Elektriciteitsboiler met stand-byverbruik

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 28/04/15, 09:00

Hallo Raymond,
Het enige dat u hoefde te doen, was het linkadres uit de adresbalk van de browser kopiëren.
Het voordeel van het overisoleren van uw ballon

Interessant is dat we zien dat we door het toevoegen van 60 mm isolatie rond een tank van 200 liter 400 kWh per jaar kunnen besparen :D
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 29/04/15, 11:34

Niet interessant, we zien dat we door het toevoegen van 60 mm isolatie rond een tank van 200 liter 400 kWh per jaar kunnen besparen. Erg blij

En hoeveel reactoren zouden we sluiten als alle boilers goed geïsoleerd waren?
Een discussie over de prestaties van boilers:
http://www.bricozone.be/fr/plomberie/t- ... 55666.html
89% opbrengstresultaat.

Daar ligt de efficiëntie, denk ik, voor normaal gebruik, maar iedereen die voor deze behoeften slechts 2 kWh elektriciteit gebruikt, zal een efficiëntie van 50% hebben. Een bonus voor verspilling. Hoeveel meer zou een goed geïsoleerde boiler 10 tot 15% meer kosten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/04/15, 17:58

Zeker minder dan 400 KWh/jaar :D

Maar de problemen zijn nog steeds hetzelfde:

- de mensen overtuigen om te investeren in plaats van geld uit te geven aan energie
- meer isolatie betekent meer ruimte (en we plaatsen het vaak graag in een kast
- meer bulk, ook duurder in transport.

Overweeg ook:

Waar is hij ?

als het in de badkamer staat, wordt het een beetje opgewarmd, zodat alle energie niet voor niets wordt verspild.
als het in de kelder staat: dan is de winst reëel
staat het in de garage, zolder of schuur, dan is de winst zeer reëel.

Bovendien kan het met een rol isolatiemateriaal en verpakkingstape.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 29/04/15, 18:50

Zeker minder dan 400 KWh/jaar. Erg blij mee

ruim een ​​jaar de dag ervoor is het ongeveer 730 kWh, in de hoop de helft ervan te besparen lijkt mij redelijk.
Kopers ervan overtuigen dat de besparing 400x0,14 = 56 euro per jaar zou zijn, de waterverwarmer betaalt zich in ongeveer 5 jaar terug, niet slecht. Of de extra productiekosten die waarschijnlijk binnen een jaar worden betaald.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 29/04/15, 23:39

Bonsoir,
De auteur van dit onderwerp over FS zegt iets verder dat hij, vooral in de winter, een besparing van 10 €/maand heeft gerealiseerd.
Andere getuigenissen bevestigen dit http://forums.futura-sciences.com/habit ... ost5204701
Het is niet nodig om de bodem te isoleren vanwege de gelaagdheid van het water en het is beter om dit in de zomer te vermijden, omdat de thermostaat dan defect kan raken.
Het onderhoudsverbruik ligt rond de 2 kWh/24 uur, voor een 200 liter.

Wij zien hierin document dat de standaard isolatiedikte 3 cm bedraagt ​​en bij overisolatie 4 cm. :|
Hiermee is het niet moeilijk om 1.2 kWh/24 uur te besparen
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 30/04/15, 07:35

Beetje off-topic maar niet echt
In stand-by is het misschien instinctiever: een apparaat blijft elektriciteit verbruiken. Alle apparaten die in stand-by staan ​​en verborgen verbruik zouden 11% van de rekening van een huishouden uitmaken. Op nationale schaal zou dit neerkomen op een rekening van twee miljard euro. Een lcd-televisie verbruikt in stand-by 8,1 kWh per jaar, een dvd-speler 15 kWh en een laptoplader tussen de 1 en 3 kWh. Een handige methode om uitgeschakelde apparaten los te koppelen, is door zoveel mogelijk apparaten van stroom te voorzien via dezelfde stekkerdoos, die voorzien is van een schakelaar.

http://www.futura-sciences.com/magazine ... ille-5928/
We dringen er sterk op aan dat we erover nadenken om de stand-by van onze televisie, die 8 kWh per jaar verbruikt, uit te schakelen, terwijl we het hier hebben over 700 kWh/jaar voor de boiler.
Zet mijn tv uit voor 8kwh meh.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 30/04/15, 16:24

raymon schreef:Zet mijn tv uit voor 8kwh meh.
dit is wat de Europese regelgeving voorschrijft.
In werkelijkheid zijn recente lcd-tv's waarvan de cos phi wordt gecompenseerd, 10 keer minder.
Het heeft geen zin om laptopladers die niet warm worden los te koppelen, want ook daar is het verbruik verwaarloosbaar. Aan de andere kant, een box of een sat-decoder, als deze warm worden??

Energiemetermetingen moeten gekwalificeerd zijn, omdat ze niet altijd rekening houden met de arbeidsfactor.
0 x
bedrieglijk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 24/06/13, 13:59
Plaats: 82




par bedrieglijk » 05/05/15, 19:42

Ik ben geïnteresseerd. De boiler vertegenwoordigt 60% van mijn elektriciteitsverbruik ondanks elektrische verwarming!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 352 gasten