Pantonesteel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lusitano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 11/01/06, 18:54
Plaats: herault

Pantonesteel




par lusitano » 25/01/06, 19:23

Hallo iedereen,
moeten weten alsjeblieft met betrekking tot de reactorstaaf, wanneer we zeggen dat het staal moet zijn! gewoon of staalachtig? .
Aan de andere kant, (begin ik) las ik je voor maar op geen enkel moment sprak niemand over de oppervlakteconditie van deze. Ik heb een schijnbaar gewoon staal maar chroom is belangrijk of niet

.Dankjewel !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 25/01/06, 19:36

Wat niet slecht is, is dat het getrokken staal (naadloos) een glad uiterlijk heeft, een van de belangrijke punten van de reactor is de voorkant van stoom op de staaf en de buis! Dus staalrek, ook voor de buis !!!
Het chroom kan opstijgen met de hitte van de uitlaat of met de lassen (het valt nog te bezien!)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/01/06, 23:18

Dag
Voor een volledige panton die een ijzeren of harde stalen staaf bevestigt, verandert dit de opbrengst niet veel, wat belangrijk is, is de speling 1mm tussen de staaf en de reactorbuis die kan variëren, afhankelijk van de beschikbare materialen van 0,7 tot 1,5 max
Voor 1 mm bij voorkeur benzinemotoren en minder voor 1mm tot 1,5 mm dieselmotoren.
Voor waterdoping verdient het de voorkeur om een ​​roestvrijstalen staaf te nemen, bij het opstarten sturen we vaak druppels vloeibare toestand en dat corrodeert de staaf, voor het lichaam van de reactor is het minder kwetsbaar, het roest moeilijker en blijft schoon (eenvoudige observatie), neem indien mogelijk goede buizen zoals getrokken staal, het is ronder en preciezer.
Maar de droogte van het samenstel hangt vooral af van de bubbler en de toevoer van (stoom) hoeveelheid en kwaliteit van de druppels van de reactor, en natuurlijk de temperatuur van de reactor.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 26/01/06, 11:39

Nauwkeurige ringvormige 1mm.
De STUB-kern zou ook goede resultaten geven, deze zet na gebruik een vernis af en roest daarom niet.
Zoals ik zei in een post die aan mij werd gecensureerd, heb ik gisteravond de water / motoraanvoerverbindingen naar mijn bubbler voltooid; Ik ben nu operationeel en begin met de consumententests. Gisteravond zagen we bij het ontmantelen van de reactor een plug (bubblerzijde) ... het was popcorn! .. nee nee! Ik maak geen grapje! :schok:
het kwam waarschijnlijk uit de slangen die ik niet weet waar? Wat betreft mijn motor, ik hoop dat het niet heeft geleden ..
Betere popcornzaden dan vijlsel!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/01/06, 13:04

Hoi lui
In het begin denk ik dat het beter is om een ​​fijne maas tussen de uitlaat van de reactor en de inlaat van de motor te leggen voor het geval er lasresten zijn of iets anders ...
Veel succes met de proeven
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 26/01/06, 15:09

Bedankt Michel, maar alles is nu gelast en geïnstalleerd, ik had een schot in de slangen moeten geven omdat er altijd vuil rondslingert. Over een tijdje zal ik een postit openen op de forum met de foto's.
Ik zal binnenkort de bouw van een spad aanvallen volgens de plannen van APTE http://easy.spad.free.fr/commun/notice_ ... ancais.pdf
voor een secundaire tractor die ik heb. Maar ik heb je lichten nodig!
Volgens het plan dat APTE geeft, zijn de bubbler en de zuigbuis gemaakt van plaatstaal ... hoe wordt dat gedaan? het gaat toch roesten? moet ik het doen zoals op mijn auto, roestvrij staal?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
lusitano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 11/01/06, 18:54
Plaats: herault




par lusitano » 26/01/06, 17:28

hallo allemaal
bedankt asgar andre.
stp lau stub? wat bedankt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 26/01/06, 18:03

Hallo !
De stomp is dus een staal van zeer goede kwaliteit dat Chrome bevat, ook wel "100 C6" genoemd. Het wordt gebruikt om kogellagerringen te maken: het is sterk!
@ +!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 26/01/06, 22:09

Het is "heet" gietstaal en het is duidelijk dat het niet beweegt !!!
het roest niet de montage is goed gedaan!
Ik denk dat Lau dat de spad een te kleine reactor heeft, dat ik het mis heb
maar de stoom voldoende reageren met een 10cm-staaf is niet eenvoudig!
Ik wilde hem een ​​van zijn proto op de powerbank testen, hij volgde hem niet op : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 26/01/06, 22:46

het vertelt me ​​nog steeds niet waarom de plannen stalen platen aangeven, of moeten ze worden behandeld met antiroest ??? ...

hier is een video van de heer David: http://attac.avallon.free.fr/spip/artic ... article=26
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten