Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 18/11/17, 12:32

NB: en om van te watertanden - kenners - 8) , vanmiddag op het menu: stamppot van groene krulkool uit de tuin, met aardappel uit de tuin, pork cotis (ripchen ^^) varkenswangennootjes, en ossenstaart (niet uit de tuin) Miammi : Cheesy:
Chuss.
1 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 18/11/17, 12:56

Voor hooi hebben we het over tonnen
100 euro per ton is een goede prijs.

vooral dit jaar waar er door de droogte heel weinig hergroei was (tweede en derde stek)

Thuis zijn wij 120 euro per ton kwijt voor hooi van goede kwaliteit dat na het maaien niet nat is geweest.

ter informatie, hooi uit de Crau-vlakte (Rhônedelta) kost 200 euro per ton geleverd (ter plaatse)
1 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 18/11/17, 13:24

paysan.bio schreef:Voor hooi hebben we het over tonnen
100 euro per ton is een goede prijs.

vooral dit jaar waar er door de droogte heel weinig hergroei was (tweede en derde stek)

Thuis zijn wij 120 euro per ton kwijt voor hooi van goede kwaliteit dat na het maaien niet nat is geweest.

ter informatie, hooi uit de Crau-vlakte (Rhônedelta) kost 200 euro per ton geleverd (ter plaatse)

Je stelt me ​​gerust ^^ en ook al hebben sommigen het gratis, het is heel goed (volg mijn blik : Cheesy: ), ik vind het niet erg om te betalen voor verricht werk; dus zijn 150 -180 € ingezaaide weide, hier in de buurt, is volledig gerechtvaardigd.
Ik heb dit in het dorp laten bezorgen, lol, toekomstige opmerkingen en roddels!
Tot snel, de Did hipsters.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 13:25

paysan.bio schreef:langs de muur kun je ook Fortex-bonen maken.
ze hebben warmte nodig, maar niet per se direct zonlicht.
het zijn "gigantische" klimmers dus je moet trainen.
bamboe tegen de muur kan het lukken.


Verre van mij is het idee om gewasassociaties te maken, ik zou gewoon mijn ruimte willen benutten en op hoogte willen kweken
Paysan.bio vertelt ons over de bloeiende zonnebloemen die ik erg leuk vind en de fortexbonen, en plotseling ontkiemde er een idee. Ik dacht erover om de bonen op pakken te zetten, maar is het mogelijk om de stengels van de zonnebloemen te gebruiken als decoratieve roeispanen, of Natuurlijk zal ik ook echte roeiriemen toevoegen, gemaakt van takken van boomhout : Mrgreen:

dus peasant.bio, kun je mij je mening geven over wanneer je moet zaaien, zodat de zonnebloem niet wordt ingehaald door de bonen, binnen beginnen? hoeveel faseverschuiving tussen de 2 soorten

merci
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Lolounette » 18/11/17, 13:32

Het lijkt mij dat de zonnebloem oppervlakkige wortels heeft, waardoor hij de neiging heeft om gemakkelijk te gaan liggen, waardoor hij een slechte ondersteuning is...

de maïs daarentegen.... nee ik heb het niet over Milpa gehad, niet typen! : Mrgreen:
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 14:10

Lolounette schreef:Het lijkt mij dat de zonnebloem oppervlakkige wortels heeft, waardoor hij de neiging heeft om gemakkelijk te gaan liggen, waardoor hij een slechte ondersteuning is...

de maïs daarentegen.... nee ik heb het niet over Milpa gehad, niet typen! : Mrgreen:


Ik zei dat de zonnebloem als decoratieve roeispaan zou dienen, de bonen worden op echte houten roeispanen geroeid, maar daarvoor moet de zonnebloem vóór de boon groeien, zodat de bloem bovenaan zit ^^
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 18/11/17, 16:09

Den54 schreef:NB: en om van te watertanden - kenners - 8) , vanmiddag op het menu: stamppot van groene krulkool uit de tuin, met aardappel uit de tuin, pork cotis (ripchen ^^) varkenswangennootjes, en ossenstaart (niet uit de tuin) Miammi : Cheesy:
Chuss.


Dankjewel Den voor het fijne gastronomische menu, ik ben fan van ossenstaart, zoals wangnoten, dun gesneden gegrilde braadstuk, hangersteak, rokje, .......... .aan de andere kant de ripchen ???
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 18/11/17, 17:02

Moindreffor schreef:
Lolounette schreef:Het lijkt mij dat de zonnebloem oppervlakkige wortels heeft, waardoor hij de neiging heeft om gemakkelijk te gaan liggen, waardoor hij een slechte ondersteuning is...

de maïs daarentegen.... nee ik heb het niet over Milpa gehad, niet typen! : Mrgreen:


Ik zei dat de zonnebloem als decoratieve roeispaan zou dienen, de bonen worden op echte houten roeispanen geroeid, maar daarvoor moet de zonnebloem vóór de boon groeien, zodat de bloem bovenaan zit ^^


Lolounette heeft gelijk, de zonnebloem is een slechte bewaker.
het begint niet erg vroeg, het moet in een pot in een kas worden gekweekt voordat het opnieuw wordt geplant.
Het lijkt mij veel werk.
het voordeel van fortex is dat het het hele seizoen door produceert als het regelmatig wordt geoogst.
door vroeg te zaaien verhogen we de geproduceerde hoeveelheid.
wat best interessant is, is om een ​​draad horizontaal uit te rekken, de stengelkoppen erlangs te laten lopen om zo een maximum aan bonen op dezelfde hoogte te hebben, dit maakt het verzamelen een stuk eenvoudiger.

Als de zonnebloem er mooi uit wil zien, waarom niet, maar je kunt hem net zo goed in zijn eigen tempo laten bloeien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil12 » 18/11/17, 17:39

Hallo tuinliefhebbers,

Ik heb een houtkachel (eiken)

Ik denk erover om mijn as in de beschutting van de regen (vuilnisbakken) op te slaan om in het voorjaar te verbeteren;

Is het een goede zaak om de as op de mulch te leggen?
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 18:09

paysan.bio schreef:Lolounette heeft gelijk, de zonnebloem is een slechte bewaker.
het begint niet erg vroeg, het moet in een pot in een kas worden gekweekt voordat het opnieuw wordt geplant.
Het lijkt mij veel werk.
het voordeel van fortex is dat het het hele seizoen door produceert als het regelmatig wordt geoogst.
door vroeg te zaaien verhogen we de geproduceerde hoeveelheid.
wat best interessant is, is om een ​​draad horizontaal uit te rekken, de stengelkoppen erlangs te laten lopen om zo een maximum aan bonen op dezelfde hoogte te hebben, dit maakt het verzamelen een stuk eenvoudiger.

Als de zonnebloem er mooi uit wil zien, waarom niet, maar je kunt hem net zo goed in zijn eigen tempo laten bloeien.

Oké, dus je denkt dat ik de fortex langs de tuinpaden kan trainen, of hij moet heel hoog gaan, want als jij het zegt, heeft hij niet echt de grote zon nodig. Ik kan hem vanuit mijn tuin in het oosten trainen, achter de heg verdelen met de buurman, hij heeft aan het einde van de ochtend en de rest van de dag de zon en werpt niet meer schaduw op de tuin dan de thuja's van de buren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten