Een participatief blog, bent u geïnteresseerd?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/06/15, 00:13

Oh nee dat wist ik niet...

Maar ik deel zijn mening over de post van 16/6 volledig http://www.cyrille-borne.com/article490/la-releve ...zie mijn persoonlijke mening: https://www.econologie.com/forums/le-site-es ... 14087.html

De opvolging

Geschreven door Cyrille BORNE - 16 juni 2015 - 8 reacties

We gaan niet tegen elkaar liegen, het Franse internet zoals we dat kennen gaat dood. We zullen snel het deel dat steeds professioneler wordt op internet afwijzen, om ons te concentreren op het deel dat gratis / gratis blijft schrijven, zelfs als de twee fenomenen intrinsiek met elkaar verbonden zijn.

Een paar jaar geleden lanceerde iedereen zijn blog en zagen we op het web een nieuw eldorado waar het genoeg was om een ​​paar regels te schrijven om rivieren van goud te laten stromen. Het web was verzadigd met advies om miljonair te worden, we realiseerden ons al snel dat mensen die van hun blog konden leven, op de vingers van beide handen te tellen waren, misschien een topje van hun tenen tot het punt dat het moeilijker zou kunnen zijn. sinds ik een infographic zag, houden mensen die inkomsten genereren hun kleine geheimen nu voor zichzelf. Terwijl aan de ene kant de mensen die er niet in geslaagd waren rijk te worden hun activiteiten stopten, probeerden de grote bedrijven die altijd wat vertraging hebben het web met min of meer succes om uit te komen bij de makkelijke oplossing, namelijk het terugkopen van het bestaande zoals we kan momenteel zien in de videogamesites die de een na de ander verdwijnen. Het verschijnen van sociale netwerken heeft alleen maar de nagels aan de doodskist van blogplatforms gedreven met Facebook, een verenigd netwerk, gemakkelijk en waar iedereen te vinden is. Dat is de wereld zoals die evolueert, het is de min of meer professionele wereld die het deel van de mensen uitsluit dat schrijft uit passie, uit overtuiging, dit beroemde internet van 2025.

(...)
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 18/06/15, 01:09

Ik denk dat het meest concreet zou zijn om van de participatieve blog de site-invoerpagina te maken, waaraan je gewoon een kolom aan de zijkant toevoegt die een link rechtstreeks naar de winkel geeft, forum, nieuwsbrief, FB-pagina en twitter ... alles staat onder wordpress met een goed thema en het is goed;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/06/15, 01:36

Hé, je leest mijn gedachten: dat was wat ik van plan was te doen ... en onder wp ja, maar ik wilde het concept testen met .info voordat ik het .com-herontwerp lanceerde!
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 18/06/15, 02:08

samenvoegen, doe geen moeite met verschillende NDD. Ik zal me richten op .info in definitieve vorm, en een .com en .fr die omleiden naar .info
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 18/06/15, 02:22

Hier is een blog die ik al een tijdje volg:

http://korben.info/

We zouden met dezelfde organisatie moeten beginnen, maar meer naar voren schuiven forum en de winkel (een infobanner bovenaan de lijst en voor elk poster-ticket een link naar de forum om te debatteren of commentaar te geven op het bericht)
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 18/06/15, 09:10

Voor de blog-engine, als ik zie wat de plexml-jongens produceren - http://www.pluxml.org/ - Ik vraag me af of het interessant is om over te stappen naar WP. De laadsnelheid is zeldzaam, de code lijkt geoptimaliseerd en daarom econologisch :D
Ik mis de vaardigheden om ze te vergelijken, maar nadat ik elk van de twee heb geïnstalleerd en gekieteld, heb ik gemerkt dat pluxml voor een beginner een genot is. Ontwikkeling en ondersteuning in het Frans, aangename gemeenschap, een zekere duurzaamheid. Om te ontdekken of het nog niet gedaan is.

* vanmorgen merkte ik mezelf op over de Bornian-blog en de forum econologie dat er weinig of geen meisjes zijn. Maar waar zijn de meiden!? Waar is de 50% van de bevolking die zoveel naar onze wereld brengt? Is er aan deze kant misschien ook iets om over na te denken? Ik moedig u aan om de zaak te onderzoeken.

Goede dag!
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/06/15, 10:55

Christophe schreef:Ja, er zijn enorm veel goede ideeën en ja, ze zijn niet gemakkelijk te vinden, dus ja, een wiki is geweldig om te synthetiseren, maar het vereist kwaliteitsbijdragers...

Maar waarom nog een wiki maken?

Ekopedia http://fr.ekopedia.org/Accueil en wikipedia https://fr.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3% ... _principal bestaan ​​en ze zijn participatief, dus waarom zouden we ze niet aanvullen met hier ontwikkelde ideeën?

Door de originele referenties te plaatsen, zal het helpen met SEO en misschien de site redden cf: https://www.econologie.com/forums/le-site-es ... 14087.html


er zijn veel nuttige dingen die onmogelijk op wikipedia kunnen worden geschreven, die alleen tolereert wat echt encyclopedisch is: de forum econologie heeft een heel bijzondere eigenschap om dingen te accepteren die we bij anderen niet zien forum en die zou kunnen eindigen in een wiki, waarvan het doel niet zou zijn om te concurreren met wikipedia, maar om het aan te vullen waar het nuttig is

ekopedia is een andere aanvulling op wikipedia, maar de onderwerpen die ik interessant vind over econologie horen daar ook niet thuis

blog of wiki komt heel dichtbij, maar ik zie 2 belangrijke verschillen

met een wiki kopiëren is gemakkelijk in beide richtingen met wikipedia

met een wiki is het beheer van een groot aantal auteurs eenvoudiger dan met een blog: gemakkelijker ongedaan gemaakte wijzigingen ongedaan maken, gemakkelijker de historie inzien

Ik heb verschillende keren pagina's laten verwijderen op wikipedia omdat het vanaf het begin niet van voldoende kwaliteit was ... mijn methode om wat gegevens in bulk te plaatsen en ze daarna te verbeteren bevalt hen niet ... dus ik schrijf in een andere persoonlijke wiki en breng alleen naar wikipedia over wat kan worden overgedragen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/06/15, 12:10

wiki, kiki, rikiki, ik weet er niets van...

Maar ik ben het met Chatelot eens over het feit dat er elementen zijn van het debat over econologie en een tolerantie voor ideeën die grenzen aan het beledigen van meningen... die elders niet worden getolereerd... Het is daar, aan deze unieke kant, dat moet worden gebouwd.

Ik was negatief in een eerdere post, maar ik denk van wel een "biologische niche" voor zo'n ruimte.

Welke vorm moet dat technisch gezien hebben, ik weet het niet?

Bovendien blijft het een vraag waar ik geen antwoord op heb hoe zo'n niche duurzaam te financieren!

Kranten als La Hulotte zijn voorbeelden die laten zien dat in een wereld vol haaien, mits je je werk heel netjes doet, heel specifiek zelfs uniek, zeldzaam, mooi, je kunt overleven op een heel kleine niche, met een groep trouwe lezers...

Voor info: http://www.lahulotte.fr/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/06/15, 12:42

Hier zijn enkele goede ideeën...raak niet te verdwaald...omdat de situatie urgent is (en ik hoop dat het niet te laat is...)

In de tussentijd, zoals ik hierboven al zei: elke link van andere sites naar econo is welkom...we kunnen hieraan werken (ik doe het aan mijn kant) parallel met de ontwikkeling van een nieuw systeem voor de website... zien https://www.econologie.com/forums/le-site-es ... 14087.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/06/15, 15:22

Ik heb zojuist de blog econologie.info bijgewerkt naar wordpress 4.2.2 (op een tijdelijke server)

Nog een paar uur werk en ontwerp en ik voltooi de migratie naar de .info-server.

De vraag is dus: wie zou er willen bijdragen aan deze gezamenlijke blog en redacteur worden?

Het hoofdonderwerp zal zijn verantwoorde consumptie in al zijn aspecten.

Misstanden aan de kaak stellen, beter/minder consumeren...uiteraard altijd met een ecologisch aspect...(want alles wat we consumeren/uitgeven heeft een ecologische kostprijs...)

Olifant die je een maand geleden geïnteresseerd leek?
Dernière édition par Christophe de 19 / 06 / 15, 20: 19, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten