Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 02/08/20, 23:35

Nou dat is wat wij op dit moment doen bij Rustica met het hooi....
2 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 03/08/20, 07:30

Adrien (ex-nico239) schreef:
En ik ben verplicht om de hoogte te beperken tot ongeveer 1 meter... want laten we niet vergeten dat het over ongeveer 1 maand en 1 week... zal vriezen Beeld dus je hebt niets nodig dat groter is


Hieruit blijkt maar weer eens dat iedereen een eigen moestuin heeft...

Als je geen acute meeldauwproblemen hebt (wat mij gezien je klimaat niet zou verbazen), is het in je eigen belang om een ​​bossige gewoonte aan te nemen. Mogelijk helemaal niet snoeien!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 03/08/20, 07:32

[quote="Adrien (ex-nico239)"]Oh Chantecaille, ze moeten je royalty's betalen Beeld

Mijn hemel, ideeën reizen... Zelfs als ik moet toegeven dat ik in de war ben! Bij Rustica komen ze van heinde en verre!!! Of ze dwalen af ​​van hun ‘nette’ tuinen. Veel !

Niets te zeggen: ik doe hetzelfde! Alleen heb ik geen mooie vijver om te bewateren!

[Strikt genomen is het niet de bloei die gevoelig is voor droogte, maar de knolvorming].

[Let op het zeer trendy ‘discours’ over lokale variëteiten, verplicht in de hedendaagse marketing. Behalve dat een label een van de variëteiten verraadt, Bintje, een selectie die zeker een beetje oud is (begin 20e eeuw), maar Nederlands en alles wat "modern" was toen het werd uitgebracht; hij was destijds zelfs een kampioen van de moderniteit]
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 03/08/20, 08:16

Did67 schreef:


Tomodori spreekt van een "bijzondere smaak maar in januari/februari zijn we niet kieskeurig"!

het is te vergelijken met de heel bijzondere "smaak" van de supermarkttomaat, dus om te proberen, het is zoals altijd, totdat je het geprobeerd hebt is het moeilijk te zeggen, maar een tomaat die ook lang houdbaar is, hoort erbij van mijn aanpak zo te zien
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 03/08/20, 08:23

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Oh Chantecaille, ze moeten je royalty's geven Beeld


Mijn hemel, ideeën reizen... Zelfs als ik moet toegeven dat ik in de war ben! Bij Rustica komen ze van heinde en verre!!! Of ze dwalen af ​​van hun ‘nette’ tuinen. Veel !

Niets te zeggen: ik doe hetzelfde! Alleen heb ik geen mooie vijver om te bewateren!

[Strikt genomen is het niet de bloei die gevoelig is voor droogte, maar de knolvorming].

[Let op het zeer trendy ‘discours’ over lokale variëteiten, verplicht in de hedendaagse marketing. Behalve dat een label een van de variëteiten verraadt, Bintje, een selectie die zeker een beetje oud is (begin 20e eeuw), maar Nederlands en alles wat "modern" was toen het werd uitgebracht; hij was destijds zelfs een kampioen van de moderniteit]

Ik denk dat er net als overal mensen worden betaald om naar internet te kijken, en dat ze niet voortdurend als mosselen aan hun bouchot gehecht kunnen blijven, en zoals je merkt, altijd de toegevoegde marketingnoot, de ‘lokale variant’ die erg trendy is, de ‘ beu" ontwerp van permacultuur, maar bovenal miste de zekerheid achter het "op grote schaal" kunnen bewateren misschien een kleine verwijzing naar de maankalender...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 03/08/20, 08:53

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:


Tomodori spreekt van een "bijzondere smaak maar in januari/februari zijn we niet kieskeurig"!

het is te vergelijken met de heel bijzondere "smaak" van de supermarkttomaat, dus om te proberen, het is zoals altijd, totdat je het geprobeerd hebt is het moeilijk te zeggen, maar een tomaat die ook lang houdbaar is, hoort erbij van mijn aanpak zo te zien


In hetzelfde assortiment heb ik dit jaar het ras Pink June geprobeerd, in Italië blijkbaar ook wel de laatste tomaat van het jaar genoemd, en bewaartomaten. Het is zeker laat, ik heb net de eerste vruchten gezien. Smaaktechnisch zie ik het wel, het is een test uit nieuwsgierigheid.
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 03/08/20, 08:59

Doris schreef:
Moindreffor schreef:
Did67 schreef:
Tomodori spreekt van een "bijzondere smaak maar in januari/februari zijn we niet kieskeurig"!

het is te vergelijken met de heel bijzondere "smaak" van de supermarkttomaat, dus om te proberen, het is zoals altijd, totdat je het geprobeerd hebt is het moeilijk te zeggen, maar een tomaat die ook lang houdbaar is, hoort erbij van mijn aanpak zo te zien


In hetzelfde assortiment heb ik dit jaar het ras Pink June geprobeerd, in Italië blijkbaar ook wel de laatste tomaat van het jaar genoemd, en bewaartomaten. Het is zeker laat, ik heb net de eerste vruchten gezien. Smaaktechnisch zie ik het wel, het is een test uit nieuwsgierigheid.

ja, hier zijn tests uit nieuwsgierigheid, omdat we niet veel doen, kunnen we veel dingen proberen...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 03/08/20, 09:23

Moindreffor schreef:het is te vergelijken met de heel bijzondere "smaak" van de supermarkttomaat, dus om te proberen, het is zoals altijd, totdat je het geprobeerd hebt is het moeilijk te zeggen, maar een tomaat die ook lang houdbaar is, hoort erbij van mijn aanpak zo te zien


Ja ja, je moet het proberen.

[Een verdraaiing: ik word zo geconfronteerd met het soms naïeve enthousiasme van amateur-tuinders, verbaasd door dit, door dat, zolang het maar "ongelooflijk" of "exotisch" is, dat ik de neiging heb om te vaak onder de koude douche te staan!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Choucoune
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 04/06/07, 14:38
Plaats: sarthe
x 12

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Choucoune » 03/08/20, 14:02

Hallo, voor mij is de keuze voor een tomatenras in de eerste plaats en vrijwel uitsluitend gebaseerd op 2 criteria:
1. Smaak
2. Een zo dun mogelijke huid (dikte)

Voor de rest is kleur, maat, aantal, vroegheid, ziekteresistentie etc.... niet van belang.
Tot nu toe bevredigen alleen de Rose de Berne en de Coeur de Boeuf en de Sweet 100-kers mij, ik maak andere variëteiten maar niets transcendents.
Ik weet dat smaak subjectief is, maar als je slechts ÉÉN variëteit zou moeten kiezen op basis van dit criterium alleen, welke zou je dan houden?
Makkelijk en ingewikkeld hè??
dank u
0 x
Je bent zo blij want vandaag heb je mijn vrienden gevonden .....
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Paul72 » 03/08/20, 14:38

choucoune schrijft:Hallo, voor mij is de keuze voor een tomatenras in de eerste plaats en vrijwel uitsluitend gebaseerd op 2 criteria:
1. Smaak
2. Een zo dun mogelijke huid (dikte)

Voor de rest is kleur, maat, aantal, vroegheid, ziekteresistentie etc.... niet van belang.
Tot nu toe bevredigen alleen de Rose de Berne en de Coeur de Boeuf en de Sweet 100-kers mij, ik maak andere variëteiten maar niets transcendents.
Ik weet dat smaak subjectief is, maar als je slechts ÉÉN variëteit zou moeten kiezen op basis van dit criterium alleen, welke zou je dan houden?
Makkelijk en ingewikkeld hè??
dank u


Qua smaak zijn de geantwoorde Andes-soorten voor mij het lekkerst, samen met Brandywine en Black Cherry. Dit laatste heeft het voordeel dat het productief en tamelijk rustiek is. Daarna maak ik blauwe ananas (recente variëteit) die een zeer rijke en bijzondere smaak heeft (rokerig zou ik zeggen). Ook de Bernroos is nog steeds erg lekker.
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 347-gasten