moeten het hier ten zeerste eens zijn met dit soort beslissingen, het is een beetje de raison d'être van deze site (in andere) als ik me niet vergis.

Als alles goed gaat zou ik in staat moeten zijn om dit WOMEN te beginnen (de brug van mijn vriend onder anderen, niet langer mijn rug breken ... arf, arf) en in de tussentijd zal ik al in de plannen en op het voertuig kijken de plaats die ik kon gebruiken.
Ik zou een teruggave maken van de qq-punten die in deze laatste berichten zijn gemarkeerd, relevant voor de demerant.

Maar vooral, wat wil je zeggen:
Flytox schreef:Niet beter, ik stopte mijn R19, ze willen niet meer bij de Contrôle Techniek .... :frons:
.


Waarom wil de CT ze niet meer? Ik begrijp het niet, het is mogelijk om een ​​"oud" voertuig te passeren, alleen deze wordt gecontroleerd aan de hand van de normen van zijn tijd (geen lezing van OBD-aansluitingen, geen abs-test bijvoorbeeld enz ...)
Of zou het zijn dat het Pantonisé is en dus minder onverbrande en daarom niet-conforme vervuilingstests ?!

bedankt Flytox, bedankt allemaal, "De show moet er een gaan!"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par Flytox » 19/07/16, 23:21

jrneco schreef:3e: als ik een reactor toevoeg in de 1e uitlaatopening net na de turbo (aangezien die er is), riskeert dit interferentie met de catamaran en de computer, omdat dit "vreemde" lichaam niet voorzien is in de berekeningen initialen van de constructor, zullen twee dingen wijzigen:

- de temperatuur zal daarom worden veranderd zoals ik zei, of zelfs de uitlaat koelen en daarom waarschijnlijk interfereren met verschillende parameters ...
- De uitlaatgasstroom zal ook worden verstoord, omdat de reactor gereed is voor de uitvoer van het uitlaatspruitstuk / turbo, dit houdt in uitgebreid nieuwe parameters in.

Maar goed, je moet natuurlijk relativeren dat je niet zeker bent over F1 of wetenschappelijke of militaire vereisten.

Het is zeker dat de temperatuur, druk en gasstroom zullen veranderen. In het ergste geval kunt u zelfs akoestische interferentie hebben die de levensduur van de turbo kan beïnvloeden. Maar wie zal proberen, zal het zien .... : Mrgreen:

Het voorstel van mijn monteur-vriend die we "super mysterie monteur" zullen noemen is SMM, hier is het gedaan, daarom stelt SMM mij voor om dit temperatuurverschil te compenseren met de toevoeging van een weerstand om terug te gaan naar de ideale temperaturen. ..
Alleen al het belang van het pantonsysteem (in het algemeen gieriger of niet), is het juist om thermische warmte te gebruiken (het theoretische 60%) of eerder te herstellen, tot vapokrakkerwater in hydro (en toutim) voor om het aldus in de motor te kunnen injecteren (....). Zo niet om een ​​HHO-generator te maken, wat neerkomt op een andere om elektriciteit van de dynamo te gebruiken, wat op zich is om wat meer brandstof te verbruiken (zonder in een steriele controverse te gaan en nutteloos hier ...).

+ 1; trekken aan de energie van de dynamo is vooral geen goed idee, naast het vinden van x elektrische kW in aanvulling op een dynamo die zelfs niet is gemaakt voor 1 kW ..... om te herstellen kan worden tail-tailed plaat (helemaal niet zeker dat een zeer hoge temperatuur vereist is), je kunt het vergeten!

Dus ik ga SMM vragen welke probe ik kan gebruiken om de temp te kennen bij de uitgang van de turbo (in het bijzonder) maar als er suggesties zijn, ben ik geïnteresseerd.

Met een stijve thermokoppel K type 1.5 mm diameter werkt het behoorlijk goed gedurende meerdere jaren.

De herinnering aan het verschil tussen het pure Pantone en het Gillier Pantone (dat ik Pantone G + noem), vereist niet dezelfde temperatuurvereisten, dus u zegt dat het niet dezelfde gassen zou creëren (in een van de vergeving voor de vulgaat), ik wist niet of liever gezegd dat je lichten op aspecten zette die ik niet had overwogen ...

In de Gillier Pantone, AMHA maken we alleen een gasstroom die onder meer waterdamp en geëlektrificeerde watermicrodruppeltjes in suspensie bevat. In de "pure" Pantone kan men koolwaterstoffen kraken met water en veel warmte om een ​​brandbaar gas te maken, ("Geet" zoals de Sieur Pantone zei) of meneer David.

Over R19: gaat het over de wet van Hildago sur Paname ?! Want waarom zou je inderdaad niet liever de Euronormen (5-6 enz.) Moeten respecteren die de UTAC en de Europese harmonisatie aan het doen zijn, gevolg voor de CT (behalve dat SMM pure controller is), die precies herinneren aan al de inconsistentie van deze bureaucratische, hyprocritische en vooral oneerlijke wet: inderdaad zijn er voertuigen na 1997 die meer vervuilen dan sommige ervoor: er zijn nog steeds TD's na 97 in katalyse vervuilt meer dan sommige van vroeger (verkocht op sommige modellen na 2001 !!! En zelfs DCI's (bij WV op een Golf minder efficiënt dan sommige Renault DCI (of niet) (euronorm "duur niet wat"), terwijl voertuigen zoals mijn BM fase 1 eind 1993 is alweer en in ieder geval tegenstrijdigheden zoals die zijn er op honderden voertuigen !!!

Onze "briljante" politicos zijn in de politiek en niet in de techniek .....


Als alles goed gaat zou ik in staat moeten zijn om dit WOMEN te beginnen (de brug van mijn vriend onder anderen, niet langer mijn rug breken ... arf, arf) en in de tussentijd zal ik al in de plannen en op het voertuig kijken de plaats die ik kon gebruiken.
Ik zou een teruggave maken van de qq-punten die in deze laatste berichten zijn gemarkeerd, relevant voor de demerant.

Je maakt ons een paar foto's! : Mrgreen:

Maar vooral, wat wil je zeggen:
Flytox schreef:Niet beter, ik stopte mijn R19, ze willen niet meer bij de Contrôle Techniek .... :frons:
.


Waarom wil de CT ze niet meer? Ik begrijp het niet, het is mogelijk om een ​​"oud" voertuig te passeren, alleen deze wordt gecontroleerd aan de hand van de normen van zijn tijd (geen lezing van OBD-aansluitingen, geen abs-test bijvoorbeeld enz ...)
Of zou het zijn dat het Pantonisé is en dus minder onverbrande en daarom niet-conforme vervuilingstests ?!

Mijn transformaties, verschillende instrumenten waren zeer talrijk en niet discreet. Elke nieuwe CT, de controller had recht op nog een paar wijzigingen, hij zei uiteindelijk stop! Het is begrijpelijk, het is zijn verantwoordelijkheid, zijn handtekening, het leek helemaal niet op de originele motor. Toch deed ze jaren geleden bij de CT van 2 bij Opacity Control het even goed als recente auto's (ze is 24 jaar oud). (Hoewel deze controle voor mij twijfelachtig lijkt als beoordelaar van de milieukwaliteit van de gassen die worden afgewezen ...)

Goede mechanica. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jrneco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/03/12, 13:03

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par jrneco » 20/07/16, 15:26

Zonder je "de keuzes" te willen polijsten, ben je een goede Flytox, dat blijkt, ik heb genoeg "kleine" vaardigheden om het als mijn geloof te voelen.
Ik zou een terugkeer doen, foto's etc natuurlijk, vanavond laat ik hem de berichten lezen voor SMM om in het bad te komen, ik heb dit soort vaardigheid nodig om de kwaliteit van het project te bereiken dat ik doel. Daarnaast heeft hij serieuze kisten en qq verzamelkratten, ben ik prosilettisme schaamteloos, ik vond het leuk om deel te nemen aan het herleven van de Pantone G + moove en aangesloten ... X-)

Zoals ik al zei, zou ik de mening van SMM, inclusief je R19, willen vragen, want als het waar is dat de controller zijn handtekening zet in het spel, blijf ik sceptisch (maar ik kan het mis hebben), wanneer hij van mening is over de veranderingen motoren, vooral voor voertuigen van een bepaalde leeftijd, ik zal met hem praten, hij is behoorlijk vastgelopen omdat hij zijn CT wil zien controleren om controllers controller te zijn : Mrgreen:
A +++
0 x
Avatar de l'utilisateur
jrneco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/03/12, 13:03

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par jrneco » 30/07/16, 15:25

Hallo,
Ik ben nog niet begonnen met de montage, qq persoonlijke imperatieven en had niet het goede roestvrij staal (304?) Maar vandaag ben ik op zoek naar een verkoper in de detailhandel om de reactor voor te bereiden (een deel de moeilijkste qq dus, nou dat ik een eenvoudige mono doe denk ik),
Ik ben op zoek naar informatie over de kwaliteit en afmetingen van holle en massieve buizen, kwaliteit, afmetingen, ik ben geïnteresseerd in elk goed advies.
Zou er advies of suggesties zijn met betrekking tot de afmetingen: lengten van de respectievelijke buizen, diktes, types en afmetingen of scheidingen tussen de twee buizen, dat herinner ik me heel goed: een millimeter, zie twee zijn nodig (tussen de holle buis en de massieve buis), is er een rib en regels om te respecteren?
de bladen van de venturi zijn ze gefixeerd?
voor de vapo doe ik het zoals ik het in koper heb geleerd, ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn.
Druppel voor druppel: voor het beheer van water tot aan de vapo, was het de oplossing die we gebruikten, waren er verbeteringen of andere technieken?
etc
bedankt voor al het advies

Daar ga ik op moppen om staalhandel te vinden ... ik weet niet of ik het toch zou vinden, ik neem het binnen een paar dagen.
Eindelijk, terwijl ik wachtte op een thermische camera, vond ik een speciale hoge temperatuur oven thermometer, ik ga het proberen en probeer het zo snel mogelijk op te hangen van de turbo en zo lang mogelijk te rijden om een ​​idee te krijgen van de gemiddelde temperaturen. in de hoop dat ik 300 ° Celsius overschrijd ... twijfel ik al.

Zie ik geef de zaak niet op, aandacht Anne ... de vapokrakingsrevolutie is terug:

- "Ha het komt wel goed .... de aristos ....."
goed we en bedankt aan iedereen en vasthoudend over dit onderwerp (onder andere)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par Flytox » 31/07/16, 00:39

jrneco schreef:Hallo,
Ik ben nog niet begonnen met de montage, qq persoonlijke imperatieven en had niet het goede roestvrij staal (304?) Maar vandaag ben ik op zoek naar een verkoper in de detailhandel om de reactor voor te bereiden (een deel de moeilijkste qq dus, nou dat ik een eenvoudige mono doe denk ik),
Ik ben op zoek naar informatie over de kwaliteit en afmetingen van holle en massieve buizen, kwaliteit, afmetingen, ik ben geïnteresseerd in elk goed advies.

U moet eerst kiezen of u een "pure" Pantone of een Gillier Pantone maakt. AMHA le Pantone pure werkt alleen goed op een motor met vast toerental (dus niet op een auto).
Voor roestvrij staal is "elke" voldoende.
Hier vindt u hulp speciaal voor Gillier Pantone, voor een pure Pantone die weinig geoefend heeft .....

Zou er advies of suggesties zijn met betrekking tot de afmetingen: lengten van de respectievelijke buizen, diktes, types en afmetingen of scheidingen tussen de twee buizen, dat herinner ik me heel goed: een millimeter, zie twee zijn nodig (tussen de holle buis en de massieve buis), is er een rib en regels om te respecteren?

Buizen in het algemeen moeten zo kort mogelijk zijn. Een lange buis condenseert te veel en voert bijna geen stoom.
Hun diameter moet ongeveer tussen 10 en 16 mm liggen (voor het transport van stoom).
De reactiestaaf moet ten minste 14 mm in diameter zijn. De ruimte op de straal tussen de stengel en de envelop moet ongeveer 1 mm bedragen (0.8 tot 1.5).
De lengte van de staaf moet tussen 150 en 250 mm zijn en verwijderbaar (vervuiling).
De buizen kunnen worden gemaakt van rubber / siliconen / koper / roestvrij staal volgens de temperatuur en de behoeften, maar mogen geen enkel dieptepunt maken. In dit geval worden deze op een bepaald moment met water gevuld en kunnen schade veroorzaken als de motor de inhoud van een klap inslikt ....
Een kleine "kamer" net voor en net na de reactorstang is zeker een goede zaak.
Het is een goed idee om de temperatuur van de stoom tussen de uitlaat van de reactor en het verbindingspunt aan de inlaatleiding te meten.

de bladen van de venturi zijn ze gefixeerd?

Je mengt .... er zijn geen vaste of mobiele bladen in een venturi. (zoekopdrachten op de site).

voor de vapo doe ik het zoals ik het in koper heb geleerd, ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn.
Druppel voor druppel: voor het beheer van water tot aan de vapo, was het de oplossing die we gebruikten, waren er verbeteringen of andere technieken?
etc

Van alle waterbeheersystemen voor de Gillier Pantone die ik probeerde, was de enige die echt betrouwbaar / repetitief / bestuurbaar was samengesteld uit:
Van een ruitenwisserpomp (onder powered 9V), een lage tank (in lading / pomp), een filter, een hoge tank met overloop die terugkeert naar de onderste tank. De instelling van de waterstroom in de Gillier gebeurt via een naaldventiel op het dashboard.
Hiermee hebt u schoon water (meer hinderlijke verstopping), een constante druk (constante hoogte), een instelbare stroming, de mogelijkheid om het water onmiddellijk te onderbreken indien nodig (circulatie in de stad, enz.), De mogelijkheid om het waterverbruik nauwkeurig te meten, ....

Eindelijk, terwijl ik wachtte op een thermische camera, vond ik een speciale hoge temperatuur oven thermometer, ik ga het proberen en probeer het zo snel mogelijk op te hangen van de turbo en zo lang mogelijk te rijden om een ​​idee te krijgen van de gemiddelde temperaturen. in de hoop dat ik 300 ° Celsius overschrijd ... twijfel ik al.

Als u niet meet in het midden van de uitlaatgasader, zult u een temperatuur lezen die niet representatief is voor de uitlaatgasstroom (grote fout tussen 50 en 100 ° C minder dan de realiteit).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Pantone G + Project op BMW E36 TDS: M51-motor




par chatelot16 » 31/07/16, 11:00

de hitte van de uitlaat zou water kunnen kraken, maar de geproduceerde waterstof recombineert onmiddellijk met zuurstof ... zonder hoop

de hitte van de uitlaat kan worden gebruikt om water te verdampen is om de stoom naar de motor te slikken ... tijdens de eplosie was het water gebarsten: het absorbeert energie en verlaagt de maximale temperatuur ... wanneer de zuiger terug naar beneden gaat, verlaagt de rest de temperatuur en de waterstof zal verbranden en de energie teruggeven die het heeft geabsorbeerd aan het begin van de verbranding

Waar is het voordeel? wanneer het water uiteenvalt, maakt het meer zuurstof beschikbaar om de koolstof beter te verbranden, waardoor de deeltjes worden verkleind: de zuurstof wordt in eerste instantie gecombineerd met de koolstof ... de waterstof brandt dan met de resterende zuurstof

Ik heb de indruk dat het hetzelfde principe is als de EGR: H20 en CO2 hebben dezelfde eigenschap als het bevorderen van koolstofcommissies ... behalve dat de EGR niet alleen H2O en CO2 omvat, maar ook volledig schadelijke luchtstikstof

de injectie van waterdamp brengt alleen schoon water, dus zonder vervuiling van het systeem

het eerste voordeel van het verlagen van de maximumtemperatuur is nutteloos als we de motor niet aanpassen: het zou nodig zijn om de compressieverhouding te verhogen om van dit voordeel te profiteren

hoe de winst te kwantificeren zonder precieze meetmiddelen? vermindering van vervuiling? die een manier heeft om de vervuiling van zijn auto op een hele weg te meten

als we een manier zouden produceren om de vervuiling van een auto tijdens het gebruik te meten, zouden we zeker merken dat moderne auto's op gas veel meer branden dan waar ze over opscheppen vanwege de fase van reiniging of reiniging van de deeltjesfilters. .. het kan zijn dat de enige waterinjectie op een eenvoudiger manier een eervol resultaat is

maar zolang er geen manier is om te meten wat een voertuig moet veranderen om het resultaat niet te kunnen zien

Ik opende een onderwerp op een ander forum om te weten of er al maatregelen voor het nemen van maatregelen waren op voertuigen die normaal worden gebruikt http://www.usinages.com/threads/mesure- ... ule.92025/

voor een wetenschappelijke benadering is het eerste wat je moet doen een middel om ingesloten verontreiniging te meten

de 2eme-stap is een manier om water te injecteren, zelfs niet met de hitte van de uitlaat, omdat het voertuig niet hoeft te worden gewijzigd: een oplossing die net zo stom is als bij een kleine ketel die brandstof verbrandt geldig voor testen en meten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten