De prijs van elektrische auto's, het ergert me!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: A VE, en waarom niet?




par Macro » 28/09/15, 15:04

Citro schreef:Nee nee, JML4033 heeft niet "veel geluk", hij kocht zijn auto gewoon bij DE referentieprofessional uit Bordeaux. : Cheesy:

De eerste generatie PSA's hebben inderdaad hun langste tijd gehad en zijn voorbehouden aan fijnproevers. Het zijn eerbiedwaardige verzamelaarsvoertuigen.

Voor reserveonderdelen zien schrootwerven in de regio opnieuw de komst van deze eerbiedwaardige PSA's, wat betaalbare reserveonderdelen betekent.



Citro...Mijn tweede VE...De 106 uit 2001...Nieuw gekocht bij Peugeot en vanaf dag één door de eigenaar onderhouden volgens de aanbevelingen van de Forum VE omdat hij vanaf de eerste dag was afgezet door de accuverhuurorganisatie (hij heeft het contract nooit betaald ondanks veel aanmaningen die ik heb gedaan en was dus verplicht om het zelf te doen) Wat hem er niet van weerhield om een ​​accu te krijgen die na 38 km het begaf en vervolgens na een gezondheidsprobleem aan mij gaf.. 000 km verder 4000 accu's op de hoop en een motorisolatiefout...

Zoals je zegt hebben ze hun tijd gehad... Ze zijn aan het einde van hun kalenderleven en als je er vandaag een koopt, stel je jezelf direct bloot aan problemen...

En de sloperijen in JOUW regio verwelkomen deze auto's aan het einde van hun levensduur... Dit is niet voor iedereen het geval...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 28/09/15, 20:59

Al deze redenen zijn natuurlijk gebaseerd op de respectieve verkoopprijzen van elektriciteit en brandstof... hoeveel schat u het belastingtarief voor koolwaterstoffen in Frankrijk (nee, het is geen 80%)... het kennen van het werkelijke belastingtarief zou waarschijnlijk helpen om de discussie vooruit te helpen : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/09/15, 21:37

Hoeveel denk je dat het is, ARMAND?

Het hangt allemaal af van hoe de belastingen worden geteld... of het op het product exclusief btw is of als een % van de uiteindelijke prijs inclusief btw!

a) ex TIPP of TIC of TICPE

https://fr.wikipedia.org/wiki/Taxe_int% ... 3%A9tiques

Deze taks wordt geheven op de verkochte volumes en niet op de verkoopprijs van het product. Het is dus een vast bedrag in euro's dat wordt geïnd op elke verkochte eenheid. De hoeveelheid hangt af van de aard van het product (benzine of diesel bijvoorbeeld), maar ook van het soort verbruik (gebruik als brandstof of voor verwarming).

In april 2014 was het de super loodvrije (95 en 98) die de hoogste TICPE opleverde: 60,69 cent voor één liter, gevolgd door diesel met 42,84 cent per liter (exclusief regionale modulatie). LPG wordt belast tegen 10,76 cent per kg (ongeveer 5,7 cent per liter) en bio-ethanol (E85) tegen 17,29 cent per liter. Stookolie wordt belast tegen 5,66 cent per liter en stookgas tegen 0,141 cent per kWh5.


b) + btw op de TICPE (belasting op belasting...)

Maar laten we een voorbeeld nemen om het beter te begrijpen: 1L benzine voor 1.4 €/L

Dat is 1.4/1.2 = € 1.17 excl. BTW/L
BTW = 1.4 - 1.17 = 0.23 €/L
TICPE = 0.61 €/L
Benzineprijs exclusief btw = 1.4 - 0.23 - 0.61 = 0.56 €/L

Uitgaande van HT hebben we (0.61+0.23)/0.56 = 150% belasting!

Gaan we uit van de prijs inclusief btw, dan hebben we (0.61+0.23)/1.4 = 60% btw!


Kortom, staten verdienen meer aan olie dan oliemaatschappijen... en niet een beetje, maar dat is een ander verhaal...
0 x
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 28/09/15, 22:42

Mijn punt is veel eenvoudiger: een aantal jaren geleden verscheen een beroemde autorecensie die aan het begin van de week verscheen, ons de brandstofprijs (per klasse) bij de raffinaderij en vervolgens de prijs aan de pomp: dat is inderdaad de bekende samenstelling van ongeveer 80% belasting voor de uiteindelijke prijs inclusief belasting. Fundamentele redenering: hier is een prijs die is samengesteld uit 80% belastingen bij aankomst, wat is het belastingtarief dat moet worden toegepast op de woning van vertrek:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/09/15, 23:16

Als er 80% belastingen in de uiteindelijke prijs zijn...de prijs exclusief btw van het product wordt belast tegen 500%...

Voorbeeld: een product van 100€ inclusief belasting waarvan 80% belasting is (=80€) kost 20€ exclusief belasting... dus het wordt belast tegen 100/20 = 500%...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/09/15, 08:54

TICPE vandaag van kracht 63.14cts / liter benzine
48.17 voor een liter diesel.

Overal in Frankrijk behalve op Corsica en bij Ségolène... Daar zijn ze minder hoog...

Ze profiteerden van de prijsdaling aan de pomp om een ​​pollepeltje terug te krijgen : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 29/09/15, 09:05

Absoluut Christophe (ik moest mijn computer uitzetten vanwege een storm, ik heb mijn demonstratie niet afgemaakt : Mrgreen: ) Zeer rechtvaardig . Samenvatting: Uit het cijfer "af raffinaderij" en het cijfer "prijs aan de pomp", gegeven doorIn dit automagazine had ik destijds een BELASTINGTARIEF van 440% berekend voor gelode benzine (oude berekening lol) het is verbazingwekkend...Ik maakte de reflectie per post naar het tijdschrift dat sprak van een tarief van 80% door de spreadsheet bij te voegen....... De berekening door de TIPP's op te tellen, vervalst het resultaat, terwijl het in het geval van de uitgang van de raffinaderij en de prijs aan de pomp veel veelzeggender is. : Cheesy: : Cheesy: Het tijdschrift heeft mijn berekening nooit in twijfel getrokken, ze waren gewoon discreter: als de mensen zouden weten dat we een eigendom van 500% opleggen! Bereken nu hoeveel de liter brandstof zou zijn tegen het normale btw-tarief : Mrgreen: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/09/15, 09:37

de accijns op zware brandstoffen is nuttig: het zou emotioneel zijn als wegen en alle wegengerelateerde kosten zouden worden gefinancierd door brandstofaccijns, en ik denk dat we er nog lang niet zijn... Ik denk dat de wegen meer kosten dan de TIPP opbrengt... maar het is moeilijk om de TIPP te verhogen om dit evenwicht te waarborgen, omdat het smokkel uit buurlanden zou veroorzaken

het enige belang van elektrische auto's is om de TIPP te vermijden ... wanneer er een manier is om het equivalent van de TIPP aan elektrische auto's in rekening te brengen, hebben ze geen interesse meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/09/15, 09:55

Aan de andere kant verbruikt een elektrische auto zoals mijn 106 het energie-equivalent van 2 liter petroleumbrandstof per 100 km vanaf het stuur (om nog maar te zwijgen van de verwarming op benzine die ik nogal hebzuchtig vind als je niet oppast).... Moderne elektrische auto's (maar vraag Citro in plaats daarvan) iets minder voor veel eervollere prestaties (dan mijn 106)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/09/15, 14:44

chatelot16 schreef:de grote brandstofbelasting is nuttig: het zou logisch zijn dat de wegen en alle kosten die verband houden met de weg worden gefinancierd door de brandstofbelasting, en ik denk dat we er nog lang niet zijn ... Ik denk dat de weg meer kost dan de TIPP opbrengt ... maar het is moeilijk om de fooi te verhogen om dit evenwicht te waarborgen, omdat het smokkel uit buurlanden zou veroorzaken

het enige belang van elektrische auto's is om de TIPP te vermijden ... wanneer er een manier is om het equivalent van de TIPP aan elektrische auto's in rekening te brengen, hebben ze geen interesse meer
Helemaal. : Arrowu:
Als we de kosten van de 40.000 jaarlijkse sterfgevallen als gevolg van de vervuiling door auto's optellen, is de belastingheffing verre van financieel evenwicht, omdat we het hebben over 1000 miljard euro aan economische kosten door de verliezen voor het land te integreren in termen van dagen niet gewerkt voor aan vervuiling gerelateerde ziekten, en andere milieukosten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten