Programmeer een deuropening met batterijsysteem

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/12/15, 15:59

Hoeveel hooirantsoen bent u van plan op te slaan om ze ter beschikking te stellen? 2 voor een dag of voor meerdere dagen. Wat tijdprogrammering betreft, het is vrij eenvoudig met batterijen, maar als je een actuator vindt die 10 kg hooi kan verdelen, heb je een aardig pakje batterijen nodig... het beste deel zou slim zijn voor de paard zijn voerbak zelf activeert als hij daartoe toestemming heeft, en ik denk dat hij daartoe in staat is door middel van een eenvoudig signaal (hoorbaar of visueel).
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/12/15, 16:59

Ik heb thuis een Silvercrest programmeerbare thermostaatkraan waar ik bij Liedl 20 euro voor betaald heb.
Honeywell verkoopt ze voor 50 euro, of zelfs minder.
Deze dingen zijn uitgerust met een behoorlijk indrukwekkende overbrengingsverhouding voor een slag van 2 of 3 mm
Zou dat genoeg zijn?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/12/15, 17:13

Ik heb er twee van Lidl.... En ik ben benieuwd hoe jij het hebt aangesloten (dat zou ik nooit kunnen)!

: Cheesy: Ik ben behoorlijk slecht in loodgieterswerk, dat weet ik

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 02/12/15, 20:34

Macro schreef:Hoeveel hooirantsoen bent u van plan op te slaan om ze ter beschikking te stellen? 2 voor een dag of voor meerdere dagen.

Het zou al goed zijn om een ​​dag te kunnen volhouden, dus 2 maaltijden, of zelfs 3: 1 's ochtends, 1' s middags, 1 's avonds (7 uur, 13 uur, 19 uur).

Wat tijdprogrammering betreft, het is vrij eenvoudig met batterijen, maar om een ​​actuator te vinden die 10 kg hooi kan verdelen, heb je een aardig pakje batterijen nodig...

Niet noodzakelijkerwijs, omdat het principe zou zijn om achtereenvolgens een compartiment te openen waar het hooirantsoen vrijkomt (bijvoorbeeld op een glijbaan). De programmeur maakt een grendel of slot los dat het hooi verschuift, zodat het gewicht van het rantsoen er niet toe doet.

Het slimste zou zijn als het paard zijn voerbak zelf activeert als hij daartoe toestemming heeft, en ik denk dat hij daartoe in staat is met een eenvoudig signaal (geluid of visueel)...

Het is een vrij eenvoudig idee om een ​​paard te implementeren en te trainen, want het is vrij eenvoudig (lang leve Pavlov!)
Aan de andere kant is het risico dat een slimmer paard het systeem uit hebzucht activeert, en je hebt in ieder geval een systeem nodig dat direct inzetbaar is zonder dat je een trainingsfase hoeft te doorlopen die + of - lang kan duren.
(Om nog maar te zwijgen van het feit dat als ik het principe voor mijn konijnen en kippen wil reproduceren, het geen overwinning is: ik heb de training van kippen en konijnen nog niet onder de knie!...)

elephant schreef:Ik heb thuis een Silvercrest programmeerbare thermostaatkraan waar ik bij Liedl 20 euro voor betaald heb.
Honeywell verkoopt ze voor 50 euro, of zelfs minder.
Deze dingen zijn uitgerust met een behoorlijk indrukwekkende overbrengingsverhouding voor een slag van 2 of 3 mm
Zou dat genoeg zijn?

Als het qua spanning beheersbaar is, waarom niet? Maar 2 tot 3 mm is niet veel, maar als het programmeersysteem interessant is, kan het het mogelijk maken om een ​​contact te maken dat bijvoorbeeld een motor activeert. Flytox's idee van een ruitenwissermotor.

Als we naar elk element van de keten kijken (programmeur, slot, grendel, motor, relais, enz...) kunnen we goedkope onderdelen vinden, maar waarvoor er nog een onderdeel moet worden toegevoegd, wat het geheel ingewikkelder maakt, verzwakt en de prijs verhoogt.

Ik heb net gekeken naar de programmeerbare thermostatische kranen bij C....d (3 voor € 34,99). Het is een materiaal dat erg interessant en economisch lijkt, maar wat is het principe?
Opent of sluit de klep op ingestelde temperaturen (in de instructies wordt gesproken over min/max t°), of op vaste tijdstippen?
Ik begrijp niet echt hoe het systeem de temperatuur en tijdslots beheert. Wie weet het en kan het mij uitleggen?
Dernière édition par Grelinette de 02 / 12 / 15, 20: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 02/12/15, 20:44

Om nog maar te zwijgen van het feit dat als ik het principe voor mijn konijnen en kippen wil reproduceren, het geen vanzelfsprekendheid is: ik heb de training van de kip en het konijn nog steeds niet onder de knie!...

Paarden, kippen en konijnen hebben één gemeenschappelijk kenmerk: een directe verbinding tussen de maag en de hersenen! :P
Het hoeft dus niet zo moeilijk te zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 03/12/15, 00:05

De programmeur die zonder klep wordt verkocht, kan worden aangesloten op M30 1,5 mm radiatorkranen met een naald van 4,5 mm!!
https://www.econologie.com/shop/vanne-th ... p-509.html

Het bevat een micromotor om de naald te openen of te sluiten.

Deze goedkope programmeur is moeilijk aan te passen om iets anders te bestellen, omdat hij bestuurt en regelt volgens de temperatuur en omstandigheden die u kiest, dag en nacht, uren, vakanties en zelfs vorstvrij!!

Je moet een eenvoudige programmeur nemen, zoals voor watering, die met een eenvoudige interface die ik 4 pagina's eerder heb geplaatst (twee transistors met korte vertraging en relais) een kleine motor of een slagpin zal besturen in plaats van de klep, deze wordt verwijderd.
Een probleem is dat het twee pulsen geeft, de ene opent en de andere sluit een beetje anders en wordt vervolgens niet gebruikt.

Anders zijn er tal van goedkope en gemakkelijke picaxen, met servomotor, afstandsbediening, display, zelfs voor robots die kunnen worden geprogrammeerd zoals je wilt zien op SPAM
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/12/15, 07:03

Ik zou tijd hebben en sleutelen aan een kleine assemblage gebaseerd op PIC 12Fxxx die een ruitenwissermotor zou aansturen.
Maar reken niet op mij voor Kerstmis... 2025 : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/12/15, 09:35

Dit type programmeur
https://www.econologie.com/shop/programm ... p-280.html

Met een kleine aanpassing zou het lukken.

Wanneer deze actief is, licht er een LED op. Je hoeft dus alleen maar de spanning op de LED te herstellen en deze door te geven om hem te laten aansturen wat je wilt met de energiebron die bij je actuator past... Ik moet zoeken omdat ik er een in mijn werkplaats had waarvan het 220V-draaifittinggedeelte kapot was maar het elektronische gedeelte is in orde (maar ik had het twee weken geleden tijdens een grote schoonmaakbeurt in handen en de kans is groot dat het uit het recyclingcentrum is gestolen).

Aan de andere kant heb je voor de actuator die de slagman opent zeker een belangrijkere energiebron nodig dan de 2 batterijen van 1.5 V die de klok van stroom voorzien... Vooral als je een spits wilt die bestand is tegen de aanvallen van water. lelies...

Aan de andere kant kan hij maar één luik openen, dus je hebt er één per hooibak nodig

Voor de actuator voor het openen van de kofferbak raad ik u aan om bij het bergen van auto's twee soorten voertuigen te gebruiken waarvan ik weet, die vrij gemakkelijk te vinden zijn op sloopwerven, die de kofferbak openen (openen en niet ontgrendelen) met een krachtige elektrische aandrijving: de Chrysler Voyager (van 2 tot 1991) en de Alfa 1996 SW. Je maakt een stevig deksel voor je pallocs, geduwd door een kofferbakcilinder van dezelfde auto's wanneer de spits wordt geactiveerd, deze klikt en de cilinder opent de kofferbak... Nenuphar zou heel snel moeten leren de hobbelwaarschuwing voor haar schijntje te identificeren... Aan de andere kant heb je een 156V-batterij nodig die het ontgrendelingsapparaat kan bedienen (ik heb een verlopen defibrillator-loodbatterij bij de hand die dit zou moeten kunnen doen).
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/12/15, 13:07

Ik heb dit type programmeur al in de hand gehad, sterker nog, het klokgedeelte wordt vaak gevoed door batterijen, aan de andere kant had ik bij het model dat ik had de beroemde rode LED die oplicht als het stopcontact actief is, alleen oplicht 'met de aanwezigheid van de 230V-sector, wanneer de programmeur alleen op batterijstroom werkt, licht deze LED niet op (batterijbesparing)
Is het mogelijk om het circuit aan te passen om de informatie op te halen zonder dat de sector aanwezig is? Ik weet het niet, maar ik zou er mijn hand niet op leggen.

Zelfs als ik niet veel tijd heb, inspireert dit soort kleine projecten mij enorm. Eigenlijk was ik van plan om weer de elektronica in te gaan.
Gezien mijn kennis zal het zeker niet iets zijn met een ultralaag verbruik dat op een batterij werkt, maar als een 12V-batterij nodig is om de actuator van stroom te voorzien, zou dit niet al te hinderlijk moeten zijn.

Rest ons nog een eenvoudige, energie-intensieve en goedkope programmeerinterface te vinden.
Ik heb er vanmorgen een beetje over nagedacht en ik zou graag zoiets willen als twee knoppen ("prog" en "start") en een LED.
wanneer het wordt ingeschakeld, wacht het samenstel op het aantal uren dat de vertraging wordt aangegeven, we passen dit aan met de prog-knop door zo vaak als het gewenste uur in te drukken => het is bijvoorbeeld 21 uur. en we willen dat het hooi de volgende ochtend rond 30 uur wordt verdeeld, dus drukken we 7 of 00 keer op de knop "prog", de tijd eindigt rond 9 uur of rond 10 uur (gezien de toepassing we zijn niet op de hoogte... mijn paarden eten nooit precies op hetzelfde tijdstip en zijn niet slechter af)
bevestig vervolgens met de startknop: de LED knippert vervolgens hetzelfde aantal keer drukken om te bevestigen dat de programmering correct in aanmerking is genomen.
als we tijdens een time-out willen weten hoeveel tijd er nog over is (of willen controleren of de assembly nog leeft), drukken we op een van de twee knoppen en de LED knippert een aantal keren, wat overeenkomt met het aantal resterende uren vóór het einde van de tijdklok.
Zodra de tijdvertraging is verstreken, activeert de montage een relais voor een nog nader te bepalen tijd (noodzakelijk voor de actuator om de gewenste actie uit te voeren)
keert dan terug naar de "programmeer"-modus zodat er een nieuwe timer kan worden ingesteld (je zult in ieder geval ook hooi moeten bijvullen)

Indien u meerdere verdelingen moet maken, is dit ook mogelijk, hetzij meerdere keren via dezelfde uitgang (waarbij telkens een tijdsduur tussen elke verdeling programmeerbaar is of één set voor eens en voor altijd) of indien nodig via meerdere uitgangen.

Om te zien of de filosofie van mijn assemblage geschikt is, anders moeten we precieze specificaties definiëren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 03/12/15, 14:58

simplino schreef:Niets beantwoorden verhindert het eenvoudig te maken met zelfs het korte impulssignaal op de spoel van een irrigatieprogrammeur.
Een moeilijkheid is dat sprinklermagneetkleppen erg lastig zijn met feedback van waterdruk om open te houden zonder elektrische stroom, nadat er heel weinig kracht door de zeer korte puls van de solenoïde komt (minder dan de tweede maar ongeveer 6 tot 8 volt en niet 1 volt , gezien op een voltmeter die te langzaam is om te volgen en alleen te meten met een oscilloscoop).

Een deuropener met een elektromagneet vereist aanzienlijk meer energie (0,5 A en 8 tot 12 V DC) en daarom moeten we zelfs met een relais als 5 V slim krachtig versterken om de stroom en spanning te leveren die nodig zijn om het relais te besturen.

Een gewone MOSFET-vermogenstransistor is voldoende voor de spits direct zonder relais

Je moet echter een beetje begrijpen hoe het werkt, anders mislukt het omdat je moet weten wat de slag vereist (spanning, stroom en duur van de puls minstens een orde van grootte, typisch 12V 0,5V en een tot twee seconden, waarschijnlijk ), en je moet weten wat de irrigatieprogrammeur op zijn spoel geeft om het af te leiden op het tijdelijke slagcommando (waarvoor een oscilloscoop nodig is als je geen geluk hebt met een commandopuls die te kort is).


Forhorse wordt verzocht dit aandachtig te lezen alvorens een ondoordachte reactie te geven!!
De interface geeft niet de tijdslimiet van één dag aan, maar slechts de paar seconden om een ​​motor of een spits te laten draaien!!

De Grelinette-programmeur geeft een puls waarmee gedurende enkele seconden kan worden aangestuurd via de hierboven aangegeven interface.
De 2N2222-transistors die in rust zijn uitgeschakeld, verbruiken bijna niets (zelfs minder met eenvoudige MOSFET), veel minder dan de programmeur.
"
Grelinette schreef:Laatste oplossing, die a priori, hoewel niet ideaal, ongetwijfeld zal werken. Ik heb een heel eenvoudige, mechanische mechanische programmeur zoals deze:
Beeld
Alles is mechanisch: op de aangegeven tijd laat een kleine motor een bolvormige klep draaien, die daardoor heel eenvoudig in een grendel kan worden veranderd. Het enige probleem is dat de programmering relatief blind gebeurt ten opzichte van het tijdstip waarop hij aan staat: er wordt een tijdsduur en een frequentie geprogrammeerd, per specifieke tijd.


Deze Grelinette-programmeur geeft, net als alle andere op batterijen werkende bewateringsapparaten op de markt, een korte impuls aan de klep, die opengaat en later weer sluit.
Door deze puls in plaats van de vertragingsschakelaar in de juiste richting en met de juiste weerstand in serie te sturen, wordt aan de uitgang van de interface een puls van enkele seconden getriggerd om een ​​relais te activeren, of om een ​​motorset naar de juiste plek te draaien. de lamp, en niet te vergeten de omgekeerde diode om overspanningen op de choke te voorkomen (100V en meer waardoor de transistor wordt uitgeschakeld)!!

simplino schreef:Beeld
Om de puls een beetje te verlengen is dit samenstel eenvoudig om een ​​puls te geven die lang genoeg is door zorgvuldig de capaciteit van een paar microFarads te kiezen met het relais en de diode in plaats van de lamp
Beeld

http://www.sonelec-musique.com/images2/ ... s_000a.gif

en met vele andere, iets complexere interface-assemblages die kunnen worden gebruikt:
http://www.sonelec-musique.com/electron ... teurs.html




Het is de eenvoudigste, met een beetje begrip zal het werken zonder de batterij te verbruiken wanneer deze niet wordt gebruikt (transistor uitgeschakeld, verbruikt heel weinig, minder lekkage van de micro-ampère)
Dernière édition par simplino de 03 / 12 / 15, 15: 51, 2 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten