Wattage een elektrische auto opladen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Equivalent vermogen van een elektrische auto




par ik Citro » 04/08/15, 18:16

Remundo schreef:Citro Excuseer me, maar de uitlaatgassen is 72% van N2, 15% van H20 en 12% van CO2 en minder dan 1% onverbrande, NOx en deeltjes ...
Brandstofverbranding genereert onschadelijke stoffen zoals waterdamp, koolstofdioxide of stikstofmaar ook schadelijke emissies zoals de koolmonoxide (CO), stikstofoxide (NOx) en koolwaterstofdeeltjes (HC).

Deze giftige stoffen vormen slechts een klein deel van de totale uitstoot van een moderne motor: 1,1% voor een benzinemotor en 0,2% voor een dieselmotor.

Als de uitlaatgassen echte ademhalingsproblemen in stedelijke gebieden vormen, interfereren ze niet in een open, dunbevolkte en goed geventileerde omgeving.

Het uitlaatgas bestaat dus voor 99% uit niet-vervuilende moleculen en moet de onzin stoppen te denken dat we "tonnen vervuilde lucht" produceren door een koolwaterstof te verbranden.
Toch is de strikte werkelijkheid, simpelweg omdat we vergeten de tonnen lucht geabsorbeerd door de motor tijdens het branden minder brandstof te 10km 100kg meer 15kg van CO2 dezelfde afstand uit te zenden ...

Ten slotte vind ik het schandalig om de schadelijke stoffen te durven scheiden van de onschadelijke verbindingen van de uitlaatgassen ... :onheil:
Tot nader order sorteren de huidige uitlaatsystemen niet wat ze afwijzen (in mooie veelkleurige bakken) en verwerpen ze een goed mengsel van gassen verontreinigd met toxische verbindingen. :frons:

Op het gebied van water wordt ervan uitgegaan dat rivieren of grondwater met 50 milligram nitraten per liter water het ongeschikt maken voor consumptie. Tot mijn spijt moet ik u vertellen dat 100% van wat uit een demper komt niet kan worden ingeademd en vele honderden en duizenden kubieke meters 100km vertegenwoordigt.
In de hoop om deze realiteit te verbergen door het te verdunnen in de lucht van het platteland verandert niet veel, zoals mijn grootvader op een dag leerde, met een ongemak op zijn tractor, bedwelmd door de uitlaat. .

Die aard heeft absorptie- en recyclingcapaciteit is slechts een klein voordeel omdat het tijd kost ...

Natuurlijk is het probleem in de stad onoplosbaar, omdat het gaat om voertuigen die stilstaande lucht verbruiken. 50-mensen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 04/08/15, 18:54

maar Citro ...

De zuivere stikstof niet ademend, hetzij zuiver dizuurstof, stoom idem dito de CO2 ... en zelfs lucht 80% N2 en 20% O2 niet ademend hogedruk of zeer lage druk ...

Ik heb nooit gepleit voor het inademen van pure uitlaat ... goed verdund in de lucht, niemand schaamt zich.

Als voor u elk niet-ademend gas een verspilling is, zal het gasvormig afval maken!

Een motor modificeert de samenstelling van de lucht heel weinig, aangezien er bij de ingang 80% stikstof is, en bij de uitgang 72% ... verdwijnt de zuurstof daar, vervangen door de CLEAN verbrandingsproducten H2O en CO2 . Blijf 1% snel vernietigd, maar moeilijk te beheren in de stad, en meer in het algemeen in een beperkte en (over) bevolkte.

NOx zijn een probleem in de stad: ze zijn irriterend en onder invloed van zonnestraling recombineren ze in ozon, ook pijnlijk om zelfs in kleine concentraties te ademen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/08/15, 19:30

Over het algemeen ben ik het daarmee eens, maar nogmaals is je benadering van Rurbain duidelijk ...
Remundo schreef:Als voor u elk niet-ademend gas een verspilling is, zal het gasvormig afval maken!
Ja, je moet een kat bellen: een kat. :?
We plaatsen de leidingen aan het einde van een kachel om het afval het huis uit te gooien, net zodat we niet sterven ... We doen hetzelfde met de uitlaatpijp van een auto die niet opengaat in het midden van de wiel ...
Remundo schreef:Een motor modificeert de samenstelling van de lucht heel weinig, aangezien er bij de ingang 80% stikstof is, en bij de uitgang 72% ... verdwijnt de zuurstof daar, vervangen door de CLEAN verbrandingsproducten H2O en CO2 . Blijf 1% snel vernietigd, maar moeilijk te beheren in de stad, en meer in het algemeen in een beperkte en (over) bevolkte.
Je laat met brio zien dat we alles kunnen doen om de cijfers met vertrouwen te zeggen ...

Ik, jouw figuren laat ik ze zeggen:
- De motor verandert de samenstelling van de lucht voldoende, zodat wat het afwijst, niet langer lucht kan worden genoemd.
- Zuurstof is er niet meer om onze vitale behoeften te garanderen.
- "snel vernietigd" is voor mij nogal vage wetenschappelijke gegevens. Ik zou graag willen weten in hoelang en door welke deze "1%" worden vernietigd en met welke gevolgen ... :?

Met alle oprechte waardering die ik voor je heb.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 05/08/15, 20:47

Ik toon inderdaad wetenschappelijke proporties die ver verwijderd zijn van de alarmerende en buitensporige toespraken van sommigen ... Ik leg uit dat wat uit een uitlaat komt op geen enkele manier als "afval" kan worden gekwalificeerd; niet-ademend gas, daar ben ik het mee eens.

Dat gezegd hebbende, het is duidelijk dat het ademen van pure uitlaat dodelijk is ... Maar net als het ademen van pure stikstof etc ...

Wat betreft de afbraak van 1% van "giftig":
- het stof en HC vallen vrij snel terug op de grond, het water lost ze op en draagt ​​ze op het terrein, waar ze oxideren in CO2 / H2O
- CO oxideert CO2 ook zeer snel; de CO is daarentegen erg gevaarlijk om te ademen (dodelijke gevallen van slecht geventileerde ketels ...)
- NOx is een ander probleem: NO wordt vrij snel geoxideerd in NO2, wat het irriterende gas is: als het zonnig is, NO2 fotolyse om NO en O te geven, en deze zuurstof met een zuurstof recombineert om O3 (l te geven ozon)

zodra de zon verdwijnt, alle O3 O2 weer worden, als bedoeld NO2 deze recombineert met H2O salpeterzuur of in water afvoer te geven, ofwel: al deze kleine kliek van verbindingen leeft niet lang de wolken.

Wat maakt dat na een paar dagen als het autoverkeer in de stad stopt, niemand meer deze 1% vervuilende stoffen voelt. en niemand wordt gehinderd door hen in een open omgeving, omdat ze niet detecteerbaar zijn, zodat hun concentratie laag is.

Wat betreft "zure" regen, de pH ligt in Frankrijk altijd dicht bij 7, zelfs in Parijs. Sommige mensen drinken Caca Cola met een pH van 2 ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/08/15, 23:59

Bedankt voor deze verduidelijkingen. 8)
We zijn het erover eens dat de uitlaatgassen niet ademend zijn.
We zijn het er ook mee eens dat we weten waar ze vandaan komen ...
Van mijn kant ken ik geen machines gebruikt door 40 miljoen Frans en het produceren van 1 kubieke meter stikstof per minuut ...

We worden daarom geconfronteerd met een PERFECTE bron van vervuiling en waarop we kunnen en moeten handelen ...
De overheid had lang geleden wetgeving moeten opleggen om de motor uit te zetten wanneer de motor stilstaat (niet-uitschakelbaar zoals het geval is voor de meeste Start & Stop-systemen) en de motor uit te schakelen bij vertraging met uitrollen, iets dat hybriden werken al meer dan 10 jaar (dit is het echte geheim van hoe deze voertuigen werken en niet de elektrische energie die ze gebruiken).

Ik herinner me dat het uitzetten van de motor en het uitlopen tijdens het rijden nog steeds verboden zijn door de verkeerscode of als zodanig worden onderwezen ... :|
Er is dus een kloof tussen wat hybriden bereiken en die de Franse wet verbiedt. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 06/08/15, 08:23

Citro schreef:Ik herinner me dat het uitzetten van de motor en het uitlopen tijdens het rijden nog steeds verboden zijn door de verkeerscode of als zodanig worden onderwezen ... :|


Motor uitzetten EN uitlopen (de ene plus de andere) ...

Omdat auto's die alleen freewheelen naar de afremmingsmotor die daar draait, duizenden in Frankrijk zijn ...

Het bespaart hen geen brandstof, maar verbruikt vooral meer remmen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/08/15, 10:49

dus het is interessant om nog eens terug te komen op deze onderwerpen.

Je kunt autorijden met je auto, het is simpel: losmaken. De motor zakt naar stationair toerental.

Als u inschakelt, zonder te accelereren, de motor remt en elektronisch injecteert: schakel de brandstoftoevoer af.

Met dergelijke praktijken verbruikt mijn R19 5L / 100 km terwijl hij zichzelf beperkt tot 90 tot 100 km / u "top" snelheid.

Mijn ervaring met Golf GTE blijkt dat hybride brengt een winst: in plaats 4,5L / 100 km onder dezelfde voorwaarden, zodat 0.5L / 100km, ongeveer 10%

Deze winst wordt gemaakt bij regeneratief remmen (in afdalingen, bij ronde naderingen). En rijden is eenvoudig. U hoeft niet meer na te denken, de elektronica en de GMP beheren voor u de stroom van energie en de beste strategie om te adopteren.

Echter, voor een man die graag in "hypermiling" -modus rijdt, kan hij 90% van de prestaties van een hybride doen, zonder de sub te investeren in de hybriden die duur blijven.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 06/08/15, 11:12

De motor van de freewheelen Passat CC DSG doos mijn broer nooit kon hij zo laag verbruik te krijgen op zijn oude stationcar (het Mamita) Ik doe het een keer een test van deze pauze op reis 20km rollen plat met ronde 5 punt (D140 weg tussen torens en blere) waardoor ik dezelfde prestaties als mijn sax elektrische outfit in de groene (100A onder 120V zijn 12Kw max) ... Ze verbruikte 2.9l / 100 heeft ODB loopt ... deze grote reis op een nationale 93 max het staat heeft 4.5l zonder ontnemen de versnelling met Mamita bij vrouwelijke volle gebruik maken van 70litres maakt tussen 1300 en 1450km ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/08/15, 11:49

inderdaad, de DSG-doos zelf vermindert het verbruik niet, het remt het herstel.

De DSG-doos is slechts een troost.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten