Brandstof ED95: 95% bio-ethanol voor diesel!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Remundo » 18/02/16, 10:39

Christophe schreef:
Remundo schreef:... heeft echt een goede mechaniek nodig ... en dat moet de wrijving vergroten, dus de prestaties verslechteren mechanisch de motor!


Hoe hoger de compressieverhouding, hoe beter de thermodynamische efficiëntie van de motor ...

Ik ga akkoord (zie mijn edict: onze berichten gekruist) : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6426
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1586

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Macro » 18/02/16, 10:50

De aanpassing voor de compressieverhouding zou volgens Scania gewoon doorgevoerd worden met een verandering van zuigers (verbrandingskamer minder volumineus in de kop) ... Hoe de vilo en de cilinderkop de extra inspanningen ondersteunen ??? Voor de injectie is het een kwestie van joint ... Dan de rekenmachine ... nou het is "makkelijk" om te doen wat je wilt ... Dat gezegd hebbende, of je had een liter brandstof nodig, het kost ongeveer 2 liter kabouter ...

Door de verwarming van mijn 106 elec op E85 te zetten (in plaats van sp95) kan ik bevestigen dat de calorische kracht verre van hetzelfde is ...

Kortom, gezien de noodzakelijke motorwijzigingen en de noodzaak om een ​​nieuwe brandstof te maken ... Ik zie niet echt het nut van het ding ... Met een correct geregelde ontstekingsmotor konden ze gebruiken wat al bestaat. Van E85 ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79005
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Christophe » 18/02/16, 10:56

Waarom geen gecontroleerde ontsteking en geschikte injectie gebruiken zoals op CNG-bussen? CNG ondersteunt ook zeer hoge compressiesnelheden ... dus misschien heeft een CNG-motor (goed geoptimaliseerd) ook een hogere compressiesnelheid.

Ik denk dat het goedkoper zou zijn om een ​​CNG-motor aan te passen aan de ED95 ... nou, dat is misschien wat er gebeurt!

ps: in Straatsburg worden 15 jaar geen nieuwe dieselbussen meer gekocht: de vloot schakelt geleidelijk over op CNG ... volgens een vriend die bij CTS werkt
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79005
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Christophe » 18/02/16, 10:59

Remundo schreef: een soort benzine-hybride met de mechanica / injectie van een diesel.


Ja zoals een CNG-motor, dieselbasis met gecontroleerde ontsteking.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6426
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1586

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Macro » 18/02/16, 11:05

John deere heeft een dieselmotor ontwikkeld die alle mogelijke en denkbare brandstoffen herkent en deze gebruikt door de mapping te corrigeren ... Voor ten minste 5 tot 7 jaar ... van ethannol tot varkensvet (of bijna). ..
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Remundo » 18/02/16, 13:03

jongens, ik vind je zo leuk! :D
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79005
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Christophe » 18/02/16, 13:15

Macro schreef:John deere heeft een dieselmotor ontwikkeld die alle mogelijke en denkbare brandstoffen herkent en deze gebruikt door de mapping te corrigeren ... Voor ten minste 5 tot 7 jaar ... van ethannol tot varkensvet (of bijna). ..


Ah ja de multi-fuel diesel, deze bestaat al in het leger sinds 40 of 50 jaar: de AMX 30 bijvoorbeeld ... aan de andere kant was de verandering niet zo eenvoudig, ik geloof dat de compressiesnelheden instelbaar waren (niet variabel in weg maar instelbaar wanneer gestopt bij het wisselen van brandstof).

Omdat mapping ja het telt maar het heeft zijn grenzen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: ED95 brandstof: 95% bio-ethanol voor diesel!




par Remundo » 18/02/16, 15:04

Ik herinner me ook een New Holland-tractor met CNG ... wacht: http://www.gaz-mobilite.fr/actus/le-tra ... n-988.html
Met Fiat's Nef 6-motor weet ik niet of het een diesel of een "basisbenzine" is.

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten