Okofen ketel stooklijn aanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 10:55

Mic74 schreef:Hier is de foto van vanmorgen (met de goede kant naar boven!), De ingestelde temperatuur was 26, en de temperatuur gemeten volgens voorschrift 46.


Deze foto is intrigerend en kan erop wijzen dat je V3V ondersteboven staat (inclusief de gekleurde flens):

- we zitten in het blauw, dat wil zeggen een bijna gesloten V3V: theoretisch sturen we dus voornamelijk retourwater, waarbij bijna geen warm water uit de ketel komt ...
- het debiet ligt echter dicht bij 60, een paar graden onder de temperatuur van de ketel (tussen 65 en 75)
- het rendement is veel lager dan het vertrek; het "draait" in de goede richting ...
- met een setpoint van 26, nooit in het leven zou je een circuit moeten hebben bij deze temperaturen

Het eerste wat ik zou doen is de motor verwijderen en de V3V met de hand besturen, om te zien of alles werkt: je demonteert het blok en je zet je V3V op een "gemiddelde" stand [je verwarmt met radiatoren?]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 11:02

patrice42440 schreef:Ik las op een ander forum (door jou ook!) was het nodig om de opstarttemperatuur van de ketel aan te passen boven de opstarttemperatuur van de pomp. Voor mij zijn de 2 parameters op 60 °. Kan dit de sluiting van V3V beïnvloeden?


Daar was het in verband met de "jojo's" gemaakt door mijn ketel en mijn V3V ...

Dus ja, als we onder de 60 ° zijn in de ketel, zal de regelaar de circulatiepomp afsnijden om de ketel te beschermen (voorkomen dat deze onder 60 ° daalt en condenseert - vandaar het risico op corrosie) ...

Dus het is een beetje laag naar mijn smaak, maar dat verklaart niet onze "salade" op het niveau van de begintemperaturen ...

Evenmin, naar mijn mening, het sluiten van de kleppen wanneer de ketel stopt (wanneer de ketel stopt, heeft deze zijn maximum bereikt - 75 ° veronderstel ik, dus we staan ​​niet onderaan, anticorrosiebescherming).

Maar zoals gezegd, ik blijf een beetje voorzichtig omdat veel dingen zijn veranderd en de aanraking niet hebben, ik ben soms overweldigd!
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 11:03

Ja, maar het is vooral een excel-matrix die Okofen mij heeft toegestuurd :-)
Hoe kan ik je het bestand van onze vrienden sturen?
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 11:10

hier is een grafiek waar ik alleen de t ° startparameters van de vloerverwarming heb verlaten (lichtgroen en roze op de grafiek).
In lichtgroen de instructie, in roze de maat.
Beeld
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 16/10/15, 11:23

Ik bevestig dat op de foto de v3v volledig is gesloten.

Ik kan het handmatig bedienen zonder demontage. Dus ik heb het half open gezet?

Ja, ik verwarm met radiatoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 12:53

1) Radiatoren: dit betekent dat uw systeem snel genoeg reageert; we kunnen bedenken dat twee of drie uur na een wijziging het nieuwe evenwicht wordt bereikt ...

Het betekent ook: een redelijk hoge circuittemperatuur nodig hebben

2) Als u zegt dat u handmatig kunt rijden, zet u dan de motor af ??? De toezichthouder heeft dan geen verdere actie ??? Is er een "knop" waarmee u dat kunt doen?

Of u kunt tijdelijk een positie aannemen, maar die beweegt daarna, onder invloed van de motor, gecontroleerd - ook al is het verkeerd en door - door de regulator?

3) Ja, als je het handmatig op een positie kunt zetten zodat je aan het begin ongeveer 45 ° hebt, moet het rond het middelpunt zijn en de verkregen interne temperatuur gedurende 2 of 3 uur volgen ... (als de V3V beweeg niet, we zouden dan een "basis" hebben)

4) Ik zie dat je een alpha 2 L circulatiepomp hebt (denk ik); is het op een vaste snelheid ??? (een voorwaarde voor klimaatregulering); maar ik herinner me niet meer, de 2 L is misschien het "licht", zonder de "auto-adaptieve" functie (wat goed zou zijn)
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 16/10/15, 13:21

Als ik het handmatig zeg, kunnen we op de foto een kleine kwartslagknop zien die momenteel op "A" staat, als ik eraan draai kan ik de V3V met de hand manipuleren, wat in het andere geval niet mogelijk is .

De motor moet daarom worden uitgeschakeld. En inderdaad, de regul verplaatst het niet meer.

Voor de circulatiepomp keek ik naar het document van de fabrikant en de alpha 2L heeft niet de functie voor automatisch aanpassen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 14:36

Ok. Het is dus een knop waarmee je de motor en fysieke V3V kunt ontkoppelen.

We gaan als volgt te werk:

a) u schakelt over op handmatig
b) je zet gemiddelde parameters in je Touch voor radiatoren: typ "foot" = 40; "helling = 1,5"

U kijkt naar het resulterende instelpunt voor de waterstroom op uw Touch (maar als de motor wordt uitgeschakeld, gebeurt dit natuurlijk niet!).

En je zet je V3V handmatig om een ​​vertrek ongeveer = op het instelpunt te hebben ... (ik zeg ongeveer, aangezien we hoe dan ook willekeurig zijn daar) ... Je echte vertrek zal oscilleren afhankelijk van de temperatuur van de ketel, waarvan de variaties niet langer worden gecorrigeerd: het aandeel warm water zal hetzelfde zijn, maar het zal soms 65 °, soms 75 ...

En we volgen de interne temperatuur.

Als u de vereiste 20 ° overschrijdt, kunt u onmiddellijk een haar sluiten (meer richting het blauw) ...

Als je ziet dat het niet nadert, en dat men steeds minder omhoog gaat, open je iets meer (meer richting rood).

Begrijp dat als we een chuaffe-curve hebben, we de verwarming handmatig kunnen regelen: het zou voldoende zijn om de V3V zo te verplaatsen dat we de starttemperatuur hebben die we op de curve zouden lezen! Het zou gewoon ... vervelend zijn! Dit is het werk dat de hele "regelaar + gemotoriseerde V3V" zou moeten doen als ze correct werken!

Als het werkt, zullen we weten dat het probleem niet fysiek zit, in de circuits, de montage van de V3V, de inputs / outputs van deze, maar ergens in het "regul + motor" -commando!
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 19:14

Goedenavond
kunt u mijn probleem (met de grafiek) op de forum "futura"? Wat mij betreft, ik probeerde me in te schrijven, onmogelijk! en het is al meerdere keren dat ik het probeer!
Dank u bij voorbaat
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 17/10/15, 08:53

Dus gisteren vertrekpunt vertrek op 49. Vertrek gemeten op 44 en vertreksensor op 56. Interne temperatuur 23. Ik heb de v3v een beetje gesloten.

Instelpunt vertrek vanochtend 8. Vertreksensor 58. Interne temperatuur 25

Ik heb problemen met het begrijpen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten