Monsanto Roundup verbannen uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Christophe » 29/11/17, 15:46

24129878_1565100090203460_6876286414580631705_n.jpg
24129878_1565100090203460_6876286414580631705_n.jpg (98.78 KB) Betreden 7773 keer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Did67 » 29/11/17, 16:52

Christophe schreef:Het is niet verkeerd !! : Cheesy:

24232464_1533030853455511_6787021607923280203_n.jpg


Ja eindelijk...

1) Biologisch betekent niet zonder pesticiden! Maar dan zonder bestrijdingsmiddelen synthese. Sommige natuurlijke producten zijn ook giftig. Rotonenonen, vijftien jaar verboden, maar eerder gebruikt, zijn betrokken bij de ziekte van Parkinson!

2) Er zullen "tot 24 behandelingen" zijn op conventioneel fruit. Maar glyfosaat niet. In ieder geval geen behandeling met glyfosaat aan de boom of de vrucht... Dat er dan metabolieten in het sap worden aangetroffen, enz... dit is mogelijk (waarschijnlijk?)... Maar aan de andere kant resten van verschillende andere moleculen (bijvoorbeeld fungiciden) worden gevonden SUR het fruit of IN het fruit, als het gaat om systemische producten...

Het wordt nog steeds gebruikt voor het wieden van de rij houtachtige planten (wijnstokken, fruitbomen), maar zonder ooit de "groene" delen aan te raken. Nog minder fruit. De praktijk van het telen van houtachtige bomen onder een grasmat ontwikkelt zich. Dus praten over "glyfosaat" fruit is een beetje op het randje.

3) Het belangrijkste gebruik van glyfosaat vandaag is het vernietigen van "groenbemesters" vóór het zaaien met minimale grondbewerking, in veldgewassen. Het is daarom een ​​basiselement van de technieken die worden toegepast door boeren die de zogenaamde "conservation farming" beoefenen, wat een enorme vooruitgang is in vergelijking met de conventionele "brute" (kale en omgeploegde grond). Conserverende landbouw, door tussen twee gewassen weer leven op de bodem te brengen, heeft een enorme sprong voorwaarts gemaakt in technieken, maakt de herinzet van regenwormen mogelijk, beperkt of heft zelfs erosie en modderstromen/overstromingen op, beperkt de nitraatuitspoeling... Dit alles, zonder "biologisch" (waarvan sommige "kale" grond gebruiken!), gaat de goede kant op...

Het is dus "emotionele" communicatie, grenzend aan consumentenbedrog. Maar aangezien niemand het zich kan veroorloven Monsanto aardig te vinden, laten we opgewekt gaan. Laten we op het paard van ambient imbecilities stappen...

Ik herinner u eraan dat ik niet voor glyfosaat ben. Maar dat ik mezelf verbied onzin te vertellen, alleen maar om te surfen op het reptielenbrein van degenen die tegenspreken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par chatelot16 » 29/11/17, 22:23

dat is de grote paradox... direct zaaien zonder ploegen lijkt ecologische vooruitgang maar vereist het gebruik van glyfosaat

niet gemakkelijk om alles te begrijpen... zou het niet nodig zijn om wat meer gedetailleerde leer over landbouwtechnieken te verspreiden? rond mijn huis zie ik dat al degenen die landbouw hebben gestudeerd van een vrij beperkt intellectueel niveau zijn ... degenen die door onderwijs als intelligent worden beschouwd, hebben een baccalaureaat plus x en doen iets anders dan landbouw ... en we sturen naar de landbouwschool degenen die een beperkte capaciteit hebben, en die zich vervolgens laten bestellen door de chemiehandelaren

Ik ben absoluut tegen glyfosaat als herbicide voor te steriliseren gebieden! in dit geval is natriumchloraat beter... de beste manier om verspilling van glyfosaat te voorkomen, is door natriumchloraat weer op de markt te brengen! natriumchloraat is een onstabiel product dat op natuurlijke wijze ontleedt en in gewoon natriumchloride terechtkomt als het klaar is met werken

voor de landbouw is natriumchloraat natuurlijk absurd! glyfosaat doodt alleen planten met bladeren, het steriliseert de grond niet... maar wat gebeurt er als het in net voldoende doses wordt gebruikt?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par izentrop » 01/12/17, 08:16

Did67 schreef:Een herinnering: toen ik jong was, kocht mijn moeder brood van de bakker die een "rondje" maakte (we woonden in een klein dorpje). We moesten het droge brood opeten voordat we het recht hadden om het verse brood te eten. Forceer dat vandaag een kind, je belandt voor de rechtbank voor mishandeling!
Dat heb ik ook ervaren. Het argument was: "In tijden van oorlog speelden we niet moeilijk om te krijgen."
Weliswaar hebben we het niet geweten, maar we zullen ook geen spijt krijgen van machtsmisbruik.
Hun ouders mochten niet aan tafel praten. Anderzijds was er dialoog tijdens dwangarbeid op het land.

Je praat over afval, maar het is niets anders dan de tijd dat de koelkast niet bestond.
Globalisering is ook goed voor het afstoten van overproductie, het zorgen voor lage prijzen voor de consument, maar ook de valkuilen wanneer marktprijzen lager zijn dan de productiekosten, zodanig dat veel boeren de handdoek in de ring gooien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Did67 » 01/12/17, 10:27

izentrop schreef:
Je praat over afval, maar het is niets anders dan de tijd dat de koelkast niet bestond.



Dat vind ik helemaal niet! Eerst aten we, in soms twijfelachtige hygiënische omstandigheden... En zo niet, dan waren er nog de dieren (kippen, varkens), om het afval te recyclen...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Did67 » 01/12/17, 10:31

izentrop schreef:[Dat heb ik ook ervaren. Het argument was: "In tijden van oorlog speelden we niet moeilijk om te krijgen."
Weliswaar hebben we het niet geweten, maar we zullen ook geen spijt krijgen van machtsmisbruik.
Hun ouders mochten niet aan tafel praten. Anderzijds was er dialoog tijdens dwangarbeid op het land.


Dat is niet het punt. En dan heb ik het niet over oorlogstijd.

Ik heb het over eind jaren 50 en begin jaren 60.

En het feit dat afval in bescheiden plattelandsgebieden niet bestond.

En dit heeft niets te maken met de "paternalistische dictatuur aan tafel". die wel bestond.

Ik heb er geen spijt van dat het aan deze kant ontspannen is.

Maar ik betreur ten zeerste een consumptiemaatschappij zonder ethiek, zonder "reden"... Waar het doel is om omzet te maken. Ten koste van afval...

Ik heb de twee dingen absoluut niet gemengd...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Janic » 25/06/19, 09:03

Did67 schreef:
Een herinnering: toen ik jong was, kocht mijn moeder brood van de bakker die een "rondje" maakte (we woonden in een klein dorpje). We moesten het droge brood opeten voordat we het recht hadden om het verse brood te eten. Forceer dat vandaag een kind, je belandt voor de rechtbank voor mishandeling!
het was echter niet het huidige brood dat in "moderne" bakkerijen te vinden is. Het brood van toen (op het platteland) was bis, gemalen door een molenaar met langzaam draaiende stenen molenstenen en dit brood werd gezuurd, niet met bakpoeder en in de vorm van een brood (geen stokbrood) minstens een week bewaard. .. zoals degene die ik elke week consumeer.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Opnieuw:




par GuyGadebois » 01/08/19, 19:00

Macro schreef:Ik noemde hierboven een voorbeeld van een agrarisch bedrijf dat dit soort producten verspreidt.Ze zijn super gecontroleerd.. Ze hebben contracten voor X hectare en ze hebben er helemaal geen belang bij om meer te verspreiden dan de regelgeving toestaat de amandelen(Sic) zijn zwaar en als ze hun certificaten verliezen, verliezen ze hun professionele klanten (industrie, gemeenten, SNCF.... Ik garandeer je dat ze daar niet mee spelen...)

HAHAHAHA!!! Oeps...
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
Bonus:
https://www.lesinrocks.com/2019/01/17/a ... lyphosate/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Opnieuw: Opnieuw:




par Adrien (voormalig nico239) » 02/08/19, 00:19




Werd het Inrocks-artikel gecensureerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto Roundup verboden uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par GuyGadebois » 20/03/20, 16:38


0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten