verbindingsprobleem

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
baloo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/04/15, 17:03

verbindingsprobleem




par baloo » 20/04/15, 17:11

hallo
Ik kocht een 370W 24V-kit bestaande uit 2 hareonsolar HR-185-24Aa-panelen parallel gemonteerd en vervolgens in een Victron mppt 75/15-regelaar en twee in serie gemonteerde 110A-batterijen of diegene die na drie dagen opladen slechts 22.6 V aangeeft, maar de regelaar vertelt me ​​wat er vol is. Kun je me helpen te vinden waar het laadprobleem zit? :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/04/15, 17:29

22.6 of 26.2?
Hoe betrouwbaar is deze meting?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 20/04/15, 17:39

Volgens de documentatie detecteert deze regelaar automatisch de accuspanning.

Heeft u de aansluitprocedure zorgvuldig gevolgd:
De Victron zonneregelaar past zich automatisch aan de nominale spanning van uw accu's aan. Om dit te doen, moet deze eerst op de batterijen en vervolgens op het zonnepaneel worden aangesloten.


Er wordt ook gezegd:
De PV-spanning moet hoger zijn dan Vbat + 5V voordat de controller kan worden ingeschakeld.
Bieden de panelen voldoende ingangsspanning?
0 x
baloo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/04/15, 17:03




par baloo » 20/04/15, 18:04

ja, ik heb de accu's aangesloten en na de zonnepanelen licht de groene diode op om mij te vertellen dat de accu's zijn gedetecteerd, maar de gele diode blijft continu geel, wat aangeeft dat mijn accu's vol zijn. Dit zou niet komen doordat mijn accu een brug maakt met een kabel te dun of aan de schakelaar onder de regelaar, ik begrijp de instructies voor het wijzigen van de modus niet, bedankt voor je hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/04/15, 10:08

1e ding: koop een ampèremeter, kaliber 10 A DC (ik heb een zwak voor naaldampèremeters, omdat ik de vervelende neiging heb om de zekering van mijn digitale multimeters door te blazen. Ik doe een meting in A, dan schakel ik de spanning in, ik meet de spanning vergeet de pluggen van plaats te veranderen en bam : Mrgreen:
Bovendien zijn de meetsnoeren op de meeste multimeters te dun.

2) was er tenminste zon? Zijn uw panelen correct georiënteerd?

3) Als uw panelen leeg zijn, geven ze ongeveer 27 volt. Een goed opgeladen accu geeft 13,8 V en zakt dan snel naar 12,5. De optimale laadspanning voor uw accu’s is dus 2 x 13,8 = 27,6 en hij laadt efficiënt op tot 25 V.
Normaal gesproken heb je een piek van 7 ampère, daarna daalt deze naar 2-3 ampère. U kunt uw batterij als opgeladen beschouwen als uw reststroom ongeveer 3-400 milliampère of minder bedraagt.

Bij dit tempo van maximaal 9 uur opladen per dag heb je natuurlijk minimaal 4 dagen nodig om je batterijen op te laden.

Het lijkt mij daarom a priori dat uw regelaar defect is, een spanningsverschil van 5 volt is veel te veel. Er zou nog steeds maar een halve volt ddp zijn, hij zou nog steeds opladen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 21/04/15, 10:36

Hallo,
elephant schreef:Als uw panelen leeg zijn, geven ze ongeveer 27 volt.
45 volt aangekondigd http://fr.enfsolar.com/ApolloF/solar/Pr ... b41b0f.pdf
In de zon natuurlijk : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/04/15, 11:13

Bij 22,6V zijn je batterijen leeg.

Welke diameter en lengte kabel om de regelaar op de batterijen aan te sluiten :?

Heb je een verbruiker op de accu's aangesloten? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/04/15, 12:35

Als Izentrop gelijk heeft, moet je een ampèremeter aansluiten tussen de lader en de accu en de stroom meten
en vervolgens tussen het paneel en de oplader.

en zie het resultaat.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/04/15, 13:40

elephant schreef:Als Izentrop gelijk heeft, moet je een ampèremeter aansluiten tussen de lader en de accu en de stroom meten
en vervolgens tussen het paneel en de oplader.

en zie het resultaat.
Ja.

Ik denk dat het resultaat zal bevestigen wat het gele diodetje zegt: de regelaar denkt dat de batterijen vol zijn, dus er vloeit bijna geen stroom.

De vraag zal dan zijn: waarom denkt de toezichthouder dat de batterijen vol zijn als ze leeg zijn.

Subvraag: waarom zijn nieuwe batterijen leeg als er geen verbruiker is aangesloten?

Let op: deze regelaar is blijkbaar configureerbaar via een USB-poort en passende software. Het zou ook nodig zijn om de huidige parameters (vooral de laadspanning) te controleren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/04/15, 16:02

En nogmaals: zijn de batterijen echt leeg?
Welk apparaat geeft 22.6V aan? Is deze maatregel goed?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten