Okofen ketel stooklijn aanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/10/15, 10:45

De motor (of handmatige actie) heeft dus geen invloed op het mengsel! En het is logisch dat dit niet te regelen is!

Zie je, achter het motorblok een as? Kun je zien of hij draait als je aan de hendel van het ventiel draait?

Anders moet u de motor demonteren, die normaal gesproken aan de klep wordt "toegevoegd", en kijken of er een probleem met de "koppeling" is. Als een afgebroken sleutel of als een plastic punt dat brak...
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 21/10/15, 18:08

Goed van mijn kant, het lijkt te regelen ... een jaar om hen te laten toegeven dat de ketel niet goed werkte ondanks het verzenden van grafieken en bestanden.
Kortom, een update van de regeling was voldoende om de ketel eindelijk te laten werken.
Ter informatie, ik heb 2.03d op de ketel en 2.05a op een sleutel klaar om te vuren!
Hartelijk dank aan alle
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 05/11/15, 18:43

Hallo,

Ik ben terug na een korte afwezigheid.
Ik durfde de v3v niet te demonteren, hij lijkt vast te zitten met slechts twee schroeven.

Vandaag passage van de verwarmingsmonteur, afwezig, het is mijn vrouw die het heeft ontvangen. Het enige wat hij vond te zeggen was dat de thermostatische kranen op 3 moesten in eco-modus. Hij verlaagde ook de helling.

Kortom, een ingreep voor niets. Je zou hem naar mijn mening veel kunnen leren over dit soort opstelling.

Ik ga proberen die klep meteen uit elkaar te halen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/11/15, 19:57

Ik vergis me niet (een beetje te lui om alles te herlezen; en aangezien ik aan verschillende werk forums, soms verwar ik...):

- we hadden het geprobeerd met de V3V goed in het blauw
- we hadden het geprobeerd met de V3V goed in het rood
- het veranderde niet veel, met vertrekken altijd erg heet, rond de 55° volgens de thermometer die op de kraan achter de circulator is ingebouwd

Het is dan duidelijk dat er een probleem is met de V3V. Dit zou, als het op blauw staat, het retourwater moeten recirculeren, met een bijna koude start van het circuit. En als we hem in het rood zetten, zou hij alleen water uit de boiler moeten sturen, en dus met een zeer hete start.

Soms staan ​​V3V's ondersteboven. Het tegenovergestelde gebeurt dan: in het blauw stuurt het erg heet. En in het rood recirculeert het het koude water....

Daar, blauw of rood, hebben we een zeer hete start.

Als ik het goed samenvat, heb ik maar één spoor: de V3V draait in werkelijkheid niet. Daarmee bedoel ik de lichaam binnen die de waterstroom verdeelt.

Dus ik vermoed dat de as ofwel gescheiden is van de motor, of gebroken is.

U kunt de motor a priori zonder angst verwijderen. Het wordt normaal gesproken "gedrukt" op de fysieke hydraulische klep. Het water zal niet ontsnappen.

Dit is hoe V3V eruit zou kunnen zien:

http://www.anjou-connectique.com/index. ... wwodtw0I0g

Als ze gemotoriseerd zijn, verwijderen we de zwarte plastic handgreep en "koppelen" we een motor:

http://www.anjou-connectique.com/servom ... euses.html

En we krijgen zoiets als dit:

http://www.google.fr/imgres?imgurl=http ... 4aCh2zSgY0


En ik denk dat het het koppelstuk is dat mislukt is. Dus wat we ook doen "vooraan", op het motorblok, binnenin, er beweegt niets.

En dan zou het logisch zijn dat het oververhit raakt (het moet vastzitten in een erg "rode" positie). Of het nu in handmatige of automatische modus is. We brouwen de wind, in plaats van het mengsel aan te passen.

Het is in dit stadium de meest plausibele hypothese, die eerst moet worden gecontroleerd.
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 05/11/15, 22:24

Oké, ik begrijp het beter. Dit is om het zwarte plastic onderdeel te verwijderen. Het zou makkelijker moeten zijn om te doen.

Wat betreft de perioden waarin het retourwater heter is dan het uittredende water, dit gebeurt wanneer de bereiding van sanitair warm water bezig is.

Ik zag ook dat bij het stoppen van de verwarming de aanvoertemperatuur niet altijd gelijk is. Soms 40 graden. Soms 20.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/11/15, 22:39

Mijn god, wat een puinhoop!

Ik stel voor dat u de diagnose van de V3V voltooit om zeker te zijn.

Als tijdens de voorbereiding van het SWW de retourtemperatuur van het circuit "verwarming" hoger is dan de aanvoertemperatuur, is er een omkering van de aanvoer. Waarvoor ???

U moet een bedradingsschema tekenen. Of foto's met onderschrift van alle leidingen, van de ketel...

Zo begrijp ik het niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/11/15, 22:42

Mic74 schreef:
Ik zag ook dat bij het stoppen van de verwarming de aanvoertemperatuur niet altijd gelijk is. Soms 40 graden. Soms 20.


Wat bedoel je met "stationaire verwarming": circulatiepomp stationair? De ketel staat op "stand-by", maar over het algemeen op meer dan 60°?

Welnu, daar kan inderdaad "min of meer" circulatie zijn door "thermische sifon"...

Het baart me minder zorgen. Als het "circulator gestopt" is
0 x
stef1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/01/14, 09:34
Plaats: Regio Parijs




par stef1 » 12/12/15, 09:53

Nogmaals hallo allemaal

Het is lang geleden dat ik veel spannende dingen te zeggen had over mijn Okofen PE25.

Onlangs, na het vervangen van alle ramen van deze goede oude boerderij, vonden we krantenpagina's uit 1934 die destijds als kitwerk dienden, interessant tegenwoordig...... kortom

dus sinds deze verandering merk ik dat de aslade zeer regelmatig pellets bevat in de staat zeg maar kleine blokken steenkool die niet volledig zijn verbruikt.

voor de verandering was de P 18kw, ik ging terug naar 17 en ik merk vanmorgen een slechte vooruitgang en ik ga een test doen om 16 uur.

Maar zou er niet een ander onderwerp zijn?
0 x
noob
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/12/15, 14:06

Aan de ene kant moet de verandering van frames uw behoefte aan een bepaalde buitentemperatuur op een "aanzienlijke" manier hebben verminderd? Ik weet niet of je een thermische studie hebt die dit specificeert?

Maar laten we zeggen dat tussen isolatie, lagere emissies door straling en betere afdichting, uw vermindering 15 of 20% kan zijn... Of ??? Ik weet het niet.

Aan de andere kant vermindert het gaan van 18 naar 17 je kracht met 1/18e, of 5%.

Dus waarschijnlijk vindt u uw oorspronkelijke "staat" niet.

Maar het echte probleem is waarom deze onvolmaakt verbrande pellets???

De mijne draait al 8 jaar in korte cycli van ongeveer 30 minuten (gemiddeld; soms minder in het laagseizoen). Zonder "verspilling".

We zouden moeten zien waarom de ontsteking zo veel "vertraagt" en waarom pellets van de schijf worden "afgestoten" voordat ze volledig zijn ontstoken?

Pelletvocht?
0 x
stef1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/01/14, 09:34
Plaats: Regio Parijs




par stef1 » 12/12/15, 14:39

hallo Did67 Ik zie dat je altijd trouw bent aan de post (e)

in feite zijn de comfortomstandigheden duidelijk veranderd
minder koude zone het einde van de boerderij (30m van de ketel) is stabieler in temperatuur. De glasoppervlakken bij enkele beglazing waren relatief groot zonder rekening te houden met het ontbreken van afdichting.

Ik heb de stooklijn nog niet aangeraakt.
de gemiddelde door de automaat aangegeven cyclustijd is 31 minuten.

Ik heb ook een pelletbak die 2 jaar geleden is vervangen door een grotere (originele ketel uit 2008) die normaal gesproken de goede kant op gaat

Ik vraag me af of de vorming van klinkerachtige ballen rond de bak de ruimte voor nieuwe pellets niet zou beperken, maar ik had ervoor gezorgd dat ik hem de laatste keer (1 week geleden) had schoongemaakt

de silo is een 3T-zak buiten, maar in een afgesloten schuilplaats en ik denk niet dat de luchtvochtigheid meer op het spel staat dan 1 maand of 1 jaar geleden.

Door op P te spelen verminder ik de aanvoersnelheid van de pellets?

Ik herinner me ook dat ik in mijn vorige instellingen (2 of 3 jaar geleden) de SWW-productie tot een prioriteit had gemaakt. Ik heb deze parameter van niveau 4 weer op Aan gezet om SWW-productie en parallelle verwarming te maken

als ik wat tijd heb, maar het is niet erg koud, zal ik de meetcurven opnieuw moeten maken
0 x
noob

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 349-gasten