Buzz voor econologic? Op zoek naar ideeën ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/01/16, 11:15

Toen ik de industriële prijzen kende, kon ik zien dat de essentie van een prijsstructuur de winsten van de tussenpersonen en de btw zijn.

Het is niet dat ik de winst onrechtmatig vind: de kosten zijn er, die moeten gedekt worden, maar het is vrij duidelijk dat rechtstreekse verkoop bij de fabrikant goedkoper zal zijn dan wanneer er een importeur/distributeur en een detailhandelaar is.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/16, 11:27

izentrop schreef:Ik zou een snijschijf zien die geschikt is voor een tuinbouwschoffel op wielen. Zoals gereedschappen voor direct zaaien onder dekking. http://www.ets-fatton.com/904-1135-thic ... -roues.jpg

Doe eventueel meerdere keren heen en weer als de te snijden laag dik is.

Of eenvoudig handgereedschap met schijf. Het idee is dat maar met slechts één doorslijpschijf en zonder mes


We probeerden, net voor de sneeuw, een systeem met scherpe schijven, ontwikkeld door de ingenieur die verantwoordelijk is voor het genoemde ontwikkelingsprogramma voor ecologische tuinbouw...

Dit is ontwikkeld voor mulch...

Met hooi lukt het niet. In ieder geval in deze vorm van een simpele doorslijpschijf!

Het hooi is eigenlijk best saai om te maaien, vooral in het voorjaar, als het al zacht maar vezelig is... zo makkelijk is het nog niet.

Ik denk dat als er een professionele ontwikkeling zou plaatsvinden, je zeker op zoek moet gaan naar cirkelmaaiers, maar dan met verticale schijven... En daar draait hij met enkele duizenden omwentelingen/minuut en het is de traagheid van het gras die ervoor zorgt dat hij schoon maait . Als een rotofil... Dus daar denk ik aan voor later. Ik heb zelfs al een vrij precies idee... Maar daar zullen we over een paar duizend euro zijn!

Voorlopig is mijn "Sillon'net" voor thuisgebruik. En dus handmatig. Zonder motor. Het prototype geeft zeer goede resultaten... Perfect voor wat ik ermee wil doen. Afgezien van het verfijnen van de fabricage, geen probleem! Aan materialen moet ik er een paar gehad hebben voor ongeveer vijftien euro...

Ik wacht op ideeën om de machine op de markt te brengen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/01/16, 14:30

de soleau-envelop is handig wanneer u het idee geheim houdt, om een ​​bewijs van de datum van uitvinding te hebben en niet het risico te lopen royalty's te betalen aan de persoon die een patent aanvraagt ​​voor hetzelfde

vanaf het moment dat een idee wordt onthuld, is er geen octrooi meer mogelijk: getoond op een forum is een onthulling! dus geen risico dat iemand anders een patent aanbrengt, ook als de inpi de onthulling in a niet ziet forum en het octrooi aanvaardt, volstaat het bewijs van deze openbaarmaking te tonen om het octrooi ongeldig te maken

dus als je je idee op meerdere laat zien forum niemand kan meer patenteren!

het blijft daarom om tegen een eerlijke prijs te produceren en tegen minimale kosten te verkopen ... Ik denk dat de econologiewinkel een van de verkopers zou kunnen zijn

om te voorkomen dat iemand anders voor u fabriceert, is er nog een andere bescherming: het geregistreerde model

het geregistreerde model wordt bij de inpi gemaakt, net als de patenten, het geregistreerde model verhindert niet dat een concurrent hetzelfde principe gebruikt, het verbiedt alleen het maken van een gewaarmerkte kopie om te profiteren van de bekendheid van het originele product: het is noodzakelijk om de prijs te betalen voor het model ingediend wanneer het succes begint te komen

Ik denk dat het voor dit soort eenvoudige gereedschap vooral nodig is om het met de best mogelijke efficiëntie te vervaardigen om het tegen een redelijke prijs te verkopen, en geen enkele andere fabrikant zal het winstgevend vinden om hetzelfde te doen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/16, 15:48

OK.

Het gedeponeerde model zal mij daarom niet veel helpen. Vervang gewoon de ronde houten steel door een vierkante aluminium steel, en klaar! En als ik alle mogelijke modellen moet archiveren, ben ik nog niet klaar!

De grelinette, hoe hij de man had beschermd? Daarvoor zien we tegenwoordig inderdaad bloeiende imitaties!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/01/16, 17:23

nee, het geregistreerde model is minder dom dan dat ... het is niet genoeg om een ​​onbelangrijk detail te veranderen, het is voldoende om het belangrijkste te reproduceren waardoor de tool herkenbaar wordt om beschuldigd te worden van namaak

een grote gereedschapsfabrikant zal zijn hoofd niet breken om een ​​gereedschap te maken zonder markt, maar als uw gereedschap dat in kleine hoeveelheden is gemaakt, begint te verkopen en bekend wordt, dan kan iemand het van u stelen.idee door in grotere hoeveelheden te produceren: hier kan het geregistreerde model worden gebruikt

voordeel van het model geregistreerd op het patent: we kunnen indienen wanneer we willen, zelfs als we al een tijdje produceren, terwijl het patent alleen kan worden geregistreerd als het ding nooit is onthuld en dus nooit is verkocht

Ik heb de 100 pagina's van uw onderwerp niet gelezen en heb niet gezien waar u het over uw gereedschap had
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/01/16, 18:04

Did67 schreef:
b) voor de "niet-doe-het-zelvers" is er het pad van zelfbouwverenigingen (zoals hierboven vermeld) en het pad van ambachtelijke productie en verkoop "aan een eerlijke prijs" (economisch haalbaar, maar zonder de vergulde balletjes); Ik heb iemand die me momenteel helpt om deze laatste mogelijkheid te definiëren.

Maar ik luister naar je!

Ik heb absoluut geen idee hoeveel mensen dit zou kunnen interesseren!


Eindelijk...zelfs netjes aangepakt, het moet pijn doen....Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/16, 18:14

chatelot16 schreef:
Ik heb de 100 pagina's van uw onderwerp niet gelezen en heb niet gezien waar u het over uw gereedschap had


Dit is een vrij recente ontwikkeling. Lui, omdat ik de hoop niet had opgegeven om bij de "zeer grote luie mensen" te worden ingedeeld, werd ik moe om de groeven te openen zoals ik het op de eerste pagina's beschreef...

En dus heb ik het "Sillon'net" uitgevonden waarmee je dit kunt doen zonder moe te worden.

Tot nu toe heb ik alleen het "Sillon'net" genoemd. Niet beschreven. Niet gefotografeerd.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/01/16, 18:26

Lui: persoon die, paradoxaal genoeg, tot het uiterste gaat om al het werk te vermijden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/16, 18:42

Ja.... Nou, nee!!!

Eerlijk gezegd.

Dit gaat erg pretentieus klinken, maar "ideeën komen zo naar me toe". Vaak tijdens het lopen! [de zuurstof die de hersenen bereikt???] Ik zeg tegen mijn vrouw: "Weet je, ik denk dat ik een manier heb gevonden om dit of dat te doen..." en verderop: "Ik ga het proberen !".
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/01/16, 19:14

Natuurlijk, maar dat komt niet overeen met de pejoratieve connotatie die over het algemeen aan deze kwalificatie wordt gehecht.
Juist door het werk op te geven, kan men de functies van verbeelding, dagdromen en creativiteit herstellen: er is dus een positieve verplaatsing van psychische activiteit en geen eenvoudige negativiteit.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten