Sacred Russen sterkste Hollywood

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 01/11/15, 11:27

interessante video die deze witte sneeuw misschien beter verklaart.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/11/15, 12:29

Nog een video die het debat over het flikkeringsprobleem zou moeten afsluiten:
https://www.youtube.com/watch?v=-KLddMxHq0Y

We zien heel duidelijk dat de flikkeringen kleine flitsjes zijn die plaatselijk het gebied verlichten en geen fenomeen van verzadiging van de CCD van de camera.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 01/11/15, 17:44

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef: In het geval van een N-bom, waarbij de neutronen worden uitgestoten met snelheden van tienduizenden km/s vanaf de eerste fase van de explosie (duur < 1 ms), is het precies op dit moment dat ze de camera kunnen beïnvloeden, niet enkele seconden later!
obamot schreef:... je bent verwarrend, het zijn de fotonen die geen massa hebben
Neutronen ja!
...


Ik verwar natuurlijk niets, dat is wat ik zei:
"tienduizenden km/s" voor de neutronen aan het begin van de explosie.
Iedereen weet dat fotonen met de snelheid van het licht reizen, oftewel ongeveer 300.000 km/s.
Volgens Wikipedia is de neutronensnelheid van een n-bom 51400 km/s, meer dan 1/6 van de lichtsnelheid, zo'n enorme kinetische energie dat het niet de luchtlaag tussen de explosie en de camera is die ze zal stoppen of zelfs aanzienlijk vertragen...

Dus ja, neutronen die enkele seconden na de zichtbare explosie bij de camera zouden aankomen, is een zeer belachelijke hypothese voor iedereen met enige notie van natuurkunde. [Flytox Moderatie]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/11/15, 19:04

Sen-No-Sen, ik had dit filmpje van de Russen gezien, maar het is van te slechte kwaliteit en van te ver weg om goed te kunnen beoordelen (maar het zou inderdaad een toelaatbaar punt van tegenspraak opleveren.)
Exnihiloest schreef:Dus ja, neutronen die enkele seconden na de zichtbare explosie bij de camera aankomen, is een zeer belachelijke hypothese

Dat is gewoon JOUW hypothese op dit moment, herlees mijn teksten, ik heb nog nooit zoiets gezegd. Bovendien heeft deze explosie niets te maken met de inhoud van het debat, dat ik probeer te onthouden.

[Flytox Moderatie]
https://www.youtube.com/watch?v=3Bi3py0Y_vg

Alles is aanwezig:
— het flikkeren vindt hier TEGELIJKERTIJD plaats als de explosie.
- de champignon;
— de verklaring van het vermoeden van een neutronenbom (ik zie nergens dat er een vertraging was tussen dit of dat, de afbeelding laat duidelijk zien dat nee. Er moet aan worden herinnerd dat er twee bronnen van witte pixels zijn, die met vertraging als gevolg van zij-explosies, is NIET degene waar ik het over heb, ik heb dit al eerder gezegd.)
— het herinnert er ook aan dat een of twee vliegtuigen die onder een valse vlag vlogen werden neergeschoten en het verklaart waarom de oorsprong van deze aanval uit Israël komt. Het maakt me niet zoveel uit wat voor bom. [Flytox Moderatie]ofwel om de betrokkenheid van de Joodse staat bij dit conflict te begrijpen (bovendien niet alleen in dit conflict, aangezien de hele regio werd gedestabiliseerd onder hun impuls, die sinds het midden van de jaren zeventig niet is gestopt: maar dat is een andere discussie). Van het type bom heb ik absoluut niets op te nemen.

CQFD.

izentrop schreef:Neutronen ja!

Uh door deductie dat is wat ik zeg. Heb je deze keer een copy/paste? : Mrgreen:


En...?

[Flytox Moderatie]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 01/11/15, 19:57

Ik twijfel altijd,

Ik vind de paddenstoel buitengewoon lichtgevend, de evaluatie van de hoogte suggereert tussen 0.5 en 1 kT equivalent TNT...

willekeurige witte flikkeringen blijven verdacht.

we hebben niet de precieze en noodzakelijke elementen om te beslissen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/11/15, 20:57

Obamot schreef:Sen-No-Sen, ik had dit filmpje van de Russen gezien, maar het is van te slechte kwaliteit en van te ver weg om goed te kunnen beoordelen (maar het zou inderdaad een toelaatbaar punt van tegenspraak opleveren.)


Deze video?:
https://www.youtube.com/watch?v=-KLddMxHq0Y
De kwaliteit is gewoon uitstekend! Het is bijna HD!


Remundo je schrijft:
willekeurige witte flikkeringen blijven verdacht.


Op welke criteria?

we hebben niet de precieze en noodzakelijke elementen om te beslissen.


Integendeel!

Ik zou alleen willen weten op welke criteria u denkt dat het om een ​​neutronenbom gaat?
Wie was de eerste (in de media hoor ik) die dit verhaal over de neutronenbom lanceerde? (Ik weet het, maar het is om het debat vooruit te helpen).

Ik heb een video bekeken op livemap, maar ik kan het niet vinden, we kunnen de explosiepaddestoel veel dichterbij zien, op minder dan een kilometer afstand, de bewoners van het gebied leven nog en de infrastructuur is intact, dit maakt opnieuw het gebruik van een kernwapen ongeldig.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/11/15, 02:30

sen-no-sen schreef:
Obamot schreef:Sen-No-Sen, ik had dit filmpje van de Russen gezien, maar het is van te slechte kwaliteit en van te ver weg om goed te kunnen beoordelen (maar het zou inderdaad een toelaatbaar punt van tegenspraak opleveren.)


Deze video?:
https://www.youtube.com/watch?v=-KLddMxHq0Y
De kwaliteit is gewoon uitstekend! Het is bijna HD!

Merk op dat ik antwoord zonder op de een of andere manier te leunen (behalve in termen van luchtruimschending)

1) Als we een diffusie toelaten "neutronen inelastisch" op de omringende materie, wat zou hebben geleid tot gamma-emissies die vanuit bepaalde hoeken zichtbaar zijn door bepaalde camera's en niet door andere (bijvoorbeeld onverklaarbare witte pixels voor gebouwen). Dit wordt heel goed verklaard door de kijkhoek. begin hebben we deze irisatie die we denken te zien en die versmelt met de nevenexplosies... Het is echter bijna 50% verborgen door het feit dat als je de video van de explosie opnieuw ziet, deze Dit vindt plaats in een aanzienlijke holte (sinds deze de beginfase wordt grotendeels gemaskeerd door een heuvel). In feite beschermt de positie van de cameraman beneden hem de facto tegen directe emissies, met name vanuit deze kijkhoek.

2) Op dit zicht kon men tijdens de nevenontladingen heel duidelijk een hallo-effect onderscheiden rond de witte lichtpunten die het gevolg zijn van de nevenontladingen. Wat al te zien was op de andere video waar deze explosies sporen achterlieten van "gesponnen" (tijdens een beweging) dit toonde dus aan dat er 2 bronnen waren en niet slechts één. Terwijl de andere waarnemer die de scène aan het filmen was met de pilaar aan zijn rechterkant niet beschut was tegen de heuvel en zijn sensor daarom twee verschillende fenomenen leek te reproduceren, die van nevenontladingen, overlappend met die van de mogelijke straling die de capaciteit om een ​​CMOS/CCD-sensor in paniek te brengen: in dit geval (en als we deze hypothese accepteren) leken de pixels meer geïsoleerd te zijn, zouden ze de sensor op een even ongeordende manier kunnen bereiken, aangezien ze duidelijk voor bepaalde infrastructuren (gebouwen en voor van alles in het middenvlak van het gezichtsveld)

3) In tegenstelling tot wat ik beschrijf, zou de aanvankelijke explosie vanuit deze hoek eruit kunnen zien als neerslag van vuurwerk, MAAR: met het verschil, zoals opgemerkt door Remundo, dat het de intensiteit is die intrigeert, de plotselingheid en het belang van de explosie, wat meer lijkt op een atoomexplosie, aangezien de opkomst van de paddenstoel (atomisch?) in de atmosfeer onmiddellijk volgt.

4) De fase die voorafgaat aan de vorming van een bol plasma (proportioneel) is voor bijna 90% bedekt. Deze bal is een typisch fenomeen en is zichtbaar in de juiste chronologie (consistent met een atoomexplosie) waarna de paddenstoel opstijgt zoals bij elke andere atoomexplosie. Dus dat zijn veel toevalligheden van gelijktijdige gelijkenissen die kunnen "matchen" met een onconventionele explosie!

5) Wat opmerkelijk is, is vooral om 0:02 de irisatie van de omgevingsatmosfeer en dit gelijktijdig met de explosie en er zou geenszins sprake kunnen zijn van co-laterale explosies (die later plaatsvinden als co-laterale effecten.. .) aan de ene kant omdat deze irisatie zou vertrekken vanuit het epicentrum van de diffusie (explosie in het beginstadium) en aan de andere kant is er geen deflagratie die op dit precieze moment uit de grond komt.

En natuurlijk is dit alles pure speculatie van mijn kant, maar nog steeds ondersteund door observatie en correlaties.

RTDC.

PS Ah ik weet het, ik zou een formidabele kraai zijn aan de bar ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 03/11/15, 20:16

Obamot schreef:...
Exnihiloest schreef:Dus ja, neutronen die enkele seconden na de zichtbare explosie bij de camera aankomen, is een hypothese [Flytox Moderatie]

Dat is gewoon JOUW hypothese op dit moment, herlees mijn teksten, ik heb nog nooit zoiets gezegd.

[Flytox Moderatie] Dat is geen gok, dat zeg ik.

[Flytox Moderatie]

hier is waar ik het op baseer:
https://www.youtube.com/watch?v=3Bi3py0Y_vg

Alles is aanwezig:
— het flikkeren vindt hier TEGELIJKERTIJD plaats als de explosie.
...

[Flytox Moderatie] De flikkering vindt plaats over een periode van ten minste 3 seconden, maar de orde van grootte van de reistijd van de explosiecamera voor een proton is minder dan een milliseconde, en de duur van de kernreactie die de neutronen produceert, is ook minder dan een milliseconde !
Je hebt niet begrepen dat deze eerste nucleaire explosie noch de schokgolf, noch de thermische golf, noch de gloeiende zone is die enkele seconden later aanhoudt en waarmee je het verwart!
[Flytox Moderatie]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/11/15, 12:58

Exnihiloest schreef:
Obamot schreef:...
Exnihiloest schreef:Dus ja, neutronen die enkele seconden na de zichtbare explosie bij de camera aankomen, is een hypothese [Flytox Moderatie]

[Flytox Moderatie]


[Flytox Moderatie]



Exnihiloest schreef:
hier is waar ik het op baseer:
https://www.youtube.com/watch?v=3Bi3py0Y_vg

Alles is aanwezig:
— het flikkeren vindt hier TEGELIJKERTIJD plaats als de explosie.
...

Het is verkeerd,[Flytox Moderatie]. De flikkering vindt plaats over een periode van ten minste 3 seconden, maar de orde van grootte van de reistijd van de explosiecamera voor een proton is minder dan een milliseconde, en de duur van de kernreactie die de neutronen produceert, is ook minder dan een milliseconde !
Je hebt niet begrepen dat deze eerste nucleaire explosie noch de schokgolf, noch de thermische golf, noch de gloeiende zone is die enkele seconden later aanhoudt en waarmee je het verwart!
[Flytox Moderatie].

[Flytox Moderatie]

In deze bijvoorbeeld komt de timing vrij goed overeen met de video die volgt (waar we flikkeringen de camera kunnen zien bereiken die verder gaan dan wat je beschrijft... niet te verwarren met de gebreken in de film):
https://www.youtube.com/watch?v=yOAUVePCOyk

Wat ongetwijfeld vergelijkbaar is met dit (op kleinere schaal):
https://www.youtube.com/watch?v=WymvU_c8hbE
https://www.youtube.com/watch?v=yOAUVePCOyk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 06/11/15, 22:08

[Flytox Moderatie]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten