Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/09/18, 11:56

Ahmed schreef:Er moet nog een ander onderscheid worden gemaakt tussen de soort en het individu: alleen de laatste presenteert zich als een gevoelig wezen dat het overwegen waard is.


En ik zou nog meer zeggen. 'Tegelijkertijd', voor seksueel voortplantende organismen, is de 'basiseenheid' van levende wezens niet het individu, maar de soort ... De levensmechanismen zijn gebaseerd op het feit dat de soort MOET overleven, dus om evolueren om zich aan te passen, vertakken; het individu, hij, MOET sterven voordat er deze evolutie is! Geen enkel individu, behalve de mutant die een gunstige "innovatie" draagt, speelt als zodanig een rol in de organisatie van levende wezens. Het is slechts "passage". Het bestaat niet als zodanig in levende wezens [dit zou een kwalificatie zijn voor bacteriën, en waarschijnlijk enkele andere micro-organismen, die klonen; plotseling weten we niet meer zo goed wat het individu is: die en die bacterie - onbeduidend - of de kloon van die en die bacterie?]
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 12/09/18, 12:15

Biologisch gezien heb je gelijk, maar ethisch gezien is het het tegenovergestelde ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/09/18, 12:51

Ja ja. Het is deze "tegenstrijdigheid" die ik alleen maar wilde onderstrepen ... Mijn "coördinatieconjunctuur" ["en ik zou zelfs meer zeggen", om het op mij af te spelen zoals Dupont en Dupond] was onhandig.

Vandaar bovendien de moeilijkheid om "correct te redeneren" !!!

En vandaar ook de moeilijkheid die sommigen hebben om de "dodelijke" kant van onderzoek rond een idee van de eeuwigheid van de mens als individu te zien !!!! Ik zie dit als een gedachte van een "dictatoriale" aard: de dictatuur van de angst voor de dood die de mens in de ergste kwellingen leidt ... Maar dat is een ander verhaal. We zijn hier om te praten over een moestuin. Het "probleem", in de moestuin van de luie, is dat in zijn ligstoel soms deze ideeën vandaan komen, waarvan men zich afvraagt ​​waar ze vandaan komen !!!! Zelfs met bruisend water.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 12/09/18, 14:03

Het idee dat ten grondslag ligt aan het transhumanisme is niet een globaliserend concept dat aan alle individuen wordt aangeboden: het omvat de wens om een ​​zelfbenoemde "elite" te bevrijden van gemeenschappelijke beperkingen; het is in die zin dat het naar mijn mening gepast is om deze stromingen te analyseren, die alleen vrij duidelijke tendensen van nutteloosheid extrapoleren van een groot deel van de mensheid, die gemakkelijk door machines kunnen worden vervangen.

Transat? Ik, het is een bank! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/09/18, 15:10

Ahmed schreef:
Transat? Ik, het is een bank! 8)


Oh damn ........... Al een schisma!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 12/09/18, 15:43

Ik stel je gerust! Ik sluit op geen enkele manier het gebruik van de transat (die ik soms gebruik) uit! : Lol: Hooguit een nuance die het veld van passiviteit dat u voorstelt, verruimt ... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/09/18, 18:22

Ik stel u ook gerust: ik maak regelmatig en aanhoudend gebruik van de bank; scheef liggend, met mijn benen op de armleuning tegenover mijn hoofd, het is een houding die mijn hart verlicht en mijn chronische rugpijn ...

Maar ik ben verplicht de eer van de transatlantische wereld te verdedigen, nu ik mijn handelsmerk heb gemaakt!
1 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 13/09/18, 14:00

Hallo,
vanmiddag verschillende heggen snoeien, en daarmee de productie van BRF. Didier, je had het al over thuja gehad, maar kijken in de meer dan 1125 pagina's ... het is lang en vervelend!
Kunt u STP me vertellen wat u ervan weet?
Dankjewel !
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
bobbysolo67
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 23/07/16, 15:29
Plaats: Elzas
x 28

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par bobbysolo67 » 13/09/18, 14:53

GardenerAmateur schreef:Hallo,
vanmiddag verschillende heggen snoeien, en daarmee de productie van BRF. Didier, je had het al over thuja gehad, maar kijken in de meer dan 1125 pagina's ... het is lang en vervelend!
Kunt u STP me vertellen wat u ervan weet?
Dankjewel !

U klikt op "zoeken" en vervolgens op " forum"en je typt het trefwoord" thuja "en je zult alle berichten vinden die erover praten.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 13/09/18, 15:48

Ik denk:

a) het is geen echte BRF, aangezien het geen loofboom is

b) bovendien heeft het in zijn samenstelling enkele terpeenderivaten, enz., die niet erg positief zijn voor bodemorganismen ...

Het is dus eerder een "verpletterd" dan BRF. Daarom met mate te gebruiken, of anders met het oog op langdurige "herstructurering" van een bodem, zonder onmiddellijke productiviteit te zoeken.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten