WKO motor van een auto voor ECS

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 18/12/15, 10:58

lilian07 schreef:Ten slotte is de hoeveelheid getransporteerd water niet zo belangrijk, het zou nodig zijn om de ruimte te optimaliseren omdat de ruimte van de kofferbak nog steeds belangrijk is / zie veroordelen van een achterbank
300 liter is meer dan de kofferbak van een Clio... om nog maar te zwijgen van een beetje isolatie eromheen...

400 liter is de kofferbak van een C3 of een Mégane.

lilian07 schreef:Ik denk dat de hoeveelheid energie die verloren gaat door overgewicht verwaarloosbaar is... aan de ene kant hebben we E=mgh (omdat de potentiële energie alleen varieert bij klimmen, helpt het geval bij afdalingen de tractie, dus als we beginnen van punt A om terug te keren naar punt A en als we de extra steun op de wielen verwaarlozen, verliezen we niet veel….)
400 kg meer is ook (en vooral) een veel hoger verbruik bij elke acceleratie (dus na elk rood licht, rotonde etc.)

Bij het berekenen van de gewichtsbesparing van auto's gaan we ervan uit dat 30 kg minder 0,1 l/100 minder verbruik betekent.

400 kg meer, dat is 1,3 l/100 meer... en evenredige slijtage aan de remmen, ophangingen, banden, enz.


lilian07 schreef:aan de andere kant hebben we 300 liter bij 80° (bij gebruik van 50°), wat het equivalent is van een hoogteverschil van 6000 meter gemonteerd met een voertuig van één ton.
Ja, of minder poëtisch 23 kWh... het equivalent van 2 liter brandstof.


lilian07 schreef:In bepaalde habitatconfiguraties denk ik dat het eenvoudig te bereiken is….
In het meest voorkomende geval van de woon-werkreis werkt het alleen voor de terugreis, waarbij het tijdens de heenreis verwarmde water de tijd heeft om af te koelen tijdens de werkdag.

Wat betreft de oplossing om bij elke reis water te weigeren: deze is goed voor regio's waar geen watergebrek is : Mrgreen:
Dernière édition par Gaston de 18 / 12 / 15, 11: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 18/12/15, 11:07

Ik ben het met je eens, Lilian, op het feit dat de verloren energie aanzienlijk is (of dat de gebruikte exergie zeer bescheiden is!), maar het herstel ervan lijkt mij problematisch.
Een gewichtstoename is vanuit het oogpunt van verbruik verre van verwaarloosbaar: de toename van de massa vergroot de traagheid bij elke snelheidsverandering (bij het vertragen gaat deze extra te leveren energie verloren bij het remmen, zoals vaak het geval is bij afdalingen) .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/15, 15:11

U kunt uw lunchpakket opwarmen en een systeem vinden waarmee u tijdens het fietsen op een comfortabele temperatuur een voetbad kunt nemen.
(speciale 7 league-laarzen voor de coureur) Beeld het zou leuk kunnen zijn met de hete theedispenser : Cheesy:

Voor de sokken zou je ze uit moeten doen en Madame zou achterin een beetje was kunnen doen, met een reductietandwiel op de transmissie-as om de kuip van de wasmachine te laten draaien. Het zou heel nuttig zijn...
(Verdomd, mensen gaan mij seksistisch noemen) : Mrgreen:

===============
Laten we toegeven dat we met deze beschikbare temperatuur van 80°C in 330 liter het water in het verwarmingscircuit van een geïsoleerd huis van 60 m150 op 2°C moeten houden. Hoe lang zal het duren trouwens?
We zouden dus een ∆º van 20°C hebben
4186 Joule X 330l/kg X 20° = 27 Joule
27 Joule / 627 (P in watt) = 600 seconden, d.w.z. 1h30

(Hij zal tonnen en tonnen klei nodig hebben om de zomerhitte in Lilian op te slaan, en een goed begrensde en goed geïsoleerde opslagruimte op diepte... als hij zichzelf er in de winter mee wil verwarmen) ^^
===============
PS: daarnaast hadden we deze warmte kunnen opslaan in gesmolten natrium, maar dat is niet heet genoeg, zou het dan minstens 200°C zijn...? En het natrium zou gedurende de hele reis moeten worden vervoerd. Ik zie geen oplossing. Te voet gaan is verwarmend!
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56




par lilian07 » 18/12/15, 15:26

Ik denk dat het haalbaar is voor warm water (tank van 150 liter). Maar het is waar dat het meest straffende is dat op de reis naar het werk alleen de terugreis winstgevend is...de heenreis zou minder winstgevend zijn geweest...en dan is er nog alles wat we niet zien in de implementatie uiteindelijk...kan speelbaar zijn op een hulpprogramma en een geschikte configuratie van calorie-ontlading.
Voor verwarming is het ontladen van een vermogen van 5000 W gedurende 1u30 niet te verwaarlozen, aangezien de energie verloren gaat.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 18/12/15, 15:27

Mijn grootvader had in de jaren dertig een soortgelijk systeem gepatenteerd, waarbij snelkoppelingen nodig waren om het koelcircuit van de auto aan te sluiten op de centrale verwarming van het huis.
Maar de zorgen waren destijds niet dezelfde, het ging erom te voorkomen dat de radiateur van de auto elke avond in de winter leeg zou lopen...
Hij grapte dat iemand slimmer dan hij antivries had uitgevonden.

Kunnen we, om de door de motor verspilde energie terug te winnen, omdat het water te zwaar is, zouten laten smelten met de uitlaatgassen, bij een hogere temperatuur?
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56




par lilian07 » 18/12/15, 15:44

Met hydraulische snelspanners en een kleine aanpassing in de garage of waar de auto staat. Dit soort trucjes, ook al lijken ze vergezocht, zijn niet zo betekenisloos omdat...95% van de dagelijkse ritten minstens twee keer zoveel energie verspilt en 2% van de ritten eindigen in voertuigen zonder passagiers.
Daarna moet je voertuigen hebben die niet te recent zijn... en meer van het nutstype.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 18/12/15, 16:41

Hallo,

echt interessant idee. Om het volume aan boord te verminderen, kunt u zich wenden tot faseovergangsmaterialen, die de installatie helaas complexer maken. Er zijn verschillende discussies over dit soort materiaal op de site. dede2002 noemde het bijna met oplosbare zouten.

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/15, 16:48

Sorry Cortejuan, maar heb al eerder in dit bericht gereageerd >>> er zou minstens een temperatuur van 200°C nodig zijn om significant te zijn.

En ook al geantwoord, niet interessant omdat je dan de hele reis het natrium met je mee zou moeten dragen!

RTDC.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 18/12/15, 16:56

En gips sterk verwarmen 150°C tot 200°C, in de auto gaan wij gratis muurpleister maken, met deze teruggewonnen warmte!

Hetzelfde voor het maken van cement, maar bijna 1000°C in de zuigers!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6




par fabio.gel » 18/12/15, 18:07

Dit is hoe ik het systeem zie

Beeld

Beeld

Het ideaal zou zijn om het idee op veel plaatsen aan te passen.
Op deze manier kunnen we, waar we ook gaan, de opgeslagen calorieën weggeven.
Opwarming van de aarde, je zei ^^
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten