Pantonesteel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/01/06, 12:54

Zwart plastic, "hogedruk" genoemd, wordt gebruikt voor koud- en warmwaterleidingen in gebouwen en vervangt vernikkelde metalen buizen die uiteindelijk roesten. Ze zijn bestand tegen druk en hitte; ze zijn dikker en zwaarder; ze worden verkocht per 12 miljoen (?)… Je moet restjes in een afvalcontainer verzamelen, maar voor de fooien?
Het grijze pvc vervormt uiteindelijk. De regenpijp van de gootsteen is geknikt en wordt op de lange termijn plat….
Voor de rode tractor vraag ik me nog steeds af! Het zal niet lang duren... Om te voorkomen dat je last krijgt van het lekken van de bubbler, is het beter om hem stevig te maken en stil te zijn; er is genoeg om voor de rest te zorgen...
Bovendien is het gas dat de bubbler voedt op de foto een beetje uitlaatgas dat op de bubbler terechtkomt, in een grijs elektrisch thermoplastisch omhulsel, zo dun als wat dan ook, en smelt bij de eerste hitte...
Is het een fotomontage? Gemaakt door de NSA om verkeerd te informeren :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/06, 14:46

Mijn huis is al 20 jaar gebouwd en alle ontruimingen zijn ermee gemaakt, zoals alle huizen in Frankrijk... het is zeker en zeker.

Kif-kif bij mij thuis. Al 30 jaar heb ik geen van mijn grijze PVC-afvoeren (twee dozijn in mijn gebouw) opnieuw hoeven te doen. Mijn ECS (warm water voor huishoudelijk gebruik) is ECSS (warm water op zonne-energie, geleverd door 2 m40 sensoren zonder antivries, die automatisch leeglopen wanneer de circulatiepomp stopt). Het is niet hoger dan 2° (dat is genoeg om jezelf te verbranden). Na contact met de gootsteen of wastafel stroomt deze lauw uit, dus geen probleem. De korte passage van kokend water dat door een pan wordt gegoten, verandert ook niet al te veel de stroom, die geen tijd heeft om zacht te worden, omdat PVC geen goede warmtegeleider is. Er ontstaan ​​problemen als de hitte enkele minuten of zelfs meerdere uren aanhoudt (bijvoorbeeld in een bubbler).
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/06, 15:10

Oké, bij nader inzien is het beter om het PVC achterwege te laten....... 8)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 30/01/06, 15:05

hallo lau
Excuseer mij voor het late antwoord, maar aangezien ik thuis geen goede internetverbinding heb, maak ik gebruik van de pauzes op het werk om u te antwoorden (terwijl ze ons de internettoegang laten omdat we net van bedrijf zijn veranderd en ze bezig zijn overal sloten plaatsen. nu al geen persoonlijke berichten meer of ebay en elke dag nieuwe sites)

zei Lau

Oké rezut! Ik vermoedde een beetje dat er geen overlast was, daarom stond ik erop. In plaatstaal van 2 mm moet het een aantal jaren duren voordat het doorbreekt!... vooral omdat in de Provence het hele bassin echt kalkachtig is.
Wat heb je voor lasapparatuur?


de spad heb ik laten lassen door mijn broer en heb ik afgemaakt met een boog (2.5 staaf)

zei Lau

Ik zal proberen een balk met een grote diameter te zoeken om mijn spad te maken, dus de zijkanten zijn al gemonteerd

waarom geen hervormde brandblusser (de bubbler is helemaal klaar) het enige dat overblijft is om je uitlaatbuis en je reactor erin te plaatsen. Het is een idee dat ik al aan verschillende mensen heb doorgegeven en dat ik zal realiseren zodra ik het krijg. Ik heb een auto gevonden die heel gemakkelijk te maken is

Ik geef het idee nu gemakkelijker dan de forum dient vooral mensen die worstelen om de smilblic vooruit te helpen en die hun prestaties delen


voila en goed bezig
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 30/01/06, 19:46

de brandblussers zijn niet van RVS en je water wordt snel dik en vol roest! :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/01/06, 20:05

Het lijkt mij dat sommige brandblussers gevuld zijn met water om een ​​mengsel van water en schuim te spuiten. Deze moeten a priori bestand zijn tegen oxidatie.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/01/06, 21:33

Hallo,
We zijn ver verwijderd van de roede of de (oude roede) oude piloten

Natuurlijk zijn er veel roestvrijstalen brandblussers, ik heb er 3, de inhoud is 12 liter om bubblers te maken, het plaatwerk is nogal dun om te lassen, maar ze zijn van glanzend chroom.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/01/06, 23:38

Asgard bot tyr schreef:de brandblussers zijn niet van RVS en je water wordt snel dik en vol roest! :?


Ter informatie, mijn installatie op mijn Toyota die je binnenkort op de forum aan het einde van mijn tests heeft hij een roestvrijstalen bubbler met een rooster erin fer die tot doel heeft "FeO" te leveren dat nodig is voor de vorming van het dopinggas (we zullen het zo zeggen). Het is een proefrit en ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar de roest zou er niet nutteloos uitzien in de pantone.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 18/02/06, 01:23

een goedkope en supergladde reactorstaaf:

de stang van een achterklepcilinder! De mijne komt uit een golf 2.

diameter 8mm bruikbare lengte 250mm.

ps: zorg ervoor dat u de druk laat ontsnappen door de cilinder voorzichtig door te snijden omdat deze onder druk staat. en pas op voor oliespatten! : Wink:
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 18/02/06, 10:55

Ik vraag me af hoe het met je reactorstaaf zit. wetende dat de stangen van cilinders over het algemeen van chroom zijn (lijkt mij), dat er bij oxidatie niet het risico bestaat dat er in de motor 'kruimels' chroom terechtkomen?
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten