Okofen ketel stooklijn aanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/12/15, 16:10

Ik denk dat de "zwaar verbrande pellets", die je in de as vindt, niet altijd ontstaan.

Dit moet overeenkomen met ontstekingen, waarbij om de een of andere reden de pellets te zwaar aankomen en / of niet snel genoeg ontbranden. De nieuwe pellets die binnenkomen, duwen de "oude", tijdens het branden, buiten de zone van de gaten op de schijf ... Ze vallen uiteindelijk in de asbak ...

Hoe korter uw cycli, hoe meer ontstekingsfasen u zult hebben. Dus geen "kolen" meer in de asbak ...

Maar zoals gezegd, ik heb cycli zo kort als die van jou, zonder deze zwaar verbrande pellets te hebben.

De oplossing is niet in "beste cycli" (hoewel dit elders wenselijk is).

We zouden de oorzaak van deze "mislukkingen" moeten vinden!

Een simpele test, hoewel een beetje saai: koop een paar zakjes "andere" pellets; open de hopper en vul hem met de hand en kijk of hij doorgaat ...
0 x
stef1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/01/14, 09:34
Plaats: Regio Parijs




par stef1 » 12/12/15, 18:09

ok ik zal al gecontroleerd worden door de P terug te brengen tot 16 en het tapwater te hebben aangepast

maar misschien is het jaarlijkse overzicht al lang geleden en de goede schoonmaak die daarbij hoort ..

Ik houd de draad over een paar dagen vast

Met dank
0 x
noob

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten