De prijs van elektrische auto's, het ergert me!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/11/15, 19:30

C moa schreef:...Nog een opmerking, nadat ik naar bed ben gegaan : Cheesy: Ik ben nog steeds verbaasd dat het degenen die beweren lichaam en huilt de sluiting van kerncentrales die willen om elektrische auto's te ontwikkelen. Als ze echt te ontwikkelen (die ik van harte hoop ik) en de centrale is gesloten, zal het hebben om een ​​fiets te kopen voor mijn moeder om zijn auto op te laden of hij zal hebben om de mijnen te heropenen kolen.
Ik reageer laat op dit terugkerende en onjuiste idee dat elektrische auto = nucleaire auto. :frons:

Het elektriciteitsverbruik voor het opladen van voertuigen vormt momenteel een minderheid van het totale elektriciteitsverbruik en zal dat de komende decennia blijven doen om de volgende redenen:
A/ het wagenpark (bijna stagneert) bedraagt ​​ongeveer 38 miljoen voertuigen, waarvan een aanzienlijk deel niet rijdt (incidenteel gebruik, voorraad voertuigen van tweedehandsverkopers, voertuigen met pech of in reparatie, voertuigen van "bijstand" voor de bewoners van plattelandsgebieden die "overgemotoriseerd" zijn.
B/ het vervangingspercentage bedraagt ​​ongeveer 2 miljoen voertuigen per jaar, dus het zou meer dan 15 jaar duren om het volledige wagenpark te vernieuwen.
C/ momenteel bereikt het % elektrische voertuigen nog geen 1% van de verkoop...

De elektrische auto is een tijdelijk voordeel voor de kerncentrales door de nachtelijke productieoverschotten (overschot dat vaak met verlies wordt geëxporteerd) af te stoten omdat er geen kopers zijn aan de productieprijs.

Maar uiteindelijk is het elektrische voertuig een belangrijke troef bij de inzet van hernieuwbare energie, bijbehorende opslagsystemen, "intelligente" en gedelokaliseerde en onderling verbonden energienetwerken (Smart Grids).

Als het erg lang en duur is om een ​​kerncentrale te bouwen, is het veel gemakkelijker om hernieuwbare energie (fotovoltaïsche energie, wind en biomassa) te installeren in hetzelfde tempo als de markt voor elektrische voertuigen zich ontwikkelt.

Zo levert mijn zonnedak van slechts 20m² met standaardpanelen in 2009 voldoende op om het verbruik van onze Volkswagen e-UP elektrische auto ruim 25.000km. Zelfs in vergelijking met minder zuinige elektrische auto's produceren we genoeg om minimaal 15.000 km per jaar te rijden...

Als ik vandaag mijn dak zou moeten uitrusten, zou ik voor hetzelfde budget (€ 20.000) 60 m² tegels vervangen door zonnepanelen en genoeg produceren (10.000 kWh/jaar of 10 MegaWatt uur) om 75.000 km per jaar te rijden, of liever wat energetisch zelfvoorzienend zijn voor wonen en reizen, exclusief verwarming...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten