Wattage een elektrische auto opladen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Wattage een elektrische auto opladen




par Christophe » 28/07/15, 23:47

Macro schreef:dat elke start een fenomenaal huidig ​​gesprek vereist, er is waarschijnlijk iets ...


Het is duidelijk ... en de energiestroom (= kracht) is goed voor vloeibare brandstoffen!

Een paar jaar geleden (ergens op deze forum...) Ik voelde dat als je een elektrische auto zo snel als een thermische auto wilde bijtanken (ervan uitgaande dat een batterij op een dag dit soort ultrasnelle lading ondersteunt), het momentane vermogen dat nodig is lag in het bereik van 5 MW ... ja ja 5000 kW voor een enkele auto.

ps: onderwerp sindsdien verdeeld https://www.econologie.com/forums/eco2000-et ... tml#288334
Dernière édition par Christophe de 31 / 07 / 15, 00: 38, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/07/15, 16:54

Macro schreef:dat elke startup een fenomenale huidige oproep vereist, is waarschijnlijk voor iets ...
Dit was inderdaad het geval 20 jaar geleden, toen de spanning beperkt was, dat wil zeggen het aantal batterijen, terwijl het maximaliseren van hun capaciteit in Ah om het maximale vermogen te hebben bij het opstarten.
Tegenwoordig zijn de accuspanningen gewoonlijk van 300 tot 400V met gelijkwaardige of lagere amperages. De motoren en de elektronica hebben aan hun zijde enorm gevorderd wat geen probleem meer is, zoals op de VE van de jaren 90 ...
Christophe schreef:Het is duidelijk ... en de energiestroom (= kracht) is goed voor vloeibare brandstoffen!

Een paar jaar geleden (ergens op deze forum...) Ik voelde dat als je een elektrische auto zo snel als een thermische auto wilde bijtanken (ervan uitgaande dat een batterij op een dag dit soort ultrasnelle lading ondersteunt), het momentane vermogen dat nodig is lag in het bereik van 5 MW ... ja ja 5000 kW voor een enkele auto.
Deze waarde schokte me op twee punten, in de eerste plaats door de enormiteit van de macht die je adverteert, en vervolgens door het feit dat een EV ten minste 2 maal minder energie verbruikt dan een thermisch voertuig vanwege zijn uitstekende prestaties ...

La hoeveelheid energie geleverd door een brandstofpomp(18-pagina, hoofdstuk 4.1) is beperkt. De wetgeving beperkt de stroom van de brandstofverdelingsklemmen van een tankstation naar 40 liters per minuut voor een maximum van 3 minuten. Bedenken van een pomp levert continu gedurende één uur (wat onmogelijk is), de pomp zou leveren (gezien liter brandstof die energie 10kWh bevat) 40 liter kWh x x 10 60 minuut = 24.000 kWh of 0.024 MWh in 1-tijd ... we zijn allesbehalve direct 5MW. :schok:
Door de inverse berekening te doen, zou 5MW of 5000kwh betekenen dat de ogenblikkelijke stroom van de pomp zou zijn 500 liter is vol met een 50-benzinetank in 1 / 10ème van een seconde ... :?

Momenteel is de beste elektrische auto opladers die aanjagers zijn de fabrikant TESLA voedsel kosteloos aan haar klanten leveren een maximum momentele vermogen 135kW gelijk aan liter benzine 13 maar TESLA verbruikt het equivalent van 2 liters benzine naar 3.5litres op snelweg een stop van 20 minuten zorgt voor een grotere autonomie dan die van concurrerende auto's.
Ik heb herhaaldelijk mijn Volkswagen e-Up aangesloten op alleen 50kW-snellaadstations die me de 100km-batterijlevensduur in 1 / 4-tijd hebben opgeladen, het is behoorlijk indrukwekkend.
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 29/07/15, 17:39

Citro, mijn redenering was simpelweg de volgende: 40 KWh autobatterij opgeladen in 1 minuut (= equivalent "comfort" van een thermisch voertuig met een tank van 40 liter, die blijft bij uw brandstofstroomcijfers) ... een onmiddellijk "brandstofenergiestroom-equivalent" vermogen over 60 s van 40 * 3600/60 = 2 kW of 400 MW, dus niet zo ver van 2.4 MW!

Het kan worden berekend in joules als je liever: kWH = 40 40 3.6 * MJ MJ = 144 60 om te voorzien in een paar seconden, een onmiddellijke macht 144 MJ / s = 60 2.4 MJ / s = 2.4 MW

Dus ik denk niet dat ik het fout heb ...

De 5MW was waarschijnlijk voor een compleet station 2- of 4-pompen, sorry dat het jaren geleden is dat ik de schatting heb gemaakt en ik heb gisteren nog niet de berekening uitgevoerd ... Ik had 20 kWh batterijen kunnen nemen die door 2 het benodigde vermogen verdelen (Dus 4-pompen).

Maar bedankt voor het vinden van de stroomsnelheden voor benzinestations. Alleen ben ik het niet eens met uw berekening ... een macht in W is J / s ... dus ik zal de 3-methoden gedetailleerd beschrijven en maken:

a) Dus als we 40 L / min of 400 kWh / min leveren, hebben we een onmiddellijke stroom "brandstofenergiestroom" van 400 * 60 = 24 kWh of 000 MW ... daarom is de stroom veel hoger dan dat noodzakelijk voor een elektrische auto (maar het is "bijna" primaire energie, in tegenstelling tot elektriciteit, dus logischerwijs gecorrigeerd door de respectievelijke motorefficiëntie, aangezien een elektrische auto, zoals je zegt, minder energie nodig heeft, zelfs als de vergelijking is op dit niveau niet echt logisch)

b) Passing in joules: 400 kWh * = 3.6 1440 MJ te verstrekken over 1 minuut, een vermogen 1440 / 60 24 MW =

c) Het kan worden berekend seconden 40 L / 60 0.667 s = L / s 6.67 kWh / s of 6.67 kWh / s * 3.6 MJ / kWh = 24 MJ / s = 24 MW

Het account is goed (nou denk ik)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 29/07/15, 17:46

Citro schreef:Door de inverse berekening te doen, zou 5MW of 5000kwh betekenen dat de ogenblikkelijke stroom van de pomp zou zijn 500 liter is vol met een 50-benzinetank in 1 / 10ème van een seconde ...


5 MW is een vermogen in MJ / s, 5 MWh het is een energie-equivalent van 5MW tijdens 1 uur! Het is niet hetzelfde (als je wilt, maar het stoort me, we zouden kunnen zeggen dat 5MWh 3600 keer meer is dan 5MW) ... Ik heb nooit over 5 MWh gesproken.

Voor de stroom:

1L van brandstof = 10 kWh = 36 MJ

5 MW is het stroomequivalent van 5 / 36 = 0.138 L / s of 8.3 L / min ...

Maar ben het met je eens dat een elektrisch voertuig 2 keer minder energie nodig heeft om dezelfde reizen te maken ... naast een auto met 40 kWh in de tank (4L) bestaat het niet en 40 kWh het is een grote batterij voor een elektrische auto!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 29/07/15, 18:21

het lijkt mij dat het debat naast zijn realiteit ligt! inderdaad, in thermische, elektrische, waterstof, perslucht, enz ... Is het denkbaar dat binnenkort 9 miljard individuen elk hun auto kunnen hebben, ongeacht het type ervan?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 29/07/15, 18:24

Als er een fiets voor de 9 miljard was, zou het al goed zijn!

Met andere woorden: er zullen nooit genoeg auto's zijn voor iedereen op aarde ... en dat is goed!

Ja we afwijken ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 30/07/15, 08:51

christophe hello
Als er een fiets voor de 9 miljard was, zou het al goed zijn!

Met andere woorden: er zullen nooit genoeg auto's zijn voor iedereen op aarde ... en dat is goed!

Dit is echter de fundamentele vraag! Waarom zouden wij alleen recht hebben op deze middelen? Wij, de rijken, bespreken of kernenergie slechter of beter is dan steenkool of olie, terwijl het voor ons van belang is om elektriciteit te kunnen hebben, ongeacht de energie die in eerste instantie is gebruikt, het verhaal van Co2 is slechts een voorwendsel om de ene formule boven de andere te rechtvaardigen: hypocrisie dus!
Het is duidelijk dat iedereen die ervoor gekozen heeft te leven in steden waar deze vervuiling groot is, minder vervuiling (en idealiter geen) in deze stad wil, maar vooral deze hyperverontreinigde centra niet wil verlaten terwijl het is deze menselijke concentratie (en we klagen over het fokken van het industriële concentratiekamp!) wat de oorzaak is. Ondanks onze 58-kerncentrales, is er geen gebouwd aan de deuren van grote centra: waarom?
In mijn hoek waar ik 5-auto's per dag passeer, zou ik zonder problemen kunnen vervuilen als 10 voor de planeet.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 30/07/15, 12:11

+ 1000, Janic :!:
Dit laat duidelijk zien dat alleen onrecht de toestand van ons comfort is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/07/15, 12:50

Het benadrukt ook een criterium dat ik soms naar voren breng als het erom gaat te weten of zo en zo 'groen' is - wat voor mij niets betekent (ecologie is de wetenschap die de interacties bestudeert tussen levende wezens en hun omgeving): het feit om te weten of het "generaliseerbaar" is (naar de hele planeet, naar de wereldbevolking ...) ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 30/07/15, 13:30

De term ecologie is van toepassing op twee verschillende domeinen: de term die je hebt aangehaald, de studie van de relaties tussen levende wezens en hun omgeving en ten tweede politieke ecologie die een kritische reflectie is, gecentreerd rond de actie van de belangrijkste agent van de wijziging van de biosfeer en van de complexe relaties die bestaan ​​tussen de mens.

Helaas zijn degenen die beweren dat de ecologie (politiek) alleen milieuactivisten zijn, een zeer reductieve visie om rekening mee te houden tenminste externe beperkingen, om hetzelfde egocentrisch ideaal van verwoesting beter te kunnen nastreven ten bate van ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten