Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 15/01/18, 14:10

Did67 schreef:Ik denk niet dat de oplossing de politie is ...]


Eerlijk gezegd, ik ook niet, het was een uitdrukking!

En eerlijk gezegd dacht ik ook niet eerst aan het verlies van biomassa, maar aan de overlast en de vervuiling.

Maar ik weet heel goed dat, tenzij je al heel boos bent op je buurman, je daar geen klacht voor zult indienen, en dat de burgemeester van een klein dorp de neiging zal hebben om zijn ogen te sluiten, zelfs als het prefectuurbesluit hem wordt opgelegd en dat hij zelf in bepaalde gevallen bepaald in een gemeentebesluit.

Dus ja, je moet opvoeden en overtuigen, maar in sommige gevallen (ik denk aan "mijn buurman" waar ik wel eens over praat) is het bij voorbaat gewoon verloren .... Je moet op jonge mensen wedden.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/01/18, 14:22

Ja, soms is het tijdverspilling.

En soms moet je de tijd nemen ... Ideeën hebben een snelheid - die van persoon tot persoon verschilt. Mijn buurman gooit zijn dode bladeren over het hek naar mij toe ... En hij plukt af en toe een salade of een tomaat ... Terwijl hij een paar jaar geleden serieus de buurt rookte!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/01/18, 14:34

Vreemd, deze "naakte molratten"! Ik keek bijna per ongeluk naar dit rapport over Arte!

http://www.lemonde.fr/televisions-radio ... 55027.html

[Nou, in sommige opzichten doen ze me denken aan mijn molratten, waarvan ik hoop dat ze niet dezelfde levensduur hebben]
1 x
Cigalyves83
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 05/04/17, 13:59
Plaats: 83 Toulon
x 21

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Cigalyves83 » 15/01/18, 15:06

Terugkomend op Ruth Stout,
Dit stelt me ​​gerust dat een methode die jaren geleden empirisch werd gebruikt door een dame op een ander continent, gevalideerd en uitgelegd wordt door een agro-ingenieur in ons territorium.
Dit kan handig zijn om de ongelovigen te overtuigen die willen afwachten wat er gaat gebeuren : Oops:
Voor de katoenen cake, lijkt het mij niet systematisch (een koketterie om indruk op bezoekers te maken : Wink: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 15/01/18, 15:07

Did67 schreef:Ik denk niet dat de politie de oplossing is ... Ik wou dat mensen het begrepen! Als ik jonger, ondernemender, minder ‘moe, uitgeput ...’ was, zou ik een of twee ha ‘fenocultuur’ aanleggen en pamfletten uitdelen ‘verbrand je biomassa niet, ze zijn me dierbaar! ' [of zelfs een verzameling organiseren (mensen zijn zo terughoudend om enige moeite te doen - daarvoor; om elders zygomars te doen, dat zijn er!)]


Wat een puinhoop ... Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 15/01/18, 15:10

Did67 schreef:Ja, soms is het tijdverspilling.

En soms moet je de tijd nemen ... Ideeën hebben een snelheid - die van persoon tot persoon verschilt. Mijn buurman gooit zijn dode bladeren over het hek naar mij toe ... En hij plukt af en toe een salade of een tomaat ... Terwijl hij een paar jaar geleden serieus de buurt rookte!


Idem hier vonden we veel maaisel en andere aan de andere kant van het hek Beeld
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 15/01/18, 15:32

nico239 schreef:Idem hier vonden we veel maaisel en andere aan de andere kant van het hek Beeld


Je zou blij moeten zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/01/18, 16:19

Schimmels en fosfor

Ik ben blij om in een serieuze pen dingen te vinden die ik in een vergelijkbare vorm heb uitgedrukt - voordat ik deze pdf vond!

http://www.limousin.synagri.com/ca1/PJ. ... penElement

[Anderen geven er de voorkeur aan houtachtige substanties te verbranden !!!]
2 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil12 » 15/01/18, 17:52

Bonjour à tous,

Er is een YouTube-versie van fosfor door Hervé Coves (en in andere video's is hij een verhalenverteller).
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/01/18, 17:57

Maan kalender

We hebben er hierboven over gesproken.

Bij willekeurig onderzoek op het net kwam ik deze uitwisseling tegen (Gerbeaud-site / part forum). Dit zijn xtracten (ik heb alleen opgenomen wat maankalenders betreft):

Mijn probleem is het volgende: welke radijs ik ook zaai (rond, langwerpig, rood, wit, enz.), Ik krijg alleen blad. De stengel, die in een radijs zou moeten veranderen, zwelt niet op. Ik wil erop wijzen dat: 1. dit probleem zich bij elke zaai voordoet, ongeacht of het in de volle grond (hier 100% klei), in potgrond, in de open lucht of in mijn kas gebeurt 2. mijn zaden zijn vers 3. Ik ken dit probleem al een aantal jaren.
Gesteld in Groentezaailingen
antwoorden:

 Heb je erover nagedacht om te zaaien met respect voor de maankalender? 2) Respecteer je de zaaidiepte? 3) is de warmte voldoende? 4) Hebben uw zaailingen voldoende water gegeven? 5) Brengt u mest mee? 6) Oefen je vruchtwisseling? Probeer vandaag in goed voorbereide grond te zaaien en houd de grond gedurende het hele gewas vochtig.
garnalen - 30/05/2013

Hier zijn mijn antwoorden op de vragen die u mij stelt: 1. Ik respecteer nauwgezet de maankalender die is gepubliceerd op "Jardin-magique.fr" 2. mijn zaden worden nauwelijks in de aarde gezonken en vervolgens heel licht bedekt 3. de hitte is degene die we momenteel kennen in België 4. gezien het sombere weer dat we kennen, krijgen de radijsjes genoeg water !! 5. Ik gebruik een gedroogde organische mest in de vorm van korrels en wordt op de markt gebracht door de firma Bakker, die op uw site adverteert 6. elk zaadje wordt afzonderlijk gezaaid en bevindt zich binnen ± 3 cm van de buurman 7. Ik oefen de rotatie en ik zorg ervoor dat om de goede buurt van planten en groenten te respecteren. Ik hoop dat deze details u zullen helpen mijn probleem, dat tot op de dag van vandaag intact blijft, beter te definiëren. Neem aub opnieuw contact met mij op
zus - 30/05/2013

Goedenavond, helaas kan ik je niet helpen, maar ik heb lange tijd precies dezelfde problemen ontmoet: ik had bijna voor een resultaat gekozen nadat ik de maankalender had gerespecteerd door een start van de training, daarna niets dan bladeren.


Over het algemeen roepen mensen gemakkelijk "overwinning" als ze denken dat een oefening werkt. Maar de getuigenissen van mislukkingen zijn veel zeldzamer ...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 362-gasten