Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 14/07/18, 09:52

Moindreffor schreef:vraag
Ik zou zelf mijn aarde willen maken, omdat ik erg teleurgesteld was over degene die dit jaar in tuincentra wordt verkocht
Ik ben van plan om semi-potgrond, koffiedik en gedroogd gras te maaien
een groeimedium, een stikstofbron met langzame afgifte (het afvallen) en een snelle afgifte (de zode) als ik me niet vergis : Mrgreen:
Ik zou deze 3 ingrediënten graag in een bakje willen doen om goed te mengen, maar in droge vorm, om massa te kunnen meten, om verschillende mengsels te maken
het idee is om de mengsels enige tijd voor gebruik te bevochtigen, de vragen zijn als volgt
Als ik heel vroeg vocht, zal ik dan het gras en de grond niet in stikstof "transformeren"?
Blijft de vrijgekomen stikstof in het medium of dreigt uit te spoelen bij het water geven?
Is 3 weken voor gebruik bevochtigen voldoende of niet?
is het beter om in een semi-klassieke grond te zaaien en daarna in een rijkere grond te verplanten?

net een beetje op, aangezien de Bordeaux-mengeling momenteel in opkomst is, wil ik niet onnodig werk doen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/07/18, 19:33

De opleidingsmarkt ...

Om niet te zeggen de "zaken"!

Uittreksel uit een e-mail ontvangen van een persoon in opleiding, die een "herinnering" aan de fenocultuur heeft gemaakt en die ik een beetje help om zijn document vast te leggen. Ik vroeg hem naar zijn opleiding. Ik ben natuurlijk anoniem ...


Ik heb een opleiding biologische tuinieren gevolgd op het domein van xxxxxx "de boerderij xxxxxxx" gedurende 2 maanden voor module 1 die ik afrond met dit proefschrift waarvan ik het thema "Fenoculutuur" heb gekozen dankzij jou en het systeem dat ik heb aangenomen natuurlijk. De training is 2200 € voor 2 maanden exclusief huisvesting en voeding en ik doe een module 2 van 2 extra maanden op xxxxxxx van de boerderij van xxxxxxxx die nog steeds in de biologische tuinbouw is, maar met meer oefening en meer teelttechniek en ook voor dezelfde prijs.


De xxxx zijn boerderijen die we goed kennen op internet of Youtube!

Ter informatie, we hebben houders van een BEP Agricole, een CAP Agricole of een Bac Pro opgeleid met face-to-face volumes van 450 tot 750 uur per jaar (2 jaar in BEP of CAP, 3 jaar in Bac Pro) voor bedragen van 4 tot 200 euro per jaar [subsidie ​​van de regionale raad, leerlingbelasting, staat; het was gratis voor leerlingen]. Ah, die verdomde ambtenaren zijn nog steeds in staking !!! Het "privé" is zo veel beter !!! Ik specificeer, deze kosten zijn inclusief alle kosten, inclusief de salarissen van ambtenaren ... Eerlijk gezegd heb ik de ballen als ik dit lees.
2 x
2bou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 15/03/17, 10:03
Plaats: Zuid Loiret
x 6

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par 2bou » 14/07/18, 20:46

Dit is een "snap" zoals ik ze leuk vind ......
"" "de voordelen van de privé" "" en SA "competitie" .... ouarffffff.
Uhh ,,,, ik ben nooit ambtenaar geweest! En daarom best goed "gebloed" !!!!
Item; "" "Wie heeft er baat bij de misdaad?" ""
'Avond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/07/18, 22:38

ik aussi ambtenaar geweest. Maar niet alleen! Ik runde een particulier bedrijf. Ik was een ambtenaar aannemer (Ministerie van Samenwerking). Ik ben in dienst geweest bij beroepsorganisaties (privaatrechtelijk). Ik deed vrijwilligerswerk zonder NGO-status. Ik was een privémedewerker van een privébedrijf ...

Ik heb voor niets gewerkt. Ik werkte voor het minimumloon. En ik verdiende zelfs meer dan 5 euro per maand ... Ik heb 000 euro na aftrek van pensioenen, alle regelingen en complementair samen.

Dit alles uit eigen keuze. Omdat het me interesseerde.

Ik heb ontslag genomen (of verzocht om niet-verlenging van een contract dat mij werd aangeboden om te verlengen) 5 keer. Ik voelde dat ik me zou vervelen ... of ik was het niet langer eens met de keuzes van mijn hiërarchie, met de oriëntaties van de structuur, enz.

En ik leef heel goed! Zo blij om te leven - dat is genoeg om gelukkig te zijn. In ieder geval met een moestuin !!!
3 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/07/18, 22:44

2bou schreef:Dit is een "snap" zoals ik ze leuk vind ......
"" "de voordelen van de privé" "" en SA "competitie" .... ouarffffff.
.


Het volstaat om met ondersteunende cijfers te kijken naar publiek-private samenwerking. Of om de watertarieven in acht te nemen wanneer de gemeenten de distributie in beheer overnemen! Ik heb het niet over snelwegen.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 15/07/18, 00:56

vraag aan Did: Ik begreep dat er een nieuwe video zou komen, een lange versie van de vorige ... maar we zien niets aankomen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 15/07/18, 02:36

Did67 schreef:De opleidingsmarkt ...

Om niet te zeggen de "zaken"!

Uittreksel uit een e-mail ontvangen van een persoon in opleiding, die een "herinnering" aan de fenocultuur heeft gemaakt en die ik een beetje help om zijn document vast te leggen. Ik vroeg hem naar zijn opleiding. Ik ben natuurlijk anoniem ...


Ik heb een opleiding biologische tuinieren gevolgd op het domein van xxxxxx "de boerderij xxxxxxx" gedurende 2 maanden voor module 1 die ik afrond met dit proefschrift waarvan ik het thema "Fenoculutuur" heb gekozen dankzij jou en het systeem dat ik heb aangenomen natuurlijk. De training is 2200 € voor 2 maanden exclusief huisvesting en voeding en ik doe een module 2 van 2 extra maanden op xxxxxxx van de boerderij van xxxxxxxx die nog steeds in de biologische tuinbouw is, maar met meer oefening en meer teelttechniek en ook voor dezelfde prijs.


De xxxx zijn boerderijen die we goed kennen op internet of Youtube!

Ter informatie, we hebben houders van een BEP Agricole, een CAP Agricole of een Bac Pro opgeleid met face-to-face volumes van 450 tot 750 uur per jaar (2 jaar in BEP of CAP, 3 jaar in Bac Pro) voor bedragen van 4 tot 200 euro per jaar [subsidie ​​van de regionale raad, leerlingbelasting, staat; het was gratis voor leerlingen]. Ah, die verdomde ambtenaren zijn nog steeds in staking !!! Het "privé" is zo veel beter !!! Ik specificeer, deze kosten zijn inclusief alle kosten, inclusief de salarissen van ambtenaren ... Eerlijk gezegd heb ik de ballen als ik dit lees.


Ah ja toch ... het lijkt me erg overdreven vooral voor zulke korte periodes ....

Ik had gedacht dat zo'n bedrag een jaar besloeg.

Het is misbruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 15/07/18, 07:48

Did67 schreef:ik aussi ambtenaar geweest. Maar niet alleen! Ik runde een particulier bedrijf. Ik was een ambtenaar aannemer (Ministerie van Samenwerking). Ik ben in dienst geweest bij beroepsorganisaties (privaatrechtelijk). Ik deed vrijwilligerswerk zonder NGO-status. Ik was een privémedewerker van een privébedrijf ...

Ik heb voor niets gewerkt. Ik werkte voor het minimumloon. En ik verdiende zelfs meer dan 5 euro per maand ... Ik heb 000 euro na aftrek van pensioenen, alle regelingen en complementair samen.

Dit alles uit eigen keuze. Omdat het me interesseerde.

Ik heb ontslag genomen (of verzocht om niet-verlenging van een contract dat mij werd aangeboden om te verlengen) 5 keer. Ik voelde dat ik me zou vervelen ... of ik was het niet langer eens met de keuzes van mijn hiërarchie, met de oriëntaties van de structuur, enz.

En ik leef heel goed! Zo blij om te leven - dat is genoeg om gelukkig te zijn. In ieder geval met een moestuin !!!


Ja, in overleg met u, daarom betrekt u ook veel mensen bij uw opties!
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/07/18, 10:50

nico239 schreef:
Ah ja toch ... het lijkt me erg overdreven vooral voor zulke korte periodes ....



"Korte periodes": je weet het misschien niet, maar een wet van een van de Nederlandse regeringen heeft de beloning van stagiaires verplicht gesteld voor stages van meer dan 2 maanden! Goed...

In Frankrijk worden we vanavond mogelijk wereldkampioen voetbal. Maar we zijn al lang kampioenen in de wereld van het omzeilen legal regelgeving - zelfs als het om pure fraude gaat, vechten sommige andere landen effectief!

Hier is de montage eenvoudig: je organiseert je in meerdere, je stelt een "opleiding" voor in verschillende modules waarvan de periode in company niet langer is dan 2 maanden (zonder erkend diploma, zoals dat geen controle), je dient je aanvraag opleidingsorganisatie in (slechts één kan het voor de groep doen), en je rekent het opleidingsgeld aan, 2 € per module van 000 maanden, de stagiair gaat rond in de bedrijven, die elk "profiteren" van een stagiair (die werkt!) die betaalt voor zijn "training". Aan het einde levert u een "paper" af die u "Certificaat van opleiding" noemt, dat waard is wat het waard is (de eer die de houders en mogelijke werkgevers aan dit stuk papier willen verlenen).

Dit wordt het "privé" genoemd - ik vat het samen, als dat niet duidelijk genoeg zou zijn. Ik schreeuw tegen 'de beschuldigingen' ('er zijn te veel aanklachten', inclusief verplichte bijdragen aan opleidingsfondsen, 'het doodt bedrijven' - wat niet altijd verkeerd is), maar bovenal probeer ik de situatie te herstellen door 'training organisaties "(als je wist hoe gemakkelijk het is; ik zou, als ik tegenstrijdigheden wilde accepteren of belachelijk wilde zijn, heel gemakkelijk het beroemde" Elzasser Instituut voor Opleiding in Fenocultuur "oprichten. Ik heb al verzoeken gehad voor mogelijke" stagiaires "). En voila. Iedereen draagt ​​bij. Sommigen halen de kastanjes uit het vuur.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/07/18, 11:36

Julienmos schreef:vraag aan Did: Ik begreep dat er een nieuwe video zou komen, een lange versie van de vorige ... maar we zien niets aankomen?


Je hebt het heel goed begrepen !!! Ik ben degene die het opraapt ... Ik moet misschien afzien van beloftes die ik niet kan nakomen! [Tegelijkertijd helpt het me een beetje - ik weet dat ik "zou moeten ..."]

[Misschien moet ik een stagiair van de filmschool nemen, hem € 2 in rekening brengen en hem afbreken om mijn "rushes" te bewerken - ze worden meestal neergeschoten, ik mis gewoon een reeks "bond"; Ik heb ook "in een club" het bezoek van een Duitse groep, nog steeds niet gemonteerd en een ander thema - ik weet niet eens meer wat het was! ...]
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 271 gasten