Koelkastdeurmagneet die niet meer "plakt"

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/01/16, 09:03

een van de redenen waarom koelkastafdichtingsmagneten niet meer blijven plakken, is als het gaat om een ​​koelkast die niet voortdurend wordt gebruikt (bijvoorbeeld een vakantiehuis) en waarvan de deur openstaat.
in dit geval verliezen de magneten, die niet langer in contact zijn met het metalen onderdeel, geleidelijk hun magnetisatie.
De oplossing vond ik door stroken metaalband op de verbindingen te plakken als ik de deur open liet.
Hetzelfde probleem doet zich voor wanneer een deel van de afdichting het frame van de koelkast niet meer raakt (bijvoorbeeld door een gesluierde deur). Het fenomeen wordt versterkt omdat als de afdichting niet langer contact maakt, deze zijn magnetisatie verliest en het gebouw steeds minder raakt. en het gebied in kwestie wordt groter.
ook daar geeft een metalen band type "palletband" ze een beetje "kracht"
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 27/01/16, 10:23

Hallo,
Fabio-gel had het niet over een tweede huis?

Mijn koelkast/vriezer moet ongeveer even oud zijn.
Als u de deur zelf laat sluiten, sluit deze mogelijk niet volledig in de hoek aan de handgreepzijde.
Omdat de handgreep van de koelkast zich onderaan bevindt, heb ik de indruk dat de deur vervormd is.

Indien de verbinding niet gescheurd is, is er de oplossing om in deze hoek een magneetsluiting aan te brengen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Hoofdverblijfplaats




par fabio.gel » 27/01/16, 11:58

Ik ga nooit op vakantie.
De koelkast blijft de hele tijd aan staan.
Ik denk erover om te investeren in de hierboven genoemde kruiskoppeling

http://www.jeremplace.com/froid/joint-de-porte/kit-joint-a-talon-pour-refrigerateur-et-congelateur-700x1300-avec-aimant-474001,p-238_0.html

30 € geleverd, het is oké
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten