Natuurlijke energie die hunkert!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/08/15, 14:16

naar mijn mening is het hetzelfde verschil als een appartementsfiets en een fiets om te wandelen... als je op een fiets loopt, heb je de kracht die je nodig hebt om te gaan waar je wilt... als we stomme kracht gebruiken op een appartementsfiets krijgen we het verveelt heel snel

er zijn mensen om mij heen die paarden hebben, en ik zie ze als ze stoom willen afblazen over de velden galopperen, ze hebben geen loopband nodig om te oefenen

als je elektriciteit wilt maken met je paarden is er een andere methode: doe de mest in een methanisator... de paarden verteren het gras vrij gedeeltelijk, er zit veel energie in de mest, de methanisator zal wat methaan maken.. een andere gasfabriek dan gazo
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/08/15, 14:38

Het is zeker dat als u een loopband installeert die is aangesloten op een snoepband...

Nenuphar is eraan gewend om vastgezet te worden, zodat de achteruitversnelling (om zelfstandig uit de loopband te komen) er misschien niet meer last van heeft... Bij mij thuis is Coquette (een sterke ezel die ik had toen ik moeder was) nog steeds gewend tot werken (voormalig tractor van gemeentewerknemer) was de achteruitversnelling totaal niet haar ding... Aan de andere kant was het beklimmen van hellende wanden of taluds indrukwekkend... Haar schattige visvangst was de parterre van de kerk, de begraafplaats en de dorpsbistro : Cheesy: : Cheesy: De plaatsen waar ze een groot deel van haar moeizame leven had gestationeerd...
Dernière édition par Macro de 11 / 08 / 15, 14: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/08/15, 14:39

Tussen Chatelot en mij is het alsof 2 scholen tegenover elkaar staan:
degene die pleit voor de productie van energie door mechanische doe-het-zelf (vaak op zondag), en degene die opschept over de productie door de gascentrale! : Cheesy:

Om terug te komen op de methanisator, voor één keer wel een echte gascentrale is niet eenvoudig te verwezenlijken

Nogmaals, er is beter en efficiënter dan een eenvoudig mechanisch systeem, maar het beste is de vijand van het goede... en zo is het veel beter!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/08/15, 14:42

Macro schreef:Het is zeker dat als u een loopband installeert die is aangesloten op een snoepband...

Dit is een interessante verbetering voor de loopband: elke 10 minuten loopband valt er een wortel in de voerbak aan het uiteinde van de loopband!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/08/15, 14:44

Grelinette schreef:
Macro schreef:Het is zeker dat als u een loopband installeert die is aangesloten op een snoepband...

Dit is een interessante verbetering voor de loopband: elke 10 minuten loopband valt er een wortel in de voerbak aan het uiteinde van de loopband!


slavenhandelaar : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/08/15, 14:48

Macro schreef:
Grelinette schreef:
Macro schreef:Het is zeker dat als u een loopband installeert die is aangesloten op een snoepband...

Dit is een interessante verbetering voor de loopband: elke 10 minuten loopband valt er een wortel in de voerbak aan het uiteinde van de loopband!


slavenhandelaar : Cheesy:

Ha nee, het gereedschap van de slavenhandelaar is de stok, niet de wortel!

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de motivatie door de wortel op de loopband helemaal niet dom is: het paard zal snel begrijpen dat hij een beloning krijgt na de inspanning, en beter nog, het hebzuchtige paard (bijv. Waterlelie) zal het tempo versnellen om te hebben sneller zijn wortel, ineens levert hij meer inspanning en daardoor valt hij meer af!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/08/15, 14:51

je beantwoordt nog steeds niet de belangrijkste vraag, welke kracht een paard kan maken

dus ik vind het in mijn goede oude Jacques Muller-vorm
een sterk paard kan 80 tot 95 kg.m/s presteren, 3 tot 4 uur per dag


een beetje oude meeteenheid... de kg.m is vervangen door de Newton-meter genaamd joule en als 1kg =~ 10N wordt het 800 tot 950 joule/s

dus 800 tot 950 w

het is erg zwak: het is niet eens genoeg om een ​​cirkelzaag te gebruiken om het brandhout te zagen, er zijn daarom meerdere paarden en een enorme loopband voor nodig ... laten we het niet hebben over een houtzaag om planken te maken

ter vergelijking: een kleine Chinese generator van minder dan 200 euro levert 2500 W zonder te verzwakken

Hoeveel zou een hoogwaardige loopband kosten? alle hoop op winstgevendheid verloren

en op hetzelfde formulier als het paard 8 uur per dag moet werken, daalt het vermogen naar 600 W

het geeft ook de kracht van een man gedurende 8 uur: 60W met de armen of 80 W met de benen... eindelijk lijkt de fietser veel meer te doen, maar je moet de soep zouten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/08/15, 15:08

Grelinette schreef:
Macro schreef:
Grelinette schreef:
Macro schreef:Het is zeker dat als u een loopband installeert die is aangesloten op een snoepband...

Dit is een interessante verbetering voor de loopband: elke 10 minuten loopband valt er een wortel in de voerbak aan het uiteinde van de loopband!


slavenhandelaar : Cheesy:

Ha nee, het gereedschap van de slavenhandelaar is de stok, niet de wortel!

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de motivatie door de wortel op de loopband helemaal niet dom is: het paard zal snel begrijpen dat hij een beloning krijgt na de inspanning, en beter nog, het hebzuchtige paard (bijv. Waterlelie) zal het tempo versnellen om te hebben sneller zijn wortel, ineens levert hij meer inspanning en daardoor valt hij meer af!


Enige tijd geleden stelde ik je de vraag: is hij niet wat vet aangekomen? Je antwoordde dat het zijn winterjas was : Cheesy: : Cheesy:

Als hij hebzuchtig is, doe het dan zelf en behaag hem...

Ik denk alleen maar aan het risico om te vallen als hij de zelfbedieningsloopband gebruikt, als deze begint te draaien terwijl hij alleen de voorpoten heeft ingeschakeld, zal het niet erg natuurlijk voor hem zijn... Hetzelfde geldt voor wanneer hij hem wil stoppen gaat achteruit totdat de achterhand de grond raakt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/08/15, 15:09

chatelot16 schreef:je beantwoordt nog steeds niet de belangrijkste vraag, welke kracht een paard kan maken

dus ik vind het in mijn goede oude Jacques Muller-vorm
een sterk paard kan 80 tot 95 kg.m/s presteren, 3 tot 4 uur per dag


een beetje oude meeteenheid... de kg.m is vervangen door de Newton-meter genaamd joule en als 1kg =~ 10N wordt het 800 tot 950 joule/s

dus 800 tot 950 w

het is erg zwak: het is niet eens genoeg om een ​​cirkelzaag te laten draaien om brandhout te zagen, dus je hebt meerdere paarden nodig en een enorme loopband... laten we het niet hebben over een houtzaag om planken te maken... .


Dit is echter niet wat de video's bij de start laten zien: een eenvoudige loopband met 2 paarden bedient tegelijkertijd een houtzaag en een houtklover.

Het is niet eenvoudig om dierlijke kracht en materiële kracht op theoretische basis te vergelijken, en nog minder om menselijke kracht en dierlijke kracht te vergelijken.
Op een feestje hadden we de ervaring dat we probeerden de opmars van een trekpaard tegen te houden door aan een touw te trekken: we konden het alleen tegenhouden met 30 mensen (volwassenen en kinderen) die aan het touw trokken!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/08/15, 15:21

door aan het touw te trekken vergelijk je niet de kracht maar de kracht

om het maximale vermogen te hebben, moet je met de optimale snelheid fotograferen

de cijfers die ik geef dateren uit een tijd dat er veel crankmachines waren en we wisten hoe we de machine moesten ontwerpen voor optimale snelheid

voor een demonstratie op video is het mogelijk om krachtigere machines te laten draaien, maar niet voor lang

Als er elke 5 minuten een hele kudde paarden moet worden gewisseld om een ​​eenvoudige benzinemotor van 5 pk te vervangen, voor wie kan dat dan winstgevend zijn?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten