Buzz voor econologic? Op zoek naar ideeën ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/16, 11:43

Het gaat om degenen die "meer dan biologische AB" willen tuinieren, zonder werk zoals hier ontwikkeld: https://www.econologie.com/forums/jardiner-p ... 6-350.html

Kortom: “Werk minder en… verzamel meer!”.

Op de laatste pagina's kondig ik een tool aan die ik "Sillon'net" heb genoemd, die de prestaties op het gebied van luiheid aanzienlijk zal verbeteren.

En ik leg mijn scrupules uit over het verspreiden ervan - precies dat een slimme jongen gouden ballen zou kunnen maken met dit (eenvoudige) idee door het te kopiëren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/01/16, 12:17

Did67 schreef:En ik leg mijn scrupules uit over het verspreiden ervan - precies dat een slimme jongen gouden ballen zou kunnen maken met dit (eenvoudige) idee door het te kopiëren...


Des te meer reden voor jou om de EERSTE te zijn die het doet!

Contacten misschien Kühn of liever Wolf Tools zijn niet ver van u verwijderd :)

Wat wordt er momenteel niet gekopieerd en opnieuw gepompt?

Nu kunt u uzelf beschermen: stuur bijvoorbeeld een SOLEAU-envelop naar het INPI (deze kostte destijds € 15) waarmee u het vaderschap juridisch kunt rechtvaardigen... in geval van een toekomstig conflict?

Dit is minder waard dan een patent, maar hoeveel patenten worden er niet uitgebuit en in dit tijdperk van globalisering is het kinderspel om dit door een gewetenloze industrieel te laten omzeilen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/16, 12:34

We gaan dit draadje "trollen", maar:

1) Het is, althans in dit stadium, geen markt voor een industrieel; het zal misschien nooit zo zijn! Op dit moment zijn er nog maar een paar van ons die aan de slag gaan (maar dat doet mij veel plezier en is voor mij genoeg!).

2) Het patent, ik geloof er eigenlijk niet zo in. Te duur. En internationaal onbereikbaar voor mij...

En inderdaad, als ik de snelheid zie waarmee we kopieën vinden van een aantal slimme "tools" die zijn uitgebracht door bedrijven als Bosch...

Verspilde moeite. Ik ben het 100% met je eens.

3) Maar misschien inderdaad deze "envelop". In ieder geval voor het vaderschap. Een vorm van morele bevrediging, bij gebrek aan iets beters!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/01/16, 13:26

Did67 schreef:In ieder geval voor het vaderschap. Een vorm van morele bevrediging, bij gebrek aan iets beters!


Alsjeblieft... dit is wat mij persoonlijk al een tijdje bevalt...
:|

En makkelijker voor jou: je bent bijna aan het einde van je professionele carrière...ik zit er middenin...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/16, 14:14

Ik ben sinds 1 september met pensioen [ik had de spilleeftijd nog niet bereikt, de leeftijd vanaf waar we geen korting meer hebben; maar ik ben toch gestopt en heb genoegen genomen met een tarief van 42,5%! Ik leef liever een paar jaar met minder dan minder met iets meer; omdat ik al een tijdje in een "gelukkig verval" zit, aangezien de "moestuin van mijn luie persoon" zeer geschikt is voor een gepensioneerde die klusjes weigert en "en masse" produceert, ja, het gaat heel goed met mij!]
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 19/01/16, 18:48

Didier, we mogen niet verslagen achterblijven. Een goed ontworpen en geïndustrialiseerd gereedschap (zelfs voor semi-ambachtelijke productie, kleine series) kan op dit soort markten concurreren met een grote groep.
Een solo-envelop en dan definiëren we een financiële envelop en plaatsen we een advertentie op de forum.
Ik ben verantwoordelijk voor het indien nodig nakijken van de tekening (gevalideerd door Didier) en het vervolgens vinden van een fabrikant, tenzij er een vertegenwoordiger van een KMO is die geïnteresseerd is in de forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/01/16, 19:04

Ik bevestig dat ik er klaar voor ben!!!

Ik zie dit Solo-envelopding.

En dan degenen die met mij en phil53 willen samenwerken... zeg dat dan gewoon.

Mijn vraag had uiteraard betrekking op de omvang die dit verhaal van "tuinieren met hooi" zou kunnen aannemen... Het "Sillon'net" is alleen nuttig voor degenen die voor dit productiesysteem kiezen.

Aan de ene kant zeg ik tegen mezelf dat "dit alleen maar kan werken", omdat het eenvoudig, effectief en "economisch" is...

Aan de andere kant zeg ik tegen mezelf: als dit nog nooit is gedaan, dan zal het niet werken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/01/16, 19:49

"Gratis aanbod.

"Wij" zouden een soort kit kunnen maken, met de demonstratievideo, de lui verkregen resultaten, de uitleg van Did en jouw tool, allemaal op de markt gebracht op Econo.

"Wij" is niet gedefinieerd, maar Did, je moet een idee hebben zodat de BB je ontgaat.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/01/16, 10:12

Nee, nee, geen specifiek idee. Ik luister naar jou. Eindelijk lezen!

Wat ik wil: dat deze uitzendt, zonder dat gebruikers worden opgelicht. Ik geloof sterk in deze manier van tuinieren en dit gereedschap is een verbetering (en met twee of drie gereedschappen op de markt, alles wat je nodig hebt!).

Wat ik niet wil: dat iemand (een opportunist) goud verdient met het idee.

a) zelfconstructie lijkt mij een voor de hand liggend pad; Ik denk er daarom aan om een ​​video-tutorial te maken (tussen de hele reeks video's die ik dit jaar in mijn tuin wil maken)

b) voor "geen doe-het-zelvers" is er de route van zelfbouwersverenigingen (zoals die hierboven genoemd) en de route van ambachtelijke productie en verkoop "tegen een eerlijke prijs" (economisch haalbaar, maar zonder vergulde ballen); Ik heb iemand die mij momenteel helpt deze laatste mogelijkheid te definiëren.

Maar ik luister naar je!

Ik heb absoluut geen idee hoeveel mensen dit zou kunnen interesseren!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 20/01/16, 10:52

Did67 schreef:Nee, nee, geen specifiek idee. Ik luister naar jou. Eindelijk lezen!
Ik zou een snijschijf zien die geschikt is voor een tuinbouwschoffel op wielen. Zoals gereedschappen voor direct zaaien onder dekking. http://www.ets-fatton.com/904-1135-thic ... -roues.jpg

Doe eventueel meerdere keren heen en weer als de te snijden laag dik is.

Of eenvoudig handgereedschap met schijf. Het idee is dat maar met slechts één doorslijpschijf en zonder mes
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten