Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 14/09/18, 11:39

Bedankt Bobbysolo67 en bedankt Didier.
Dus ik denk dat in mijn geval: zeer kleiachtige grond, erg zwaar, thuya op de lange termijn gunstig kan zijn
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Kristof
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/09/18, 11:21

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Kristof » 14/09/18, 12:04

Hallo allemaal, ik heb net "de moestuin van de luie man" gelezen
Ik wilde Didier bedanken voor alles wat ik over het leven op de grond heb geleerd. Ik vond niet dat de symbiose tussen planten en micro-organismen zo belangrijk was.
Ik ben van plan de grond in mijn tuin niet te bewerken, misschien zelfs een beetje groter te maken. Het is zo eenvoudig om een ​​nieuwe plot te maken met uw methode! Als ik denk dat ik de nieuwe steel van mijn schop heb gebroken door mijn tuin 1er in mijn gazon te maken ...
Ik denk dat ik het experiment kan proberen door te bedekken met brf als gevolg van de grootte van mijn heggen en grasresten. Dit zijn materialen die ik beschikbaar heb en die ik meestal composteer of verbrand. Het brf zou voornamelijk koolstof en maaiend gras, stikstof brengen. Als ik het goed begrijp?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/09/18, 14:09

Goed begrepen.

Maar let op: grasresten = 95% water !!! Dus herhaalde bijdragen, in dunne lagen (als culturen aanwezig zijn).

Een andere manier: die van de "stikstofpomp" (niet vermeld in het boek). Bedek een gazon in grote hoeveelheden met "slecht" materiaal. Hoop niet meteen op te kweken, want "stikstofhonger": dat zou teveel teleurstellingen opleveren! Installeer klavers (de meest "productieve" voedergroenten in termen van symbiotische fixatie): na de stikstofhonger "fixeren" ze de stikstof in de lucht ... twee of drie jaar), zal er de boter en het zilver van de boter zijn: zeer goede verergering / humusstoffen / stikstofverrijking ...
3 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 18/09/18, 19:26

Eindelijk een duidelijke verbetering!
Het hooi dat in heel late lagen was gelegd, was in april nog niet zo ontbonden ... De aarde was nog steeds erg zwaar ... kleigrond in Bretagne.
Omdat ik geen gewas meer had, verwijderde ik het hooi om een ​​groene mest te zaaien. Vervolgens leg ik het hooi in een lichtere laag om te voorkomen dat de jonge scheuten de mulch oversteken. Ik zaaide rogge, de zaden zijn groot genoeg, ik was niet bang. Maar ik doe ook alfalfa (of phacelia, ik weet het niet meer), in elk geval kleine zaadjes. Om kieming te stimuleren heb ik overvloedig water gegeven. En wonderwonder, eindelijk, wordt het hooi zwart in contact met de grond !!!
Dus ik denk dat het bevochtigingsproces bezig is !!! Het heeft tijd gekost!
Achteraf gezien verbaast het me niet, de biologische boer sprak over een heel jaar om echte voordelen te krijgen.
Gewoon een vraag: Didier als de ontkiemde zaden het verband niet passeren, trek ik me dan tijdelijk terug?
Dankjewel

PS: Ahmed, je had gelijk, geduld werkt goed : Lol:
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 18/09/18, 21:39

Inderdaad, als de zaailingen niet kunnen passeren, moet je ontdekken ...

En in de toekomst, gewoon lijnen trekken en daar zaaien. Een rij phacelia om de cm 30 is voldoende. De wortels zullen de grond helemaal koloniseren!
2 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 19/09/18, 00:14

Ok bedankt!
En dus, zodra mijn groene mest hoog genoeg is, leg ik het hooi ... Ik begreep het goed?
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/09/18, 09:06

Ik spreek altijd "in theorie" omdat ik dat niet deed. "Dit is hoe ik denk dat ik het doe". Het is dus gewoon een uitwisseling van ideeën.

Nee, ik denk om de groenbemester EN het niet-werk te "optimaliseren":

- dus in het resterende hooi, trek ik lijnen om genoeg te openen en te zaaien (vrij niet-peulvruchten, met herfstgroei, omdat het een kwestie is van het vaststellen van de nitraten)

- Ik laat me ontwikkelen zonder moe te worden om te herstellen, tot eind januari / begin februari

- Ik "jaag" op het weinige onkruid dat als "pijnlijk" wordt beschreven: braamstruiken, bindweed, bankgras, rumex, ...

- eind januari / begin februari, net op tijd zodat het zich niet teveel verspreidt, rol ik mijn laag hooi af; het zal nog nat zijn door neerslag, zonder de reserves van de grond op te nemen, zoals het geval kan zijn als ik later ren; als belangrijke ontwikkeling (rogge), breng ik de rotofil eerst in slaap ...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 19/09/18, 13:47

Did67 schreef:Nee, ik denk om de groenbemester EN het niet-werk te "optimaliseren":


Ik ben zo dichtbij :!:

Een kwestie van andere volgorde ... want het lijkt erop dat we dit jaar eindelijk het 2019-seizoen goed kunnen voorbereiden, dus we zullen wat planten aan de binnenkant doen.

Dus de meest luie techniek is welke?
Ik dacht aan emmers van houtvezel

Of is er beter?
Of is het nutteloos?
Of is het om te verbieden?
Of ... enz
0 x
ChristianC
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 82
Inschrijving: 01/06/17, 13:51
Plaats: Hérault, Cazilhac
x 25

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par ChristianC » 19/09/18, 14:04

Tegenover het valse nieuws, er gaat niets boven bepaalde rubrieken die onlangs door de media zijn ingevoerd:
Dus ongeveer regenwormen :

Is het waar dat regenwormen 80% van terrestrische biomassa uitmaken?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/09/18, 18:39

Het antwoord in het document is goed.

Ik herinner u eraan dat naar mijn mening te veel mensen op internet schrijven die niet in staat zijn om gegevens te onderscheiden - er is niet langer het "plausibiliteitsfilter". Dit is een goed voorbeeld waarbij de "bodembiomassa" (die slechts een paar% is, waarbij de bodem in wezen, behalve in bepaalde gevallen zoals veenmoerassen, mineralen) "terrestrische biomassa" wordt. We kunnen duidelijk het ontstaan ​​van de verwarring zien: aarde - aarde (het land van de ploeger) - aarde (de bol) - aards (hele aarde) ... En een waar idee wordt totale idiotie.

Tel daarbij op wat ik vaak heb geschreven: op internet, hoe meer "ongelooflijke" informatie is, hoe meer het viraal verspreidt!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 318-gasten