Programmeer een deuropening met batterijsysteem

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/12/15, 15:47

Obamot zei:

Ik heb er twee van Lidl.... En ik ben benieuwd hoe jij het hebt aangesloten (dat zou ik nooit kunnen)!


Het hangt allemaal af van het model thermostatische klep dat op zijn plaats zit. Ik had geluk, ik hoefde de adapters niet eens te gebruiken.
In feite is er het equivalent te koop in de Boutique:

https://www.econologie.com/shop/vanne-th ... p-509.html

Sorry, Christophe, omdat hij er niet aan heeft gedacht eerst te kijken. : Oops:

Simplino: bravo voor de kwaliteit van uw interventies.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 04/12/15, 16:28

Nou... het debat is interessant, ook al gaat het alle kanten op!
maar nogmaals bedankt voor uw ideeën en interventies die het project vooruit helpen.

Ik kom terug naar het openingstijdprogrammeringsgedeelteen Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om dat te verduidelijkeneen sluiting is niet nuttig.

Het is net als de snoep-, chocolade- en andere koekjesautomaten die je op openbare plaatsen vindt: je moet het eten uit een kluisje, glijbaan of iets anders halen of laten vallen, en dat hoef je niet te doen. niets om opnieuw te activeren of te sluiten. Het vereenvoudigt nog steeds het elektronische en mechanische gedeelte behoorlijk.

Samenvattend hebben we daarom 3 eenvoudige en a priori operationele voorstellen (waarin min of meer gesleuteld moet worden en die voor sommige gevalideerd moeten worden) voor een opening veroorzaken.

Ze hebben elk het gewenste voordeel dat ze compact en autonoom zijn:

1 °) De 220 wekelijkse digitale programmeur op batterijen:
Beeld
oke ja de programmering is eenvoudig en aangepast aan het gewenste gebruik (minstens 3 vertrekken/dag), en dat het mogelijk is om gedurende enkele seconden een lage spanning door te geven om een ​​klein elektrisch accessoire te activeren (elektromagneet, elektrisch slot, motor, enz.). .)

2 °) De USB programmeerbare elektronische thermostatische klep:
Beeld
Hetzelfde als voor 1), met een beetje extra omdat er al een mechanische actie is die een opening of een contact kan veroorzaken.

Als ik het goed heb begrepen (bedankt simplino voor je verduidelijking), komt er een micromotor tevoorschijn met enige kracht, een naald van ongeveer 4 tot 5 mm: a priori is dit voldoende om een ​​opening te activeren, of een contactor die het elektrisch slot, de elektromagneet of de openingsmotor van stroom zal voorzien.
Het blijft dus vooral om te controleren of de programmering minimaal 2 triggers/dag toestaat.

En ik specificeer ook dat programmeren binnen het bereik moet liggen van "de huisvrouw, liever gezegd de boer, van 7 tot 77 jaar, en die niet meer kennis van elektronica heeft dan een laptop in haar overall"! : Mrgreen: Om Leonardo te citeren: “De allerhoogste verfijning is EENVOUD”.

3 °) De autonome bewateringsprogrammeur op batterijen:

Het is niet perfect omdat de programmering (en dus die van de openingen) gebeurt in verhouding tot de programmeertijd. Maar de prijs en de werking ervan lijken mij bijzonder geschikt en er zijn veel modellen.
Beeld

Ik zag er onlangs eentje bij de buurman die hem al jaren gebruikt en hij vervangt de batterijen (2x1,5v) slechts één keer per jaar: de betrouwbaarheid lijkt daarom erg goed.

Ik heb geprobeerd het kleine doorboorde balletje dat ronddraait (klep) te blokkeren, en a priori is het koppel meer dan voldoende omdat ik de rotatie van de bolvormige klep niet met mijn vingers kan stoppen (dit is waarschijnlijk te danken aan de microversnellingen die worden aangedreven door de kleine motor).

We moeten nu het mechanisme vinden dat de opeenvolgende opening(en) zal activeren1 / 4 van draaibank, maar het mag niet te ingewikkeld zijn, vooral omdat de as (de bal) maar in één richting draait!

Een eenvoudig koord dat bij elke trigger iets strakker wordt gewikkeld, zou voldoende moeten zijn.

Dus hier is het idee voor een automatische hooidispenser die bij mij opkwam na al onze discussies:

Een houten kist met grote overlappende openingen aan één zijde. De bovenkant is een goed gesloten deksel dat opengaat om de hooi-limpets op gladde hellingen te deponeren. De plakjes komen tegen de muur aan.
Beeld

Binnen zijn de rantsoenen klaar om naar buiten te glijden als de deuren opengaan (van de onderste naar de bovenste).
De openingen worden gemaakt door een kabel op te winden die aan de opeenvolgende grendels trekt.
Beeld

Het blijft nodig om het systeem van opeenvolgende grendels te perfectioneren, zodat ze stevig zijn en gemakkelijk te ontgrendelen.

Ik kijk uit naar je commentaar voordat ik de boor, zaag en schroevendraaier tevoorschijn haal!...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 04/12/15, 16:47

Omdat ik iets over sommige paarden weet, lijkt het mij dat het mechanisme zich in de "doos" zou moeten bevinden.
Anders gaan de kabel en de vergrendelingen niet lang mee...

Hoe plan je de vulling? De hellende vlakken zijn scharnierend of verwijderbaar :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 04/12/15, 17:11

Gaston schreef:Omdat ik iets over sommige paarden weet, lijkt het mij dat het mechanisme zich in de "doos" zou moeten bevinden.
Anders gaan de kabel en de vergrendelingen niet lang mee...

Het hele mechanisme zit erin! Er hoeft alleen maar het principe van de grendel te worden geperfectioneerd, zodat er niets naar buiten uitsteekt, maar het is vrij eenvoudig voor te stellen.
Ik ben van plan dit weekend een prototype te maken met grote bekistingsplaten. Het zal sterk genoeg zijn om eventuele aanvallen van paarden en hun tanden te weerstaan. In het slechtste geval bestrijk ik de planken met een afstotend product.

Hoe plan je de vulling? De hellende vlakken zijn scharnierend of verwijderbaar :?

Bovenop de doos bevindt zich een deksel met grote scharnieren (binnenkant) aan de ene kant en sluitingen aan de andere kant.
Door het deksel te openen heeft u toegang tot het interieur en worden de schuine vlakken net zo eenvoudig bevestigd als uitneembare planken.

Aan de andere kant, waar ik de oplossing nog niet heb, is het het kabelopwindsysteem dat elke binnengrendel omhoog brengt. Door mijn antwoord te schrijven, heb ik in feite het begin van een oplossing: de kabel trekt aan de grendel en ontgrendelt deze, waarna de kabel loskomt zodat de volgende grendel klaar is om te openen (die op het rechtervlak). en herhaal dit voor het volgende). Het inhaken van de kabel aan elke grendel mag niet te ingewikkeld zijn...

Laatste punt om te verduidelijken: wanneer alle grendels open zijn, moet het oprollen van de kabel stoppen, anders wordt de oprolas gedwongen en breekt het mechanisme.

Ik zie een bijkomend voordeel van dit systeem van op elkaar geplaatste hellende vlakken, namelijk dat we niet beperkt zijn in aantal. Bovendien ben ik van plan om een ​​soort stapelbare kluisjes te maken.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 04/12/15, 19:19

Je kunt je een bal aan het uiteinde van de kabel voorstellen; hij beweegt achtereenvolgens (de aandrijflengte van elke reeks moet worden aangepast) een staaf, volgens het principe van kooivallen, en een eindschakelaar schakelt het hele mechanisme uit door de elektrische voeding af te sluiten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/15, 00:22

Grelinette schreef:Nou... het debat is interessant, ook al gaat het alle kanten op!
maar nogmaals bedankt voor uw ideeën en interventies die het project vooruit helpen.


Nou ja, hoewel interessant, denk ik dat het in alle richtingen te ver gaat en ik denk dat als je te veel wilt herstellen, je uiteindelijk een doe-het-zelf-project van twijfelachtige betrouwbaarheid zult maken...

Waarom een ​​nieuwe elektronische thermostaatkraan voor €30 weggooien als er een eenvoudigere, betrouwbaardere en goedkopere oplossing bestaat?

De oplossing die ik voorstel (en ik heb zojuist deze 2 producten "speciaal voor jou" in de winkel gezet...)

a) Laagspanningstijdrelais 16A / 240V AC-relais (maar wie kan meer kan minder):

Beeld

Klaar voor gebruik: https://www.econologie.com/shop/relais-t ... p-656.html €24.50

Uitvoering in soldeerset: https://www.econologie.com/shop/relais-t ... p-655.html €17.50

Om een ​​idee te krijgen van de prijzen, ik heb jaren geleden een equivalent gekocht bij Legrand en heb er bijna €90 voor betaald (te monteren op een 1-module DIN rail en dus 100% gevoed op 240V)

b) 12 of 24V sluitplaat te vinden op eBay of elders... €10?

c) Allemaal aangedreven door een of twee oude 2V-batterijen (12 om 2V te maken voor de noodzaak van de staking)...

Als u toegang heeft tot netspanning, zou een kleine 12V- of 24V-voeding perfect zijn om te voorkomen dat u de batterijen moet opladen...minder dan € 20...

Al met al: nog geen € 50,-, 1 à 2 uur montage en je kunt er jaren mee vooruit...
Dernière édition par Christophe de 05 / 12 / 15, 00: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/15, 00:26

Een ander interessant alternatief zou zijn om een ​​100% mechanisch systeem te vinden (maar je zult nog steeds een energiebron moeten vinden...)...stijlen van de uitvindingen van Emett Brown : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 05/12/15, 01:27

Bonsoir,
Ik herstart mijn verloren bericht.
Als uw programmeur u toestaat een contact te sluiten voor een periode die korter is dan de tijd die nodig is om een ​​rantsoen vrij te geven, bied ik u een systeem aan dat mij eenvoudig lijkt.
De kist met 3 verticale compartimenten moet zich boven de paardenbox bevinden en buiten bereik (bijvoorbeeld boven de trog).
In plaats van grendels, een plank op laderail of iets dergelijks.
Op dit bord waren 4 bazen bedoeld om een ​​eindschakelaar van dit type te openen Beeld
Elektrisch is dit contact // bedraad met dat van de programmeur.
Het bord is met een koord verbonden met de motoras.

operatie:
Op het geplande tijdstip sluit de programmeur zijn contact en start de motor, de eindschakelaar wordt vrijgegeven, het contact sluit en handhaaft de werking van de motor tot de volgende baas.
Het programmeurcontact moet eerder zijn geopend, anders gaan de drie compartimenten open.

Ik heb een krabbeltje gemaakt waarvan ik hoop dat het duidelijk genoeg is Beeld

Het tijdrelais zou geschikt zijn, maar maakt meerdere opeenvolgende programmeringen niet mogelijk?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/15, 01:50

Ah ja, ik heb deze verduidelijking uit de specificaties overgeslagen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 05/12/15, 10:20

Hallo Christophe, hallo allemaal

De nacht brengt advies!...

Christophe schreef:
Grelinette schreef:Nou... het debat is interessant, ook al gaat het alle kanten op!
maar nogmaals bedankt voor uw ideeën en interventies die het project vooruit helpen.

Nou ja, hoewel interessant, denk ik dat het in alle richtingen te ver gaat en ik denk dat als je te veel wilt herstellen, je uiteindelijk een doe-het-zelf-project van twijfelachtige betrouwbaarheid zult maken...

Op dit moment is het de uitwisseling van ideeën die dit project vooruit helpt, en ook al zijn ze niet allemaal gemakkelijk aan te passen aan het project, de synergie motiveert en prikkelt de verbeelding... en dat vind ik zo leuk als mogelijk. !

Waarom een ​​nieuwe elektronische thermostaatkraan voor €30 weggooien als er een eenvoudigere, betrouwbaardere en goedkopere oplossing bestaat?

Leid een gemeenschappelijk object zoals deze klep of een elektrisch slot af. voor een prototype lijkt mij interessant omdat het afgewerkte en betrouwbare producten zijn, praktisch en goed ontworpen (voor de vulgum pecus), ze verkopen daarom veel en de prijzen dalen.

Ik heb het nog niet geprobeerd maar het elektrostatisch ventiel is zeer compact met alles in 1: Programmeur + Batterijen + Eenvoudig te bedienen mechanisme. Bovendien is het een object dat is ontworpen om zich aan te passen aan apparatuur (radiator met gestandaardiseerde draad) die daarin niet voorzag; intrinsiek heeft het de kwaliteit "flexibel" en modulair te zijn.

Zoals ik al zei, moet je kijken of alle functies aan de verwachtingen voldoen, en of het gebruik ervan geen toevoeging van andere dure accessoires of ingewikkeld doe-het-zelf-werk vereist.

De oplossing die ik voorstel (en ik heb zojuist deze 2 producten "speciaal voor jou" in de winkel gezet...)

Je gebaar eert mij! Beeld
Ik geef toe dat ik voorzichtig ben als het gaat om elektronische doe-het-zelfzaken. In dit geval kan ik het gebruik van dit tijdrelais nog niet plannen en kijken hoe ik het in het systeem kan plaatsen en met welke andere accessoires.
Ik heb ook een aantal zeer pragmatische vragen:
- Hoe is het geprogrammeerd? Kan programmeren eenvoudig in een paar seconden, 's avonds, in de regen, met handschoenen en een hoofdlamp op het voorhoofd? (wat het bewateringsprogramma toestaat! : Mrgreen: , of zelfs de wekelijkse digitale, op batterijen werkende programmeur... maar die sluit een 220V-circuit).

izentrop schreef:Als uw programmeur u toestaat een contact te sluiten voor een periode die korter is dan de tijd die nodig is om een ​​rantsoen vrij te geven, bied ik u een systeem aan dat mij eenvoudig lijkt.
De kist met 3 verticale compartimenten moet zich boven de paardenbox bevinden en buiten bereik (bijvoorbeeld boven de trog).
In plaats van grendels, een plank op laderail of iets dergelijks.
Op dit bord waren 4 bazen bedoeld om een ​​eindschakelaar van dit type te openen Beeld
Elektrisch is dit contact // bedraad met dat van de programmeur.
Het bord is met een koord verbonden met de motoras.

operatie:
Op het geplande tijdstip sluit de programmeur zijn contact en start de motor, de eindschakelaar wordt vrijgegeven, het contact sluit en handhaaft de werking van de motor tot de volgende baas.
Het programmeurcontact moet eerder zijn geopend, anders gaan de drie compartimenten open.

Ik dacht dat zo'n kleine schakelaar interessant zou zijn (ik heb er een). Als ik uw idee goed begrijp, wordt de contactor geactiveerd om de programmeur te omzeilen, en wordt deze geopend door een stop (of een uitsparing) op de rail.
Ik denk dat deze montage aanpassing vereist met synchronisatie en precisie die moeilijk te bereiken zijn met de gebruikte apparatuur, en ik vrees dat deze oplossing bij herhaald gebruik niet betrouwbaar zal zijn.

Dat gezegd hebbende, jouw idee van verticale lockers is erg interessant!...
Integreer ze eenvoudig in een box met daaronder een enkel hellend vlak om het hooirantsoen buiten de box af te leveren. Het openen kan gebeuren door een soort rolluik dat elk voedselcompartiment na elkaar vrijgeeft.
Dit is een oplossing die ik in detail zal onderzoeken, omdat deze veel voordelen lijkt te hebben.


Om terug te keren naar de gestapelde bakken (als ik de oplossing van Izentrop even terzijde laat), de vraag van "opeenvolgende gesynchroniseerde openingen"Het is vooral cruciaal, zoals ik in een eerdere opmerking heb aangegeven, dat het ideaal zou zijn dat de dozen onafhankelijk en autonoom zijn: we stapelen het aantal dozen dat nodig is voor het aantal maaltijden; 1,2,3, 4, . ..enz.

Kortom, het zou heel praktisch en slim zijn als het systeem voor het beheren van opeenvolgende openingen (mechanisch of elektronisch) zou worden geactiveerd door simpelweg de doos op zijn plaats te plaatsen, zonder de noodzaak om draden aan te sluiten of een staaf of koord uit te trekken...

Er is dus nog werk aan de winkel om het mechanisme te vinden!... en
Ik keer daarom terug naar mijn werktafel (vooral omdat het vanochtend regent!).



NB: Omdat het weekend is en ik uren slaap heb om te herstellen, had ik voor vanochtend de paardenmaaltijd verwacht. Gisteravond ging ik een grote zak vol hooi in een boom in het paardenpark hangen met een lang touw (100 meter) van de zak naar mijn badkamerraam. Vanochtend, bij zonsopgang, en met mijn hoofd in de war, trok ik gewoon aan het touwtje en de zak viel om om de maaltijd bij de paarden te bezorgen! : Cheesy:
Natuurlijk waren ze een paar seconden bang toen het hooi zwaar uit de boom viel, maar de honger nam de overhand en ze begonnen te eten... en ik ging terug naar bed!...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten