Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 16/11/17, 18:58

MixieerX56 schreef:
Behalve dat ze, door haar overdag vrij te laten, twee keer terugkwam...


Dit is de Bigard-schets die je ons hier geeft!
Dernière édition par sicetaitsimple de 16 / 11 / 17, 19: 07, 2 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 16/11/17, 19:01

sicetaitsimple schreef:
MixieerX56 schreef:
Behalve dat ze, door haar overdag vrij te laten, twee keer terugkwam...


Dit is de Bigard-schets die je ons hier geeft!


Een beetje, maar ze belde niet aan :)
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 17/11/17, 12:39

phil53 schreef:Om een ​​vleermuis tevoorschijn te halen, raad ik aan om de lichten uit te doen, het raam te openen en de kamer te verlaten zodat het minder in paniek raakt. Kom 2 of 3 minuten later terug, normaal gesproken is ze weg.


Yaisse, dit is de juiste manier om het te doen. :!:

Elke keer binnen 2 of 3 minuten was ze weg
0 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/11/17, 13:27

Did67 schreef:
2) Als je ze ter plekke niet kunt afrollen, laat ze dan plat liggen (zoals een bierglas): je kunt ze met een kettingzaag of reciprozaag in “snippers” zagen, die je naast elkaar legt van anderen, net zo regelmatig als mogelijk. Zorg goed voor de overlappingen... Maar andersom werkt het ook, dat maakt niet uit.


Hallo iedereen.
Ik ben ongeveer op pagina 154 van de forumAltijd leuk om dit draadje te lezen, en zeer informatief! Gezien het aantal pagina's (815 ^^) zal het even duren, maar de winter duurt lang, dus ik heb de tijd.
Ik heb mijn AXT 2500 TC-slijpmachine op 15-11-17 gekocht, nog niet uitgepakt.
Ik kom bij je terug voor wat Olivier, geloof ik, me in het citaat vertelde. Morgenochtend ontvang ik mijn twee balen van 500 kg - ik zal vragen of hij er nog een of twee heeft, want ik ben bang dat het voor meer dan 400 m2 kort zal zijn - maar ik ben bang dat ik ze niet kan uitrollen;
dus volgens Olivier plaats je ze op de basis, als een blik, en snijd je de reepjes;
maar in welke zin? begin bovenaan met een kettingzaag en maak horizontaal een "?" cm(A), of verticaal van boven naar beneden, alsof ik een deel van een camembert vanuit het midden afsnijd?(B)
of laat je het op de grond liggen alsof je het wilt rollen, en snijd je het verticaal (wat neerkomt op A) of horizontaal (C)?

(Ik heb de tegenslagen van Macro opgemerkt, voor zijn eerste poging, arme man)
Het ga je goed en bedankt voor de feedback.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par olivier75 » 17/11/17, 14:22

den54,
Het ligt niet aan mij voor het snijden.
Ik heb de neiging om vanaf de onderkant te snijden, zodat het er niet uitvalt terwijl ik ga.
Als je dat kunt, nadat je beide hebt gedaan, is het veel eenvoudiger om af te rollen, ook al betekent dit dat de tractor beschadigt en de grond inpakt of een grotere opening moet laten.
Tijdelijk of niet.
Laarzen van 500 kg gaan natuurlijk niet omhoog... alleen plat naar beneden. De mijne woog volgens de verkoper 480 kg.
Je kunt waarschijnlijk ook in kleine stukjes uitrollen waar je kunt en op de grond snijden.

Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/11/17, 14:31

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Maar ik heb ook geen ervaring.

1) Wees voorzichtig bij een afdaling: heel snel houd je het niet meer vast. Wat mij betreft, er was er één die helemaal naar beneden, tussen de dennenbomen, belandde. Weg, je houdt het niet meer tegen en ik zal niet proberen eronder te gaan.

Een tip: zorg voor een zeer stevig board, dat als rem fungeert, met een aanzienlijke hefboomwerking. Je loopt schuin voor de bal en houdt het (sterke) board op schouderhoogte.

2) Je doel is om transporteerbare “snippers” te snijden. Bij het rollen zie je dat het heel goed oprolt, laag na laag. Ik sneed plakjes van boven naar beneden, in "camembert" -stijl. En dan leg je een puzzel in elkaar, waarbij je de gewrichten verzorgt, op je percelen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/11/17, 14:35

Den54 schreef:
(Ik heb de tegenslagen van Macro opgemerkt, voor zijn eerste poging, arme man)



Ik denk dat hij soms 5 of 10 minuten moest doorbrengen, met een paar handschoenen, en de plots doornam en gewoon plukte. In eerste instantie leek het ‘groot’. En heel snel, als ze worden uitgetrokken, gaan de meeste vaste planten verrassend achteruit, ook al is de winde sterker dan de andere (de wortelstok wordt bijna nooit uitgetrokken; in het beste geval pak je de meest oppervlakkige 20 of 30 cm). Een van mijn vrienden gaf het ook op en verklaarde dat "het niet werkte!"

In eerste instantie omdat ik dit probleem niet had, was ik zo enthousiast! Nu waarschuw ik.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/11/17, 17:26

9 000 subscribers

De mijlpaal van 9 abonnees op Youtube is vandaag bereikt, ook al heb ik de laatste tijd minder video's gemaakt!

Screenshot 11-17-17 analytics Youtube 17 november 2017.PNG
Screenshot 11-17-17 analytics Youtube 17 november 2017.PNG (157.93 KB) 1323 keer bekeken
3 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 17/11/17, 18:35

Goed gedaan....

Ik weet niet wat je programma is.... maar persoonlijk zou ik (naast je gebruikelijke video's) video's bekijken die gericht zijn op een enkele groente.

Voorbeeld (willekeurig :) ) veldsla: van zaaien tot oogsten, met de verschillende rassen, zaaidata volgens de rassen, onderhoud... enz.

Kortom, voor elke groente één of meerdere uitlegvideo’s over hun (feno)cultuur...
Ik zeg er meerdere, want als je er bijvoorbeeld één op de zaailingen hebt gedaan...... moet je wachten tot het groeit... en nog steeds wachten op de oogst... maar goed.

Ik besef ook dat nogal wat mensen (zie recente discussies) nog vragen hebben over bestek.

Ik schrijf expres ‘bestek’ omdat niet iedereen altijd hooi heeft.

Misschien een samenvattende video (ook al lijkt het mij dat je er al een hebt gemaakt) over de verschillende soorten bestek en hun voor- en nadelen PLUS hoe je het moet gebruiken (of niet: zaaien): verspreiden, hoe, welke dikte, wat tijd, opwarming van de aarde of niet.. en alles daar tussenin zou een goede herinnering zijn voor de lente....

Een filmpje over het weer zou ook interessant zijn....
Koud: voordeel-nadeel
Heet: hetzelfde
Regen: hetzelfde...
Gel: hetzelfde....
Observatietechnieken: regen, weerstation... enz.
Ik denk dat er goed materiaal is

Oké, ik zal daar stoppen.... Beeld
0 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/11/17, 18:59

olivier75 schreef:den54,
Het ligt niet aan mij voor het snijden.
Ik heb de neiging om vanaf de onderkant te snijden, zodat het er niet uitvalt terwijl ik ga.
Als je dat kunt, nadat je beide hebt gedaan, is het veel eenvoudiger om af te rollen, ook al betekent dit dat de tractor beschadigt en de grond inpakt of een grotere opening moet laten.
Tijdelijk of niet.
Laarzen van 500 kg gaan natuurlijk niet omhoog... alleen plat naar beneden. De mijne woog volgens de verkoper 480 kg.
Je kunt waarschijnlijk ook in kleine stukjes uitrollen waar je kunt en op de grond snijden.

Olivier.

Ja, eigenlijk was het al Didier.
De tractor zal niet passeren en de laars zal niet kunnen slalommen tussen de rozenstruiken en andere kamperfoelie. Ik ga dus waarschijnlijk de Camembert proberen, of – dat is niet stom –, een paar meter uitrollen, afsnijden, en kijken of het vervoeren van die paar uitgerolde meters mogelijk is, zonder de helft kwijt te raken; waar je vervolgens de bal in drie of vier snijdt en ze uitrolt, daar zouden de miniballetjes doorheen gaan! Ik ga genieten ^^

# iets anders: ik heb al geprobeerd te reageren op video's, natuurlijk YT geregistreerd; Ik schrijf, ik valideer, het zegt me "door te valideren ga je akkoord met het maken van een kanaal" (raar), ik accepteer, ik verzend, maar er verschijnt niets, ik heb dat 3 keer gedaan, altijd hetzelfde.
Goedenavond, goede WE.A +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 370 gasten