Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/11/17, 19:43

sicetaitsimple schreef:..., vooral in een half-om-half-vergelijking. Ben je van plan om wat foto's te maken?


Half afgescheurd, half afgesneden tot 3/5 cm???

U zult geen moeite hebben om te weten wie er zal winnen!

Ik ga ook degenen achterlaten die ik niet dom heb afgescheurd. Zien.

Ik heb zelfs de “trays” die ik eruit had gescheurd, “herplant” en vervolgens ter plaatse “schoongemaakt”. Zien!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 15/11/17, 20:39

phil53 schreef:Vandaag snij ik de helft van mijn prei 4 of 5 cm boven de wortels zoals aanbevolen door paysanbio.
Ze zijn zo groot als de duim (hooguit) en voor velen aangevallen door rupsen.
Als we ze met hooi bedekken, zullen ze er dan doorheen prikken?


er is een grote kans,
om van parasieten op prei af te komen, sneed mijn vader ze af met een scheermes, of op grondniveau, nou ja, hij begroef ze diep in de grond, en ze groeiden terug, deze techniek zou er ook voor zorgen dat ze weer groter in diameter zouden groeien, nooit geweten of het effectief was, omdat we nooit half gesneden, half onversneden hebben geëxperimenteerd, zoals we Didier zo goed adviseren

maar het groeide terug, dat is zeker : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 16/11/17, 08:46

phil53 schreef:Vandaag snij ik de helft van mijn prei 4 of 5 cm boven de wortels zoals aanbevolen door paysanbio.
Ze zijn zo groot als de duim (hooguit) en voor velen aangevallen door rupsen.
Als we ze met hooi bedekken, zullen ze er dan doorheen prikken?


ja, het gaat zonder problemen door.
en ze groeien sneller als ze goed beschermd worden door hooi.
0 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 16/11/17, 08:56

Did67 schreef:Ik kom terug van een grote doe-het-zelfruimte en ik keek naar de gereedschappen (doe-het-zelf) ...

Makita is nog steeds een van de merken die worden aanbevolen voor "regelmatig" of "intensief" gebruik ...

Merkwaardig: voor bepaalde gereedschappen, bijvoorbeeld perforatoren, zijn er bij Makita twee zeer vergelijkbare modellen, de ene aanbevolen voor "regelmatig" gebruik, de andere voor "intensief". Ze hebben inderdaad niet dezelfde referentie. Blijkbaar hebben ze de markt goed gesegmenteerd!

Maar het is duidelijk dat ze nooit "middelmatig" zijn!

Métabo is enigszins in dezelfde geest. Bosch is variabeler. En ik zag AEG terugkomen, onder een nieuw ontwerp ...


Ja Ja
bij Makita is er ook middelmatig.
de low-end perforator die je in alle bouwmarkten vindt... is onzin.
op het gebied van boren hebben we een aantal hele goede bij 180 N, maar er zijn ook dingen die niet beter zijn dan de groene Boschs.
het probleem is dat verkopers steeds minder weten over de kwaliteit van wat ze verkopen, zelfs onder de professionals.
als we technische diensten hebben, zijn ze tevreden met het lezen van de technische kenmerken zonder de tools meestal te testen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 16/11/17, 11:38

Eén van de redenen: aan de ene kant de dienst na verkoop, die uiteindelijk (steeds zeldzamer) een machine demonteert en aan de andere kant de verkopers... Vroeger deed de plaatselijke vakman alles. Hij wist heel goed wat er in de "buik" van een machine zat... Er is geen mysterie: als er Rylsan-lagers zijn in plaats van afgedichte lagers, is de levensduur niet hetzelfde! Of dat een versnellingsbak gemaakt is van kunststof tandwielen...

Mijn observatie werd gedaan op een paar “plekken” waar machines van verschillende typen in deze supermarkt werden gepresenteerd. Het is niet zeker dat al het aanbod er was. Waarschijnlijk hadden ze keuzes gemaakt: hun low-end ‘generieke’ merk, vervolgens hun generieke ‘medium’ merk, vervolgens een paar merken van het Bosch-type, en vervolgens een paar machines voor ‘intensief’ gebruik...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 16/11/17, 11:48

phil53 schreef:Om een ​​vleermuis tevoorschijn te halen, raad ik aan om de lichten uit te doen, het raam te openen en de kamer te verlaten zodat het minder in paniek raakt. Kom 2 of 3 minuten later terug, normaal gesproken is ze weg.


Hallo,
Ik heb bezoek gehad van vleermuizen in huis. Na verschillende pogingen kon je hem het beste overdag vangen, in een geperforeerde doos opsluiten en bij het vallen van de avond weer loslaten.
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/11/17, 14:11

MixieerX56 schreef:
phil53 schreef:Om een ​​vleermuis tevoorschijn te halen, raad ik aan om de lichten uit te doen, het raam te openen en de kamer te verlaten zodat het minder in paniek raakt. Kom 2 of 3 minuten later terug, normaal gesproken is ze weg.


Hallo,
Ik heb bezoek gehad van vleermuizen in huis. Na verschillende pogingen kon je hem het beste overdag vangen, in een geperforeerde doos opsluiten en bij het vallen van de avond weer loslaten.

je kunt haar ook overdag vrijlaten, ze is geen vampier die bang is voor de zonnestralen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 16/11/17, 15:20

Moindreffor schreef:
MixieerX56 schreef:
phil53 schreef:Om een ​​vleermuis tevoorschijn te halen, raad ik aan om de lichten uit te doen, het raam te openen en de kamer te verlaten zodat het minder in paniek raakt. Kom 2 of 3 minuten later terug, normaal gesproken is ze weg.


Hallo,
Ik heb bezoek gehad van vleermuizen in huis. Na verschillende pogingen kon je hem het beste overdag vangen, in een geperforeerde doos opsluiten en bij het vallen van de avond weer loslaten.

je kunt haar ook overdag vrijlaten, ze is geen vampier die bang is voor de zonnestralen : Mrgreen:


Behalve dat ze, door haar overdag vrij te laten, twee keer terugkwam...
1 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par olivier75 » 16/11/17, 16:51

Hallo,

Om verder te gaan op Makita: de kwaliteit hangt af van de prijs, het bereik is erg groot, de schroevendraaier van 70 euro laat snel zijn grenzen zien, niet die van 160....Ik heb geen probleem met de prestaties van mijn batterij.
Ik denk dat het niet verborgen of bedrogen is: hoe duurder ze zijn om te produceren, hoe duurder ze worden verkocht.
Olivier.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 16/11/17, 17:03

Ja.

Zoals gezegd vervangen wij een kunststof onderdeel door een metalen onderdeel... Een lager met een lager... Dit heeft zijn prijs!

Ik wilde alleen maar zeggen: wees voorzichtig, de grote fabrikanten zitten soms in alle assortimenten. Als ze geen submerken hebben, kun je dit vinden onder hun merk. Het is niet genoeg om Makita, Makita te zeggen en te denken dat je de "goede deal" op internet zult vinden...

[NB: Er zijn strikt “professionele” merken, bijvoorbeeld Hilti; die niet in supermarkten te vinden zijn. Ik heb er maar één keer één aangeraakt]
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten