Aansluiting van een 24v-booster bij installatie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04

Aansluiting van een 24v-booster bij installatie




par Matrue » 04/05/15, 22:30

Goedenavond, ik moet een 24v-booster aansluiten op het PV-systeem dat al op zijn plaats is, en weet er niets van! Mijn grootste angst is om de instellingen van de regelaar te verliezen.
Een vriend vertelde me dat ik de 2 uiteinden van de kabel moest voorbereiden, de 24v-stekker moest installeren, de stroomonderbreker moest doorknippen en de + & - draden bij de batterijen moest aansluiten. Als de manipulatie niet lang duurt, moet de toezichthouder volgens hem zijn instellingen in het geheugen bewaren.
In dit geval blijven de panelen aangesloten op de regelaar, is dit schadelijk voor de regelaar?

Mijn installatie bestaat uit 2x2 panelen, 2x2 90 Ah 12V accu's, een Victron zuivere sinusregelaar, een Victron 800 VA omvormer-lader & een monitor.
Heeft u advies, richtlijnen voor mijn behandeling?

Ik kijk ernaar uit ... :)
0 x
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 05/05/15, 08:44

Geen kenners hier ??!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/05/15, 12:15

We zijn hier, we zijn hier :)

Uh, ik begrijp uw bezorgdheid niet: waarom zou u de bestaande installatie willen ontkoppelen? Het is laagspanning, er is geen fysiek risico tijdens het hanteren.

Zou het dus naar mijn mening voldoende zijn om een ​​24V-jumper over de polen van de batterijen in serie te maken?

Anders zal een klein diagram ons helpen uw zorgen beter te begrijpen ...
0 x
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 05/05/15, 13:30

Bedankt voor dit antwoord. Mijn eerste probleem is dat ik er niets van weet, ik heb alleen mijn grote goede wil om er doorheen te komen, ... & dit forum!! Ik had een schets gemaakt, maar ik heb nog nooit een afbeelding geplaatst, dus ik stuur hem naar je per mp, om er geen uren door te brengen!
Deze schets is waarschijnlijk niet erg "academisch", maar hij is correct, behalve de aansluiting van de monitor die ik vergeten was.
Mijn installatie is gedaan door iemand waarnaar wordt verwezen door Victron, dus ik denk niet dat het slecht was.

Dus volgens jou kan ik de moeren losdraaien om de terminals toe te voegen zonder het circuit te doorsnijden en zonder schade?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/05/15, 13:34

Ok, ik zal de schets toevoegen als je hem in MP naar mij kunt sturen (in feite is de procedure strikt hetzelfde, of het nu in MP of openbaar is)

Ja, u kunt de batterijbouten heel goed losdraaien zonder schade of knippen (zolang het elektrische contact in contact blijft) om een ​​jumper toe te voegen.
0 x
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 05/05/15, 13:44

2e test ...
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/05/15, 14:19

Ach hier zie je dat het niet zo moeilijk was;)

Uh wat is het gestippelde circuit ??

Hier kunt u ofwel in 1 of in 2 overbruggen waar het het gemakkelijkst is om (mechanisch) te overbruggen:

Beeld

Aan de andere kant wordt de 24V-voeding voor uw booster niet geregeld, dus u riskeert het overladen van uw batterijen (dus voortijdige slijtage), 3 oplossingen:

a) plaats een 24V-regelaar voor uw 24V-aansluiting
b) gebruik eventuele relaisuitgangen van de bestaande regelaar
c) gebruik de regelaar om de uitgang van de omzetter om te zetten als de omvormer geen diode is, d.w.z. als u stroom kunt trekken uit de batterijen van deze 2 draden (raadpleeg de handleiding)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/05/15, 14:21

Ik herlees je eerste bericht de regelaar is een zuivere sinus, dus oplossing 1 is niet mogelijk, omdat het natuurlijk direct 3 V AC in output produceert ???

Wat is anders de kracht van uw booster en hoelang wilt u deze per dag gebruiken?

Als het niet zo belangrijk is als gebruik, dan is een 24V-regelaar misschien niet nodig ...
0 x
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 05/05/15, 20:12

De zwart-witte stippellijn komt overeen met 2 draden die in deze kleuren zijn omhuld, heel fijn, een beetje in elkaar gedraaid, en ik zou graag willen weten waarvoor ze worden gebruikt!
Dus of de overbrugging in 1 of 2 is, het verbruik van de booster zou niet worden gereguleerd, klopt dat?
Het handigst is in 1.
De booster is dit: http://www.solaris-store.com/953-surpresseur-equipe-avec-pompe-shurflo-5050-2301-g011.html & zal me bedienen bij de gootsteen en de douche, gemiddeld 30 l / dag.
Enttk, bedankt voor je hulp! :)
0 x
Matrue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 13/03/15, 14:04




par Matrue » 06/05/15, 19:21

Ik vind het echt heel verrassend om met de verbindingen te kunnen spelen zonder het circuit te onderbreken, weet je dat zeker?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 217 gasten