Okofen ketel stooklijn aanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/15, 19:26

Mic74 schreef:
Anderzijds komt de retourtemperatuur perfect overeen met de aanvoertemperatuur gemeten door de regeling.



Ik heb je bericht opgemaakt (zodat de afbeelding onmiddellijk wordt weergegeven, moet je [img] voor% 20le% 20 "code"% 20 en [/ img] erna zetten).

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Laten we dus je foto nemen:

- de vertrekken en de terugkeer naar de circuits zijn aan de linkerkant [nou, het is de top, je foto is "liegt"], denk ik ...
- de starttemp grenst aan 55 als ik correct lees (???)
- het rendement is ongeveer 45 °, zoveel kouder ... Logica ... De calorieën hebben het huis verwarmd.

Met een voet op 45, door de "ba" (helling * verschil in temperatuur) toe te voegen, zou het berekende vertrek (vertrekinstructie) rond 60/65 ° moeten zijn ... Dus met een klein verschil lijkt de V3V te werken, en handel in de goede richting ...

De startsonde lijkt onder de isolatie te zijn opgeborgen, waar de kleine zwarte kabel erin komt. Het is goed geplaatst ...

Als je dat laat, word je te heet!

Het is in de andere richting dat dit bij u verkeerd is! [Ik moet duidelijk blijven!]

Dus zet je voet zo klein mogelijk terug, wacht tot de temperaturen zijn gestabiliseerd en maak de foto opnieuw ...
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 15/10/15, 19:53

Dit is het inderdaad. Sorry voor de fotolaag, het moet van mijn telefoon komen. Het lijkt echter recht op de basis. Ik zou de volgende andersom nemen.

Ik heb gisteren een foto van de volledig geopende v3v in de handleiding gezet, een voorbeeld waarbij mijn retourtemperatuur hoger is dan aan het begin.

Beeld

Ondertussen zette ik voet terug naar 20 om de foto opnieuw te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/15, 21:50

Mic74 schreef:
Ik heb gisteren een foto van de volledig geopende v3v in de handleiding gezet, een voorbeeld waarbij mijn retourtemperatuur hoger is dan aan het begin.



Die intrigeert me !!!

Het is "wiskundig" onmogelijk ...

Toch rusten:

a) traagheid: nog warmer water keert terug, terwijl aan de andere kant de temperatuur is gedaald (lagere keteltemperatuur omdat de reserve opraakt?)

b) naaldthermometers die soms niet meteen reageren?
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 07:00

hi Did
vertel me, kan er bij mij geen schmilblick in de parameters zijn, wat zou betekenen dat zodra de ketel niet meer verbrandt (of een temperatuur bereikt), de V3V gesloten is?
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 07:11

Ik las op een ander forum (door jou ook!) was het nodig om de opstarttemperatuur van de ketel aan te passen boven de opstarttemperatuur van de pomp. Voor mij zijn de 2 parameters op 60 °. Kan dit de sluiting van V3V beïnvloeden?
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 16/10/15, 07:59

hier is een grafiek getekend met de gegevens van gisteren.
We kunnen gemakkelijk zien dat de afgelezen omgevingstemperatuur altijd lager is dan de gevraagde temperatuur (focus op T Amb1 omdat ik geen binnensensor heb voor T Amb2)
We zien ook dat de startt ° -waarden enorm schommelen en dat ze systematisch (als de ketel niet meer in verbrandingsmodus staat) ver onder de setpoints liggen.
Beeld
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 16/10/15, 10:11

Arme did67, er is veel vraag naar!

Beeld

Hier is de foto van vanmorgen (met de goede kant naar boven!), De ingestelde temperatuur was 26, en de temperatuur gemeten volgens voorschrift 46.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 10:44

patrice42440 schreef:hi Did
vertel me, kan er bij mij geen schmilblick in de parameters zijn, wat zou betekenen dat zodra de ketel niet meer verbrandt (of een temperatuur bereikt), de V3V gesloten is?


Er is zeker een schmilblic!

In de instellingen? Ik weet het niet.

Normaal gesproken mag de regeling de verwarming niet onderbreken, zelfs niet als de ketel stopt omdat deze zijn maximum heeft bereikt; In ieder geval ken ik dit soort 'actie' niet (maar ik weet niet alles; en de nieuwe generaties van regelgeving, de Touch, zijn mij onbekend ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 10:46

patrice42440 schreef:We zien ook dat de startt ° -waarden enorm schommelen en dat ze systematisch (als de ketel niet meer in verbrandingsmodus staat) ver onder de setpoints liggen.
Beeld


Moeilijk af te lezen, de kleuren zijn niet scherp genoeg ...

Ben je goed in informatica om deze gegevens naar een Excel-tabel te exporteren en dan alleen de gegevens over te laten die ons interesseren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/15, 10:52

Mic74 schreef:Hier is de foto van vanmorgen (met de goede kant naar boven!), De ingestelde temperatuur was 26, en de temperatuur gemeten volgens voorschrift 46.


Deze foto is intrigerend en kan erop wijzen dat je V3V ondersteboven staat (inclusief de gekleurde flens):

- we zitten in het blauw, dat wil zeggen een bijna gesloten V3V: theoretisch sturen we dus voornamelijk retourwater, waarbij bijna geen warm water uit de ketel komt ...
- het debiet ligt echter dicht bij 60, een paar graden onder de temperatuur van de ketel (tussen 65 en 75)
- het rendement is veel lager dan het vertrek; het "draait" in de goede richting ...
- met een setpoint van 26, nooit in het leven zou je een circuit moeten hebben bij deze temperaturen

Het eerste wat ik zou doen is de motor verwijderen en de V3V met de hand besturen, om te zien of alles werkt: je demonteert het blok en je zet je V3V op een "gemiddelde" stand [je verwarmt met radiatoren?]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 258 gasten